Dennis' FPV vliegerij

Hoi,

Nou ik heb net de knoop maar door gehakt.
Alles in 1x zit er niet in. Laten we eerst maar kijken of ik het wel leuk vind en tijd, geld moeite voor langere tijd in dit wil steken. Ik ken mezelf en neem vaak geen genoegen met standaard dus... :D

Maar goed vorige week een CCD cameratje op HK besteld. Kijk later wel of het beter moet.

En zojuist de Fatshark Aviator Edition met 1**mW.
Geen kilometers bereik maar vind iets handzaams wat al werkt ook wel handig.
Later uitbreiden met een losse ontvanger en betere antennes kan altijd nog. En ook nog sterkere zenders als het moet.
Echt goedkoper spul was ook een optie maar veel problemen gelezen met dat spul dus toch maar niet gedaan.

Heb lang zitten afwegen welke frequentie ik nou wou gaan zitten. Helaas veel opties en allemaal hebben ze wel hun voor en nadelen dus heb het dan toch maar op 5.8GHz gehouden.

FS setje in NL besteld dus die zal van de week nog wel in huis zijn.

Afgelopen weekend ook een Easycap USB 2.0 Video kabeltje op Ebay gekocht zodat ik mn laptop ook nog kan aanluiten. Eerst een nieuwe accu want die is zo dood als een pier (fijn zo'n HP met selfdestruction laadsysteem.)

Modelletje: Uhmmm niets specifieks liggen maar een stick of ander schuimpje om mee te beginnen heb ik wel. Later misschien een type Zagi vleugeltje snijden van zeg 100 á 120cm span.

OSD komt later wel. Misschien Remzibi, EzOSD of iets anders. Vind het wel een fijn iets om te hebben.
Head tracker. Leuk maar niet onmisbaar. Eventueel pannen op rudder kan ook altijd nog.
En dan nog een ander kanaaltje voor tilt als het dan even kan.

Groeten Dennis

Laatst bewerkt:
Hoi,

FS setje in NL besteld dus die zal van de week nog wel in huis zijn.

Groeten Dennis

Is ook niet altijd garantie voor snelle levering hoor, ik wacht ook al meer dan 6 weken op TX/RX, en deze ook in NL besteld met het gedacht dat het sneller zou gaan! :(

Maar ja nog niet echt goed vliegweer ook he'!

Beter altijd even mailen of ze het wel in stock hebben.

Had van de week dat ik mailde en zei dat ze iets niet hadden en kreeg terug. Wel hoor die hebben we wel op voorraad. Dus andersom kan het ook.

Leuk Dennis, weer een fpver erbij ! Prima aanpak om zo te beginnen en goed spul ook. Ik ben zeker dat je binnen de kortste keren verslaafd bent :-)

Tja, dat van leo was al langer bekend:rolleyes:
Al helemaal als je via leo op immersion spul moet wachten.

( niet mijn woorden, puur wat ik opmaakte uit de verhalen tussen beide die hier op het forum werden besproken)

Maargoed, leuk! Nog een FPV vlieger erbij. Het gaat goed zo:)

Heb gelukkig niet per definitie haast maar begin al langzaam het idee te krijgen dat jullie gelijk gaan krijgen.
Inmiddels een paar dagen verder en nog steeds op progressing. Neem aan als ik hem aan de lijn heb gehad over dit dat ie wel meld als het niet op voorraad is al staat het op de site dat het wel in voorraad is.

Vind hoe dan ook dat ze in NL wel eens wat vlotter mogen zijn met leveren. Binnen 2 dagen vanaf bestellen moet wel kunnen toch? Keertje vanuit HK zelfs iets in 4 dagen ontvangen.

Ach ja van het weer wordt ik hoe dan ook niet echt warm en cameratje is denk ik ook nog onderweg. Vriend van me heeft die mee besteld maar nog niet gehoord.

Cameratje is binnen. De rest zal nog even duren ben ik bang.
Gezegd is eind deze week begin volgende week dat het binnen is maar dat ken ik, dus er zit niets anders op dan te wachten.

Cameratje is 12 volt. Neem aan dat ik dit hoe dan ook vanuit een 3s lipo mag voeden en in geval van interferentie storing de voeding moet filteren.

Waar kan ik zo'n spoeltje halen? Conrad al wel wat hebben 1mH of spoeltje was het dacht ik en hmmm 470uF condensator zo uit het hoofd. Alleen heb ik even niets anders nodig dan dus is conrad niet zo handig. Ff googlen dan maar denk ik.

Klopt, een 470uF 25V Condensator.
Het spoeltjes wikkel je zelf. Neem een ferriet kern en wikkel hier een keer of 10 a 20 de plus draad omheen.

jemig mensen,

Voor de 100ste keer dan maar:mrgreen:

Wie het dán nog niet snapt mag zijn hand opsteken.

Kijk en huiver! De Basics!
een 470uF 25V Condensator.
Het spoeltjes wikkel je zelf. Neem een ferriet kern en wikkel hier een keer of 10 a 20 de plus draad omheen.
20tj6ub.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Van het ferrietje was ik even vergeten. Had het achteraf wel al zien staan ja.

Los printje kan natuurlijk dan ook maar volgensmij is het dan net zo simpel om het te doen met een ferrietkern en een elco.

ennehhhh....waar paint allemaal niet goed voor is :P

Volgens de website zou....wat deze week had moeten zijn dus volgende week of na volgend weekend het Fatshark spul binnen moeten zijn en worden uitgestuurd naar de mensen die besteld hebben.
Nou ik wacht met spanning af.

Als het aanbod zo klein blijft en de vraag zo groot mag je wel tenminste 3 maanden van te voren bedenken of je iets nodig gaat hebben/wilt hebben om het nog voor de winter in huis te hebben.

Ach in het begin blijf ik toch nog wel een beetje in de buurt vliegen dus zal nog niet perse GPS nodig hebben maar vind het wel leuk om te zien hoe hard iets gaat :D

Volgende bestelling wordt in ieder geval een OSD en/of een betere zender of toch maar die IFtron Vitenna.
Hang er allemaal een beetje vanaf hoe het beeld is. Met assan kan je geen wereld afstanden afleggen en op de 35Mhz waarschijnlijk ook niet maar wil wel voor zover ik weg kan vliegen zo goed/stabiel mogelijk beeld hebben.
Krijg het nu al benauwd als ik denk aan het idee dat ik laag bij de grond langer dan een paar sec weinig of geen beeld meer heb.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Gister moest ik toch wat bestellen bij Conrad dus meteen een paar ferrietkernen en condensatoren mee besteld.

Vroeg me alleen wat af. Zat de specs van die ferriet kernen te bekijken en er zit nogal wat verschil in eigenschappen tussen die dingen. Maakt dat voor onze toepassing nog wat uit. Impedantie enzo.

En gewone ELCO of een Low ESR nemen? Of maakt dat in dit geval ook niets tot weinig uit.

Beetje ermee spelen indien nodig kan natuurlijk ook.

Hopelijk nog een klein weekje en dan heb ik het spul in huis.
Zal ondertussen een behuizing vacuüm trekken voor de camera. Even blokje schuren in de juiste vorm.

Ebay Analoog/USB stekkertje ook nog niets meer van vernomen. Nog 1 weekje en dan ga ik maar eens weer mailen. Hij zou verstuurd zijn volgens EBay status.

Als condensator gewoon een Elco nemen. Als ferriet kern, uhh..

Bijvoorbeeld Deze:

Bestnr.: 500623 - 89
Nummer fabrikant:
B64290L45X830

Die is volgens mij gecoat, een soort dun ( in mijn geval blauwkleurig) rubber laagje. Die vind ik prettig werken..

Laatst bewerkt:
Heb de normale ferriets maar goed maakt ook niet veel uit. Kan hem altijd even inkleuren met epoxy.

Als ik het boeltje maar in huis heb mocht ik het nodig hebben. En die kans is vrij groot.

Hoi,

Net het boeltje binnen gekregen en gelijk gaan solderen.
Ferriet en condensator er ook maar gelijk tussen gezet.
Eerst getest op 2s lipo maar kreeg geen beeld (12V camaratje). Dus toch maar op 3s en ja even kanaal zoeken en Online :D

Beeld is nog wat wit. Even kijken of ik dat nog ergens kan bij regelen. Anders komt er later nog wel een beter cameratje.

Als het weer meezit nog van de week wel even testen op een modelletje.

Gr. Dennis

Back