Dennis' FPV vliegerij

Mooi, dat heb je goed geregeld.
Volgens Sander kan die zware koelknots er gewoon vanaf. ( Is eigenlijk bedoeld wanneer ingebouwd in doosje en dag en nacht ingeschakeld.)

Heb er nu een goede week mee gevlogen, is in ieder geval beter dan de 540 TVL.
Moet nog de beste instellingen uitvogelen.., maar nu al heel tevreden.

Boutjes zijn M2 dus een moertje achter gezet IPV koelknots ( ook afstand busjes tussen print en koelknots weggelaten ).
De boutjes steken dan aan de achterkant wel wat uit, maar zijn niet langer dan de connectortjes.... dus geen last van.

In feite koelde de knots alleen de lenshouder (en de omgeveing van de CCD). Nu wordt het gekoeld door de vrije lucht. Heb eraan gevoeld, maar blijft gewoon koel in de open lucht.

Vandaag een persoonlijk recordje gezet.
***m gehaald.

Vriend van me is gaan vliegen, ik ben een meter of ***verderop gaan staan langs de weg met een andere zender waar het model ook in geprogrammeerd stond om zo te kunnen overnemen door hem aan te zetten op het moment dat ik het mis zou zien gaan. Neem aan dat mijn zender dan de meeste input geeft zodat ik nog kan landen bij bereik verlies.

Maar het ging dus goed.
Ben later nog met een losse ontvanger tot ***m gegaan en met een maisveld er tussen en de antenne omhoog deed hij het nog op de grond. Antenne weg gedraaid gaf haperend signaal. Hopelijk dan.

Zojuist even een lijntje getrokken op Google maps en een kleine ***m vanaf ons veld is haalbaar zonder ergens overheen te moeten vliegen. En loopt ook een beetje langs landweggetjes af.

Beeld kreeg wel al minder kleur zij hij. Maar geen uitval. Die kreeg hij pas weer dichtbij.
Heb nog een nieuw zender en ontvanger antenne setje om te proberen.

Dus volgende keer weer verder met testen.

ontvanger getest Graupner SMC16 SPCM op Mx16s

Laatst bewerkt:
Dank je, nou ik weet het nog niet. Aangezien ik de backup was.
Maar die vriend van me was er wel blij mee en vond het al heel wat qua afstand.
Gaat allemaal tegen je gevoel in. Zeker in test fase.

Had het eigenlijk ook niet verwacht dat het goed zou gaan.
Ieder rondje ging hij wat verder en uiteindelijk ging hij mij al zover voorbij dat ik begon te twijfelen of ik hem nog wel goed kon zien om te sturen.

Hij heeft geen problemen gevoeld en mijn backup ontvanger aan de grond bleef op 700m netjes mee bewegen op zijn besturing. Dus daar kon ik al een beetje aan zien dat het goed ging.

Laatst bewerkt:
Mn laatste klaver setje.

Zien er leuk uit maar of ze werken blijft de vraag.
Voor de CL 2mm aftrek op vertical leg ter feed compensatie en voor de SPW 1.5mm.

Soldering af ge-epoxied. En metaal gestift. SPW ook gelakt.
We zullen zien.

DSC05827-1.jpg

DSC05826.jpg

Ga ze ook maar testen door met het vliegtuig boven het veld te vliegen en met de ontvanger op pad te gaan.

Hopelijk deze week nog een paar kansen. Morgen heel misschien laat op de dag als het weer gaat doen wat ze zeggen.

Gisteren een beeld check gedaan.

Ben met de bril op ***m gaan staan en de diverse ontvanger antennes getest.
Opnemen is ergens gestopt dus helaas kan ik het niet meer terug kijken. Maar we doen het nog wel een keer en dan ga ik daar eerst staan voor hij gaat vliegen om wat tijd te besparen.

Beeld was op alle antennes nog best aardig. Wel wat uitvalletjes maar niet heel zorgwekkend. En stond zelf ook niet echt optimaal vlak bij de auto.

Screenshotje met ik denk mijn eerste SPW antenne
beeldrangecheck.jpg

Wel ook nog een keer een betere cam zoeken. Deze is hoe dan ook wat blurry.

Connector van mn laatste SPW antenne is niet helemaal goed. Binnenste pootje is wat kort en hij draaier er wat moeilijk op, maar zo even snel bekeken gaf deze het beste beeld op die afstand.
ex afbeelding Rangecheckvideo.jpg
Grotere afstand lukte even niet zo snel. Maisvelden er tussen waar ik zelf relatief dichtbij stond dus de Line Of Sight wat minder was bij laag vliegen. en duurde allemaal wat lang dus Henk (buddy) moest alweer gaan landen na 20 min rondjes vliegen.

Na het laden bleek er maar 1400mAh uit te zijn van de 2600. En was nou niet echt windstil gister.

Laatst bewerkt:
Dacht ik laat ik er maar weer een klapprop op zetten dus gister binnen gekregen en gemonteerd. 8x5 Aeronaut.

Bij het test draaien onbalans. Zat in de spinner dus die er af.
Uitklappen liep ook niet helemaal omdat ze te ver konden inklappen dus een stripje dun plastic ervoor gezet waar ze tegen aan kwamen.
Paar keer vol gas getest op zolder.

Vanavond voor vertrek ook even vol gas.

Gooien we hem op knalt er binnen een minuut op half gas een blad af.
Fijn weer dat kwaliteit spul uit Europa. Heb je Aeronaut blaadjes spatten ze nog uit elkaar. Toerental kan nooit over de grens zijn geweest.

Hij mocht 11.000rpm stond er wat ik al weinig vond maar dat ter zijde.
1300kv op 3s. Is grofweg max 11440 maar heb amper vol gas gegeven en een beetje marge zullen ze ook wel hebben.

Toch maar weer China spul ;) Of toch maar een setje Graupner blaadjes.

Graupner CAM is onsloopbaar, maar daar betaal je ook flink voor. ;)
En aeronauts, ik houd er ook niet van. Een stuk brozer dan de Chinese "rommel".

Vanmiddag Schermpje al ontvangen. 2 dagen vanuit duitsland. Lekker vlot :)

Vanavond toch nog maar even op zolder bezig geweest en het schermpje zit in de koffer.

DSC05860-1.jpg

DSC05859-1.jpg

Vanavond ook nog op afstand getest. Net over de 1200m wou het niet meer. Beeld viel weg en besturing ook.

Dus denk dat dit een beetje de grens is.

@ Sven.
Inmiddels voorzien van Graupner Camprop blaadjes en die blijven netjes zittten. :)

Back