Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
toch vraag ik me dan af waar de super sirius het vandaan haalt misschien een mail naar robin trumph?
Ja hoor, ik heb ook niet gezegd dat dit nog niet zou bestaanWat je beschrijft bestaat al wel;
Ik zou denken: het ene is toch het gevolg van het andere... Folie eenzijdig aanbrengen op bijv. romp creërt veel meer weerstand (frontale zijde van de pockets) aan de zijde waar geen folie zit... stroming aan de zijde zonder folie wordt veel meer verstoord dan aan de folie zijde. Idem voor vleugels.Modellen worden van 3 of 6 mm depron voorzien van gaten en hierop wordt mylar aangebracht. ... Wel is het zo dat bij lage snelheid het model vreemd gaat doen (meer dan normaal).
Even snel gerekend:
Als je 60% van de totale depron oppervlakte openmaakt (hier zie je de folie) en die Mylar folie aan 2,5 gr/m² volledig aanbrengt (dus dezelfde buitenvorm) dan win je in geval van 2 x 2 mm depron rond 8% in gewicht tov frezen. Gebruik je 2 x 1,5 mm (wel gerekend met 0,5 * gewicht van 3 mm plaat maw afgefreezde 3 mm plaat), dan win je 30% gewicht tov frezen. Resultaten zijn uiteraard nog beter als je meer dan 60% van de oppervlakte van het depron openmaakt.
Hans,
Wat je beschrijft bestaat al wel; de folie die gebruikt wordt heet MYLAR. Dit is 2,5 gram per vierkante meter.
Bedoel je dan deze?
https://www.carbonwinkel.nl/Products/key/mylar/
Dikte is 0,35 mm, maar geen idee wat het gewicht per m² van deze folie/film is. Bestaan er verschillende dikten?
Een Precise heeft 35,7 dm² oppervlak. Dat geeft bijna 43 gr voor 3 mm depron (geen aero), niet gefreesd.(Aero) Depron delen voor een F3P wegen ong. 35 gram?
1,5 en ook 2 mm depron is te krijgen. Ik heb de 2 mm bij chris van hoof vandaan.
of de winkel nog is weet ik niet, misschien dat de leden van MBC Weert weten of die winkel er nog is. de website vind ik niet meer.
adres is Stationsstraat 44 6026 CV Maarheeze
<NOBR>0495 599420</NOBR>
Quartel Modelbouw heeft 2 mm depron (700 x 1000 mm) in het assortiment