Depron A-10 bouwplannen

Hallo, dit is mijn eerste log en heb wat motivatie nodig om door te gaan....

Het volgende is het geval: ben geruime tijd op zoek naar goede bouwtekening van een A-10 warthog van Depron. Aangezien ik deze niet kon vinden ben ik maar zelf aan het tekenen geslagen om uiteindelijk deze tekening te verspreiden onder andere zelfbouwers.

Het begon met de ontdekking van een 3D tekening in Solidworks van een A-10, deze ben ik gaan bekleden met platen zodat ik hiernaa deze platen kan gaan uitsnijden.

Als ik het voor elkaar krijg zal ik een paar plaatjes meesturen....

Mijn vraag is of er mensen zijn die af en toe ruggensteun kunnen geven met het ontwerp en als sparringspartners kunnen fungeren.

Gegroet,

hm, kom maar eens op met een paar screenshots van je SW tekeningen!

Ik zit net toevallig een SW opdracht voor school af te maken.

ff een testje...

full

oke, nu weet ik teminste hoe de plaatjes werken.....

Laatst bewerkt door een moderator:
juist. gewoon in je fotoalbum op de foto klikken en dan de BB code die eronder staat kopieren in je post. Dan ben je gewoon klaar.

Ik heb reeds 2 stuks depron F-14 (Jetset44) gemaakt en vliegend, een 100% EDF andere 125% pusher en het lijkt me leuk om hier ook edf's in te zetten.

Kan hij samen met mijn Su-37(pusher in aanbouw) rond banjeren.

Ga zo door!!!!

Ziet er veelbelovend uit. Ik ben benieuwd naar de verdere resultaten. Gewoon lekker in je eigen tempo tekenen en als er vragen zijn gewoon hier plaatsen dan komt er zeker wel een reactie van een van de hobby freeks die hier zo rond zwerven :D (zoals ondergetekende).
Ik neem aan dat het 2 impellors gaan worden voor de aandrijving?

thx voor de reacties,

Die plannetjes had ik eigenlijk al, maar vond ze niet zo duidelijk ;) en vond het ook wel leuk om zelf dit te beginnen.

geplande setup:

turnigy B2435 4400kv motoren
edf 55mm
turnigy sentry 25A becs
accu weet ik nog niet, maar heb er 2 stuks rhino 1550 20C voor liggen
hoogte en rolroeren 9gr HXT900 servo's.
edf komen uit een F-14 Jetset44 , vloog wel maar een beetje underpowerd kwam ook door de te kleine inlaat denk ik.

In mijn pauzes teken ik de A-10 en zal regel matig wat posten.

gr.

Update A-10 plan

Yep, SW2009

full

full

Zodra ik alle parts heb zal ik een 2D tekening van maken, Ik probeer ook nog wat gewicht te besparen hier en daar door wat holtes maken.

Ben nog aan het twijfelen of de vleugel demontabel moet worden, span is nu 1071mm, 43.7"

Probleem wordt nu nog om een ligger te maken die de knik volgt van de vleugels. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Ik zou wel graag willen dat er een CF buis van rond 6 in komt te liggen.

Groeten Erik

Je maakt op deze manier wel een vrij zwaar toestel. Je kan ook met spanten en 3mm depron beplanking werken. Is lichter en je hoeft niet zo veel te schuren. Zoek het bouwdraadje van de depron tigermoth maar eens op, daar staat een heel mooi voorbeeld van deze bouwwijze.

Probleem wordt nu nog om een ligger te maken die de knik volgt van de vleugels. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Ik zou wel graag willen dat er een CF buis van rond 6 in komt te liggen.

Groeten Erik

Ben zelf ook aan het stoeien met SW 09 mooi proggie is dat.

Voor de knik het volgende koolstof buis warm maken met een soldeerbout waar je hem wil knikken en daarna verstevigen met koolstof af twaron en eventueel nog een stift van staal er in (aleen bij de knik dan he)

Mvg,

P-51

da's toevallig, die gelamineerde P-51 staat boven voor een maiden, ik heb hem net af.
Ik heb daar eigenlijk ook het idee vanaf gehaald om de vleugels zo te maken.

De vleugels van de P-51 zijn met ribben, dit vond ik zeer lastig om goed uit te snijden, dus heb ik de vleugels ook gelamineerd. Het schuren viel eigelijk ook toen nog wel mee.....

full

full

De romp van de A-10 is vrij rechthoekig dus heb ik alleen voor de neus gelamineerd en de romp hol gemaakt.

Dat knikken van de koolstok buis klinkt goed en dan verstevigen met epoxy of zo? ijzer lijkt me erg zwaar.

Ik zal een doorzichtige tekening posten.

groet, Erik

ontwikkelingen A-10

full

Weet iemand het soortelijk gewicht van depron? kan ik een schatting doen van het gewicht.

groet Erik

Back