Depron A-10 bouwplannen

update A-10 warthog depron

full


ben bezig met de motor gondels.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tussen project SU-37

Was even gestopt met de A-10 om mijn SU-37 af te bouwen, zondag hopelijk de maiden....

Ga volgende week weer verder.

Groet

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
A10 bouwplannen

Eindelijk de su-37 klaar, kan ik verder met de A-10...

ff een fotootje: Vliegt als de nete, erg stabiel en genoeg power.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
A-10 bouwplannen en CNC freesbank

Voor diegene die geinteresseerd zijn:

Is al weer een tijdje geleden dat ik begonnen ben met de tekening van de A-10. Was er al achter dat er veel gesneden moest worden.
Hier zag ik tegenop en ben maar een CNC bankje gaan maken waarop ik de depron kon ga snijden.

Voor de eerste test ben ik maar weer aan een F-14 begonnen, had ik tekeningen van liggen. Doordat het niet uitmaakt hoe dik je snijd, heb ik er maar twee tegelijkertijd uitgesneden.

Resultaat:
 
Werkt eigenlijk erg goed....., beetje herrie maar toch.

Ga nu weer verder met de A-10 plannen, de contouren kan ik nu veel complexer en nauwkeuriger maken waardoor het toestel ook lichter wordt.

wordt vervolgd.....
 
Nu eerst verder met de A-10

Kon het niet laten om eerst toch een F-14 te maken, had twee sets tegelijkertijd uitgefreest en eentje weggegeven.

full


Nu ga ik echt met de A-10 verder.
wordt vervolgt....

P.S. is er nog iemand die dit draadje volgt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vervolg A-10 na F-14 en Easystar

Leuk dat er een aantal zijn die mijn pogingen om zel een A-10 te ontwerpen volgen.
Ik heb ondertussen de F-14 helemaal af, zie foto, en ook een testopstelling gemaakt om twee edf's te kunnen besturen. Deze heb ik op een Easystar gezet om te kijken wat de gevolgen zijn van het hebben van twee motoren ivm asymetrische voortstuwing.
Ik weet natuurlijk wel wat er gaat gebeuren, maar het aanklooien is ook leuk....


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Test motoren op easystar

Onderstaand twee edf's op de easystar, ik heb de buiten zijde moeten verstevigen (epoxy) omdat deze vervormden door de eenzijdige ophanging (heeft de A-10 ook). De kracht van de motoren was zo groot dat de motor het huis ovaal drukte en de fan tegen de binnenkant aan schuurde. Nu met een laagje glasvezelnetje en epoxy is dit verholpen en erg star.
Zal morgen hiervan een fotootje plaatsen.
Is dus wel van belang bij de A-10...


full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik volg het ook :D

wow, die f14 is wel VET.... wat kost een kitje??? :P (en wat heb je er buiten het depron allemaal nog bij nodig??)

ben benieuwd naar de A10 :)

EDIT: heb je meer specs van die f14? (gewicht, setup etc)
 
Laatst bewerkt:
kosten F-14

Alles bij hobbyking, als je interesse hebt kan ik je de lijst wel een keer mailen samen met de tekeningen.

accu 2650mAh $16
snlheidsreg vleugels (vertraging) $7.60
servo vleugels (zwaardere) $5.70
servo's elevons 2x $ 2.69
Motor 2700 kV $13
Regelaar 40-50A $11
Prop 6x4 2$


klein spul $40 (stangetjes, kabeltjes, carbo liggers, verzend kosten e.d.)

+/- $100 totaal, dus +/-$60 voor de main parts.

Super stabiel, en mooi vliegbeeld, is nu de 3e die ik gebouwd heb een met edf (twee vluchten met edf die nu op de easystar zitten), een 125% (te groot en lomp) en nu met push-prop.
voordat ik te veel off topic ga, die su-37 is van de zelfde ontwerper en ook speciaal voor depron, vliegt ook super strak.
 
F-14 rest

Oja, acrylaatverf van de kids :-) of spuitverf van de ACTION.

Bestickering is het uitprinten van decals die voor dit model speciaal op schaal gemaakt zijn.
 
Oja, acrylaatverf van de kids :-) of spuitverf van de ACTION.

Bestickering is het uitprinten van decals die voor dit model speciaal op schaal gemaakt zijn.

acryl verf werk ik gelukkig al mee :D
die decails zou ik ook graag ontvangen (en waar en hoe je die op print ;) hahah )
 
Back
Top