Depron A-10 bouwplannen

offtopic: gewoon a4 80grs papier van de HEMA (ofzo)

Oja gewicht ca.900gr

Als je hem gaat bouwen dan kan ik je nog een paar tips geven mbt de punten waar hij het zwakst is en eventueel versterkt kan worden.

Speed and Angels

Alles bij hobbyking, als je interesse hebt kan ik je de lijst wel een keer mailen samen met de tekeningen.

accu 2650mAh $16
snlheidsreg vleugels (vertraging) $7.60
servo vleugels (zwaardere) $5.70
servo's elevons 2x $ 2.69
Motor 2700 kV $13
Regelaar 40-50A $11
Prop 6x4 2$

klein spul $40 (stangetjes, kabeltjes, carbo liggers, verzend kosten e.d.)

+/- $100 totaal, dus +/-$60 voor de main parts.

Super stabiel, en mooi vliegbeeld, is nu de 3e die ik gebouwd heb een met edf (twee vluchten met edf die nu op de easystar zitten), een 125% (te groot en lomp) en nu met push-prop.
voordat ik te veel off topic ga, die su-37 is van de zelfde ontwerper en ook speciaal voor depron, vliegt ook super strak.

Hee, wat voor moter heb je dan exact gebruikt? ik schat een inrunner?

Anders mail het exacte lijstje als je wil? (je hebt mijn mail adres ) evt dan ook leverancier voro het decail papier enzo :)

leuk winterprojectje ;)

Lijstje

Ik zal het lijstje hier vanavond op zetten.
De motor is een heli motor, buitenloper. lekker sterk en toch rpm's

Ik ben nogal een low budget bouwer, het is een sport om zo simpel (en cheap) mogelijk deze dingen te maken. Het geinige is ook nog dat ze erg goed vliegen.

On topic: de A-10 wil ik ook low budget maken, ik heb een 5tal 3s2650mAh batterijen en die wil ik voor alle vliegtuigen in kunnen zetten. Tevens gebruik ik alleen maar HXT900 servo's (goedkoop en tot nu toe goed) voor de stuurvlakken.

Met een batterij wil ik de twee motoren aan sturen, daarom heb ik dit ook bij de easystar gemonteerd om te testen.

Plan voor na de A-10 : V-22 :)

Lijstje F-14

gebruikt materiaal (buiten het kleine spul):

Hobby king nr Omschrijving
GWEMM28TS BL Motor Mount for 28mm Motor Twin Pack
T2650.3S.20 Turnigy 2650mAh 3S 20C Lipo Pack
TSSR-3 Turnigy 3 Channel Servo Speed/Direction Regulator
HXT900 HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo
HX5010 HXT 6.9kg / 39.2g / .16sec Twin bearing servo
TP2415-09T TP 450-Size 2415-09T Brushless Heli Motor 2700kv
HK-SS50A Hobbyking SS Series 40-50A ESC
JJ3.175 Shaft adapter to suit 3.175mm motor shaft

Deze kombi zit in de SU37 en de F14 samen met een 6x4 prop is het leuk vliegen (vind ik) ;)

UHU Por

Nop, ik gebruik geen uhu por
Gewoon alleslijm van de bisonkit, 10x zo goedkoop bij de gamma als uhu-spul

Geen probleem mee gehad, ook niet op het foam van de easystar.

motor

Motor is goed, twee zaken:

-motormount klein beetje uitschuren omdat de motor andersom in moet (pusher)
-ik heb de ventilator er af geschroefd zodat de lucht er doorheen kan, bij een heli heb je die ventilator wel nodig.

Jaaaa, weer aan de slag

oke het heeft een tijdje geduurt, maar er is weer beweging.

full

test met dubbele edf op de easy is erg geslaagd, snort mooi en strak en heeft genoeg power (+/- 450w)
dus op naar de A-10.

Ik heb nog steeds geen goede tekeningen kunnen vinden voor het model dus....

Laatst bewerkt door een moderator:
A-10 motor ophanging

Het tussentijdse CNC projectje is ook aardig geslaagd; ik was benieuwd of het apparaat ook cirkels kon snijden voor de motorpods van de A-10....

full

zo te zien zit er weinig speling in de assen en kan ik hiermee aardige ronde contouren maken.

PS ben benieuwd of iemand dit nog wel allemaal volgt?

A-10 motoren

ik heb gekozen voor 60mm edf met turnigy P2627L-4200 motoren, deze zijn maatgevend voor de schaal van het project.

full

full

Aangezien ik de vorige tekeningen niet geslaagd vond ben ik maar overnieuw begonnen....
Eerst de A-10 opschalen in SW (Solidworks)...

basis platen

Cool dat er mensen nog zijn blijven plakken...

full

bodem en zijplaten, in de eerste tekeningen ben ik verkeerd begonnen met het koppelen van de verschillende platen aan het basis model, hierdoor gaven de "relations" elke keer problemen.....

Verhoudingen

full

Ik heb de motoren in het model geplaatst en aan de hand hiervan het model 3.65x geschaald.
Nu is het model 1188mm lang en heeft een spanwijdte van 1315mm, is wel ook wel de beoogde maat, ongeveer die van de easystar....

Aan het materiaal heb ik het gewicht aangehangen en hoop hiermee in te kunnen schatten wat hij gaat wegen.

rompie

full

oke, oke, het wordt wel wat schuren, zeker de bovenkant zal wel een flinke afronding worden.

Bulkheads om het in elkaar zetten te vergemakkelijken:

full

En nog een exploded view van de onderdelen tot nu toe:

full

Motoren gondels

full

Planning is om deze van 3mm te buigen, de uitslag is geen probleem, ik hoop alleen dat de ronding niet te klein is (D=80mm)

De dubbele knik in de uitlaat laat ik achterwege, ik weet nu even niet hoe ik dat zou moeten maken... (hints?)

full

Back