Depron Airboat.

Mijn idee over de motorplaatsing: of hij nu helemaal achteraan of 5 of 10 cm meer naar voren zit maakt niet zoveel uit. Er is ook nog zoiets als de druk van de prop die iets van 9 cm boven het 'dek' aangrijpt. Dat gaat dan als hefboom werken en vanzelf de neus naar beneden drukken. En wat al gezegd is, met de plaatsing van de lipo compenseer je die 50 gram van de motor (als dat het al is) ook weer.

@BigBoat
Buitenloper is tegenwoordig zo licht van gewicht. Speelt amper een rol van betekenis.

Gelukkig gelden de wetten van de natuurkunde en mechinica niet in de modelbouw, een kilo Depron weegt niet zo zwaar als een kilo ijzer....

Neem een touwtje van 50cm met een knoop in het midden.
Draai het rond om het middelpunt (de knoop) en je ziet dat het moeilijk is om de uiteinden van het touwtje horizontaal te krijgen.
We leggen nog een stuk of knopen in het midden, maar het probleem van het horizontaal krijgen van het touwtje blijft.
Nu leggen we ook een knoop in beide uiteinden van het touwtje en tot ieders verbazin gaat het horizontaal maken van het touwtje een stuk makkelijker als we het touwtje ronddraaien.
Maar nogmaals, in de modelbouw werken blijkbaar de natuur en mechanicawetten niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk projectje Jan!

Jaaaren terug ook eens een gebouwd van wat er in de garage te vinden was, best fun dit soort bootjes:)

Airboat on water test1

Beste HEren,

Afgelopen zaterdag was er een watervliegdag georaginseert in zeumeren.
En daar mocht ik mijn Airboat testen op water.

Zie mijn filmpje:

eYyBh_otAbA[/media] - Airboat on water Zeumeren 2011

Maar ik denk dat ik de volgende keer toch aan de onderkant een paat stroken tape plak. misschien is de onderkant dan toch gladder en gaat hij misschien harder.

Of ik zit er over na te denken om een grotere setup op te bouwen.
Er zit nu een 1400kv met 15amp regelaar, 800mah lipo.

En ik wil er een 2200kv met een 30amp regelaar en 2200mah lipo in bouwen. Ik ben benieuwd hoe dat zal uitpakken.

Groet ray

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Arno,

Ik heb de motorsteunen annex richtingsroeren nog gemaakt, maar die zitten er nog niet op, de bouw ligt inderdaad stil tot ik we weer tijd voor en zin aan heb.

Groeten, Jan.

Citaat: 'Maar ik denk dat ik de volgende keer toch aan de onderkant een paat stroken tape plak. misschien is de onderkant dan toch gladder en gaat hij misschien harder.'

Lichtjes opschuren met kleine korrel zorgt dat water minder plakt. Scheelt weerstand.

Back