Originele Biglift met alleen richtingsroer was erg populair bij ons op de club. 15cc OS Max er op en gaan met die banaan. 3m zwevers werden er mee omhoog gesleurd, snoepjes gedropt (zat een bommenluikje in) sleepjes opgepikt.. Leuk kissie hoor.. en het vloog zo makkelijk, eigenlijk gewoon een hele grote Robbe Charter..
Maarreh, wat voor power plant ga jij op je depron Lift zetten? ik neem aan dat het een electro kist wordt. En wordt het niet allemaal wat te flexibel met al dat depron? Hoe hou je de stijfheid er in?
Erg leuk! Ik loop al een tijdje met het idee een Charter in depron te maken, en dan ook als electro kist. Leuk om op de club mee aan te komen waar ze nog met vieze brandstof motoren in de weer zijn. Es kijken wie er het meeste plezier heeft en het meeste vliegt.. Er zijn nog heel wat vooroordelen te overwinnen bij mijn club vwb electrovliegen. Alleen het electrozweven is erg in opkomst gekomen, maar dat trekt mij niet zo. Ik vlieg het liefst binnen de omheining van het veld..
Ik had al veel bekijks met mijn Franck Planck afgelopen zondag, mensen waren toch wel onder de indruk hoe goed dat vliegt.
Maar ik dwaal af, terug naar de Big Lift..
Ik zou er helemaal geen rolroeren op zetten, wat ik mij kan herinneren is dat hij perfect vloog met alleen richtingsroer en een beetje V-stelling (die was veel minder dan op een Charter hoor). Dit is veel makkelijker te construeren en scheelt weer enkele tientallen grammen aan servo's en aanverwante zaken.
Als je het gewicht zo laag mogelijk houdt kun je een wat zwaardere motor en accu's gebruiken voor meer power, dan maakt de wind ook niet meer uit.. Maar als je EN een lichte kist hebt EN marginaal power, ja, dan wordt het zeuren met harde wind. Flink power er op en je hebt volgens mij een droomkist.
Oh ja,is het ook de bedoeling zwevers er mee omhoog te brengen en snoepjes te droppen en zo? Ik zag wel dat je het ontkoppel dingetje er op hebt gezet.
Hou ons een beetje op de hoogte over hoe het gaat,ik ben erg benieuwd naar hoe het gaat vliegen.
Marco