depron dlg, zal het vliegen???

Ik heb weer een vrachtje lipo's liggen hoor. Die neem ik de volgende keer allemaal mee naar de bouwavond. Niet allemaal gaan mailen want ze zijn alle 20 al weg.
Aan 1 lipo stekkers solderen is zo gepiept maar aan twinting daar ben je toch wel even mee bezig.:(

heeft ondertussen iemand die nano glider gebouwd? of plannetjes van gezien??? kwil em graag bouwen, maar 1,5m span ofzoiets. zit met grotere servo's (9gr) en een 7kanaals micro ontvanger... dus klein kan ik niet gaan...

(in de toekomst met de 2,4ghz zal dat wel wat worden)

kzou t dolgraag bouwen... ofwel die dynamite DLG maar die lijkt me wat moeilijker....

hier volgens mij nog niemand. ik denk dat je je vraag beter kunt stellen op fora zoals rcgroups denk ik

ja ma ben daar geen lid;) heb gister een depron vrijluchtje gemaakt, gewoon 3mm depron en een pan van 40cm.
en dat zweeft binnen toch goed. aleen nog niet buiten gaan proberen.

t beestje heeft geen profiel. alleen de lijst wat spits geschuurd...

hoe plooi je depron met de tippen verdraaid ofzo??? want t komt steeds in de oorspronkelijke vorm...
met warmte ??? kwil de tipjes wat wash out geven.

nope, zal ook nooit gebeuren omdat ik al meerdere dlg's heb waarmee ik vlieg dus deze is al tijden geleden in de vuilnisbak verdwenen

Lijkt me wel een leuk projectje om in het voorjaar een keer op te pakken.. Heb depron zat staan :D

Leuk om lekker dom mee te gooien, gaat het kapot > 30 minuten en je hebt een nieuwe (gewoon alles in elkaar tapen met M3 tape, rechtstreeks aan de pook)
Ach, ik heb nog zoveel plannen..

kun je denk ik beter voor een houten mini gaan. vraag de tekeningen van de mimi aan op de f3k site (zie onderschrift). vliegt gewoon goed en kan ook tegen een stootje

ga ik ook nog wel proberen maar als je er een uit depron kan maken is het toch wat makkelijker

ben nu zelf er ook een aan het maken beetje afgekeken en zelf maar wat getekend
nu maar kijken of het vliegt als het lukt post ik wel een foto!

die nanogliders moeten toch ook DLG te maken zijn. volgens mij ;) kga zo weer eens een zelf ontwerpje maken van een depron lichtgewichtje:)

heb pas een geslaagde vliegende vleugel gemaakt van 1m50 span. zonder enig gebruik van een S-profiel voor vliegende vleugels (half simmetrisch , en de elevons omhoog gezet)
heb em ingevloge op de helling met 4-5windkracht, maar al bij al zeer leuk toestel.

nu word het dus tijd voor een nieuw toestelletje uit depron :)
ben nog aant twijfelen in een klein "fox" achtig modelletje (de grote zwever FOX, niet dat ding van mpx)

of iets DLG achtig model.
ben er nog niet uit ;) kan ook allebei worden :p

maar volgens mij vliegt het allemaal bijna even goed als een dure DLG hehe :)

maar volgens mij vliegt het allemaal bijna even goed als een dure DLG hehe :)

Neem maar van mij aan dat je géén idee hebt wat je zegt :D
Ik heb vandaag voor het eerst een groep DLG-ers zien vliegen (waaronder een aantal die in de internationale top meevliegen) en geloof me; niets dat jij van depron kan bouwen komt zelfs maar in de buurt van een dure DLG ;)

(helaas, moet ik zeggen.. Het is een ontzettend leuk onderdeel van vliegen maar flink aan de prijs... Vooral als je werkelijk resultaten wil.)

Wat overigens niet wil zeggen dat een depron DLG slecht moet vliegen of waardeloos is.. Maar verwacht zeker geen vluchten van 3 minuten zonder thermiek..

Back