Depron Fox Zwever

HIJ VLIEGT!!!!

alleen moet heel wat aanpassen
staart is te slap
hij is te licht
cg iets verder naar voor
sleep haak

Het klitteband is te sterk

maar hij vliegt
zal morgen even wat foto`s uploaden

kweeniemeer van wie ik het filmpje had gehad. leuk dingetje wel.
hier is een filmpje:

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Die heb ik idd ook gehad.

IMG_0128.jpg

Hij heeft vandaag 1.5 min gevlogen!
ex de sleep vlucht van 50sec
het zwaarte punt moet nog verder naar vooren, maar moest weer werken:(
ach vliegen in de baas zijn tijd is nooit mis toch

zo dra er een goed cg is komt er een tekening;)

Groetjes

ik heb die tekening idd als basis gebruikt
net weer half uurtje gevlogen beetje slepen
heb het cg wat naar voor gelecht maar mag nog wel iets meer

grt.

ik hoop nog andere film te kunnen maken maar dat word dan met de fotocamera
welicht is het iets beter

Grt.

Raymon:
Ik ben nu hetzelfde vliegtuigje aan het maken, maar dan met een licht motort setupje erop.
De romp heb ik al af, heel erg eenvoudig modelletje, maar de vleugel kan ik niet in de bouwplannen vinden.

Jij hebt hem dus zo te zien in gesneden piep, hoe heb je dat precies gedaan? En wat zijn afmetingen?

bedankt,
oscar.

Mijn fox is ook klaar.. ik had wat tekort aan depron maar ik heb nog wat weten te krijgen uit een ander oud model..

Er zit dus een cd-rom motor op (12wikkelingen 0,55mm, 9p12n) en een 6.5x4 klappropje. Beetje teveel vermogen alleen voor een model als dit :wink:

De span is 110cm, en RTF weegt hij zo'n 190gram. Hij is zwaarder uitgevallen door de zware vleugels.. maargoed hij heeft toch een motortje :)

Hij vliegt op 2s 620mah lipo'tjes, 34gram/stuk. Ze moeten nog ingelopen worden dus de eerste vluchtjes zullen niet lang zijn.

Nu alleen de grote vraag: waar zit het zwaartepunt :roll: raymon jij zei dat het nog wat verder naar voren mocht, maar waar begon je dan?

1/3 vleugel maar beginnen als CG? wil vanmiddag wel lekker gaan zweven namelijk :)

Oscar. :D

Back