Depron Fox Zwever

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door raymon, 12 mei 2007.

  1. aviador

    aviador Guest

    Zojuist de eerste 2 vluchtjes gedaan.
    De 1e vlucht begon met een CG dat veel te ver naar achter lag, ding kan prophangen niet normaal 8O :lol:

    2e vlucht met een wat beter zwaartepunt ging al beter, maar hij zweeft nog niet echt super en zonder richtingroer maakt hij ook niet echt mooie bochten.

    Omdat de lipo's dus nog niet ingelopen zijn duurde elk vluchtje maar een paar minuten.

    Zo probeer ik een zwaartepunt dat nog wat meer naar voren ligt, zit een beetje te klooien met waar ik de lipo dan moet doen maar dat komt wel goed.

    Helaas op het moment niemand om te filmen.. anders konden de experts in zweefvliegen tips geven :wink:

    oscar :D
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dat is nieuw voor me? (nieuwe lipo's moet je in het begin niet te erg belasten als je volgas hoge stromen trekt, maar "inlopen"? :? )

    Grt.
     
  3. aviador

    aviador Guest

    Zo noem ik het maar ja :wink:
    Dit zijn niet echt merk accu's, namelijk D9 acu van UH. Daar zeggen ze dus dat je de eerste keren de accu niet meer dan 10C mag belasten, niet leeg (6v) vliegen en met 0,5C laden. Het laatste zal niet lukken maar ik probeer de andere wel zodat de accu wat langer mee gaat.

    Maar zou de vleugel vorm voor de problemen kunnen zorgen? Ik had wat uit het losse handje gesneden, maar of dit nou het meest efficiƫnt is.
     
  4. aviador

    aviador Guest

    Net de 3e vlucht gemaakt... dat ding vliegt echt als een ramp!!
    Zwaartepunt naar voren: vliegtuig wil niet stijgen.
    Zwaartepunt naar achteren: of vliegtuig gaat spontaan prophangen of hij wil de bocht niet om

    Alles ertussen in heb ik ook geprobeert.

    De laaste keer had ik het zwaartepunt wel redelijk maar wou hij alsnog de bocht niet om, hij vloog toen in de bosjes. Toen ik hem nog eens opgooide vloog hij even maar toen vloog een van de bladen eraf :(

    Dus: dit ding vliegt met deze vleugels als een ramp, ondanks dat er een motor op zit om hem recht te trekken. Jammer :cry:

    Wat vliegt er nog meer leuk met een cdrom, klapprop (heb er nog een) en 2s 620mah lipo? :D
     
  5. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Wat is de instelhoek van de vleugel? Ik zou eens proberen die met een graadje te vergroten, en dan nog eens proberen. Ik denk dat dan zwaartepunt optie 1 prima is...


    Stefan
     
  6. aviador

    aviador Guest

    Instelhoek is 0graden en helaas niet echt meer aan te passen :?

    De staart leek ook heel erg te vervormen bij het sturen, er zit ook helemaal geen koolstof in..

    Ik beschouw deze zwever nu als afgeschreven, ik bouw gewoon lekker wat anders :)
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    beetje late reactie..
    Hij zweeft ook niet echt, het is meer een stijg land vliegtuig.
     

Deel Deze Pagina