Beste ... ,
ik denk dat er twee zaken een rol spelen bij de mislukte maiden-flight van jetoestel.
1. de motor / Lipo / prop combi levert zeer waarschijnlijk te weinig thust (stuwvermogen) om het toestel in de lucht te houden. je hebt een 1400 Kv motor met een 2S Lipo gebruikt, hetgeen resulteert in een te laag toerental: 1400 Kv x 7,4V = 10360 toeren (onbelast) x 75% (prop belasting) = 7770 toeren. Dit lage toerental in combinatie met de zeer kleine prop geeft problemen.
2. Als dit je eerste toestel is, heb je waarschijnlijk ook geen vliegervaring ? Dan heb je een verkeerd toestel gekozen om mee te beginnen. Dit model is voor een beginner lastig te besturen, verder heeft het een relatief hoge vliegsnelhid, wat het ook niet makkelijker maakt.
Mijn advies: kijk eens naar een trainer achtig toestelletje. Er staan redelijk wat (eenvoudig zelf te bouwen) toestellen op dit forum die wel geschikt zijn om mee te beginnen.
Het motortje en de Lipo (en waarschijnlijk ook de regelaar) zijn bijv. wel bruikbaar voor een Depron Tiger Moth. Zoek maar eens naar een topic van Dirk57
De prop is voor motoren met een hoger Kv geschikt.
Mocht je toch met dit toestel en motor / prop verder willen, dan zou ik het lipootje vervangen voor een 3S (1400Kv*11.1V)*0.75 = 11655 toeren, dat komt al beter in de richting.
EDIT: Gerald was me net voor met zijn reactie
Grtz,
Menno