Depron mini 2D F16, FUN!!!

hallo

Ik ben een beginner en weet dit niet van de perfecte setup is voor de F-16?
ik zou graag van iemand een reactie verwachten.

de setup die ik in gedachten heb is:

Prop:

full



http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproduct=7934

Motor:

full


http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproduct=6547

Regelaar:

full


http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproduct=4204

Batterij:

full


http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproduct=6784

Servo's:

full


http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproduct=9745

Ik hoop dat dit de perfecte setup is voor de F-16?
Als iemand iets beter weet dan hoor ik dat graag.
Bij mij gaat het eigenlijk om de snelheid en de langdurigheid.
Ik wil niet dat ik na 5 / 10 min al met een lege batterij sta.

Alvast bedankt ...

Gr.kevin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oke maar op het gebied van vliegen is het voor mij geen probleem.
maar op het gebied van een setup maken ben ik nog niet verzekerd.

bedankt voor je reactie.
Gr.kevin
 
Hey iedereen!

Voor iedereen die ik nog niet heb gesproken, een heel gelukkig en gezond nieuwjaar toegewenst! En daarnaast natuurlijk ook veel "Happy Landings"! :D

Ik heb vandaag dan eindelijk de kleine F-16 gemaidend en alles ging prima! De eerste paar tellen even als een bezetene aan het trimmen geweest, maar daarna gevlogen alsof ik hem al jaren had! ;)

Van deze eerste vlucht is ook nog een stukje film gemaakt, die ik maar meteen op YouTube heb gegooid. Let vooral op de "high alpha" vanaf 1 minuut 20 seconden! Dat is zelfs nog zónder LE- en TE-flaps erbij! Met die combi kun je bijna stapvoets op 50 graden AOA voorbij komen fladderen! :D


Als ik de finishing helemaal afgerond heb, gooi ik er in dit draadje nog even wat foto's op.

~Jolmer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal prachtig Jolmer, mooi vliegwerk. Erg leuk effect die lampjes, moeten we het ook nog eens over hebben. Ik bel een dezer dagen voor een afspraakje.

Je merkte, totaal niet te overtrekken en heel goedmoedig nietwaar? Ziet er heel herkenbaar uit dat kistje ha ha ha :mrgreen:. Omdat hij heel licht is met een lage wingloading verwacht ik dat de LE's niet zo ontzettend veel extra effect zullen hebben, ben benieuwd. Vooral bij een zwaardere bak zoals de avonds of de 1/5 zullen we er meer profijt van hebben vermoed ik.

Groetjes,
Gerald
 
Ja, geinig hè?! :D

De LE's hebben inderdaad niet erg veel effect, maar zijn tóch enigszins merkbaar. De TE's doen veel meer, je kunt dan merkbaar met meer vermogen langzamer vliegen. Hij wordt dan overigens wel veel gevoeliger (wiebeliger) bij high alpha, maar da's ook wel logisch. Het is erg leuk om eens te zien wat het gebruik van deze flight surfaces bij zulke verhoudingen doet. Ik denk dat dit kistje in verhouding tot z'n afmetingen véél te licht is.

Ik heb overigens het zwaartepunt net zoals bij jou in gebruik; zo'n 6 mm achter het punt op de tekening. Daardoor is 'ie érg wendbaar en kun je hem heel gemakkelijk op z'n staart zetten. Bij de eerste (trim~) vlucht leverde dat wel wat rare vliegvormen op (startte met te weinig gas, daardoor lage roerwerking), maar een beetje creatief sturen doet in dat geval wonderen! :D

Ik heb overigens ook nog een creatieve mix op m'n zender ingesteld; ik mix 8% throttle naar aileron (naar rechts) om zo het koppel van de motor op te heffen en dat werkt als een zonnetje! Ik had dit eerst iets te vel staan, waardoor een looping vol gas er meer als een vage barrel roll uitzag! ;) Nu is het mooi in verhouding en kan ik gas geven wat ik wil, maar de kist rolt niet naar één van beide kanten.

Ik gebruik nu 60% expo voor de stabilo's, om zo wél de volledige uitslag te benutten, maar niet té zenuwachtig hoef te vliegen.

Al met al erg veel fun! Alleen was het vandaag buiten wel erg koud, m'n vingers vroren bijna aan de zender vast! :mrgreen:

~Jolmer
 
Laatst bewerkt:
Leuk filmpje Jolmer!

Ook nog een flare-systeem ingebouwd, zie ik op 1.30? (goed kijken)

Vertel daar eens wat meer over :-D

Ik krijg ook weer zin om ermee te vliegen als ik dat zo zie, alleen die kou...
 
Dat had ik zelf nog niet gezien, haha! :D Inderdaad een mooi systeem, die flares?! ;)

Als je de vluchtjes kort houdt, dan valt het wel te doen. Na iedere vlucht maar gauw aan de koffie om op te warmen?

~Jolmer
 
Hey Harry,

Sorry voor de verlate reactie, maar ik had / heb het ontzettend druk... ;)

Ik heb in Adobe Illustrator de PDF van het Nederlandse F-16 Demo Team geschaald naar het gewenste formaat (naar de "schaal" van het ontwerp van Gerald) en zo goed mogelijk deze hierop aangepast. Daarna uitgeprint, aan elkaar geplakt en volgens de methode, die Chris van Gaalen hierboven heeft omschreven, op het Depron overgebracht.

Speciaal voor jou (;)) heb ik even een 10 mm x 10 mm raster over het ontwerp gelegd (om de separate pagina's gemakkelijk aan elkaar te kunnen plakken) en deze naar een A4 PDF geconverteerd. Deze kun je hier downloaden:

gr_f16_depron_silhouet_paint.pdf

De PDF is ongeveer 1,35 MB groot en heeft 30 pagina's (!), dus stapel maar flink wat papier in je printer alvorens te printen! :D

Succes ermee!

~Jolmer

Kunt u me uit leggen hoe ik in adobe Illustrator de tekening op schaal krijg.
(Het liefst in stappen zo dat ik het makkelijk begrijp)

Alvast bedankt
 
Kunt u me uit leggen hoe ik in adobe Illustrator de tekening op schaal krijg. (Het liefst in stappen zo dat ik het makkelijk begrijp). Alvast bedankt.
Ik heb het moeilijke gedoe iedereen bespaard door dit zélf alvast voor jullie te doen. Je hoeft dus alleen de PDF te downloaden, te printen op 100% (alle opties t.b.v. "fit to print" of "passend op pagina" uitschakelen) en aan elkaar te plakken! :mrgreen:

En zeg alsjeblieft "je", hè?! ;)

~Jolmer
 
Laatst bewerkt:
Prachtig gemaakt Jolmer, én een mooi standje erbij! Bijna té gelikt om er nog mee te vliegen ha ha ha ;). De mijne is echt een gooi en smijt kistje die ik ik altijd extra in de auto gooi als ik ga vliegen, leuk voor erbij en je hebt wat back-up als de grote kist panne heefd. Met deze F16 durf ik trouwens de "flight-enveloppe" te verbreden zonder bang te zijn dat m'n portomonee plots héél dun wordt met 12cm over de tarmac...op z'n rug :mrgreen:

Grtz,
Gerald
 
Mooie kist(je) Jolmer, ziet er goed uit.
Ik heb mijn orange al gecrashed doordat de motor er af viel. (ja dat krijg je als je gaat vliegen met onbalans).
De hele voorkant verkreukeld, en wat happen uit het depron hier en daar.
Maar weer gewoon een nieuwe neus er aan gezet en een beetje verf, en het motor spantje ietsje beter aan het depron vastgemaakt.
Hij staat alweer start klaar.
Wacht maar weer op iets hogere temperaturen.
 
Chris, wat zonde van je kist(je)! Tsja, zonder motor zal het zwaartepunt niet echt helemaal binnen de spec's van het ontwerp vallen, hè?! :D

Ik hoop dat we, naast wat hogere temperaturen, sowieso vliegbaar weer mogen krijgen! Het lijkt echt nergens op, de laatste tijd... :nosmile:

~Jolmer
 
Waarom alleen buiten vliegen ?

Deze F16 vliegt ook prima binnen hoor !

Gewoon even ietsje rustiger aan doen ? (en niet te hoog...:oops: )


gr Gert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top