Hoi allemaal, ik heb al effe niet gereageerd, andere zaken.... hoopjes vragen hier maar ik lees dat eea zichzelf al opgelost heefd. Mooi hé, zo'n forum.
In willekeurige volgorde;
Ik zag op je site dat er een english language button is maar niet de hele site is vertaald. Ik ben engels, en als je hulp nodig heeft pm me maar
Hoi, bedankt maar dat is het probleem niet zo, is meer tijd gerelateerd om alles aan te passen...
Kun je mij helpen aan een 3view van het schema van de "orange-one" ?
Ja hoor, is simple. Je kunt het sind kort downloaden vanaf de demo site onder "downloads":
http://www.f16demoteam.nl/
Ik zie prachtige beschilderingen, welke verf gebruiken jullie voor het depron ?
Al wat antwoorden gehad, ik gebruikte bij mijn tweede proto gamma verf op waterbasis en de orange1 heb ik gedaan met humbrol/revell plastic modelbouw olie verf. Altijd effe op een stukje afval depron proberen. Depron hecht trouwens over het algemaan vrij slecht, als je wat afplakt dan trek je het er al vanaf, meet met opleg mallen werken als je scherpe naden spuit. (Tenzij hier andere tips zijn, altijd welkom!)
Ik had ook wat vragen gehad omtrent het motortje. Op de lijst die ik opsomde staat een motortje voor een 2s lipo terwijl ik een 3s lipo gebruik. Probleem is dat mijn motortje niet meer leverbaar is, géén idee waarom maar soms stop een product gewoon....

. Ik had toen die motor als "most likely" aangestipt en dat zal prima gaan, ik denk ook op 3 lipo maar daar kunnen sommige guru's hier wellicht meer over vertellen. Na wat zoekwerk ben ik een motortje tegen gekomen die wel héél erg dicht bij de spec's van mijn proto motortje komen, hij ziet er zelfs precies hetzelfde uit, behalve dan dat hij zwart geanodiseerd is. Ik zal hem in de lijst aanpassen naar deze:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 2205C 1400Kv Brushless motor $10.59
Ook veel gelezen over de rol problemen en dan met name bij start. Zoals ik eerder al vermelde is er een torque moment naar links bij lanceren, komt door de lichte romp en relatief kleine spanweidte met geen massa aan de tips. Effect wordt nog lastiger doordat we alleen hoogteroertjes gebruiken om te rollen, minder corrigerend moment dan als je vol vleugel lengte ailerons had. Daarom gooi ik zelf altijd met 1/2 gas waarbij hij méér dan makkelijk wegkomt. Kijk maar eens naar het
[URL="[/URL] waar bij je me na de start pas volgas hoor geven, ook hier zie je de lichte rol-neiging naar links.
Echter als je een propeller groter dan 5" gaat toepassen wat nogal wat gedaan wordt zo te lezen heb je veel meer torque/rol problemen en ik adviseer dan ook kleine propellers. Nu snap ik ook gelijk het probleem van sommige betreffend zwaartepunt. Deze hebben allen een grote motor er op zitten die dan ook een grote prop nodig hebben. Met mijn relatief klein motortje van 26 gram kan ik ook loodrecht omhoog dus veel meer vermogen heb je echt niet nodig hoor.
Vannavond bij hobby-in eindelijk het futaba 2,4 ontvangertje gehaald en zojuist meteen ingebouwd. Is al gelijk 5 gram lichter dan het R5 ontvangertje. Misschien dit weekend nog effe proberen, het weer wordt niet echt goed lees ik.
Groetjes,
Gerald