C
crashburn
Guest
agh zo!...
Ik snap em, en ga ermee aan de slag...
(had ik zelf aan moeten denken
)

Ik snap em, en ga ermee aan de slag...
(had ik zelf aan moeten denken

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben ook besmet geraakt..en wil deze nu ook gaan bouwen.
Welke ontvanger kun je me aanbevelen ??
Ik heb de T10CP 2,4 GHZ zender.
Joland
@Josv: 2805 1600kV met een 2S accu kon wel eens was weinig zijn. Wat voor prop ga je erop zetten ? Ik vrees dat je minimaal een 6050 moet gebruiken om het ding leuk te vliegen.
@Gerald
Ik heb de FC 28-05 Brushless Outrunner 1600Kv ingebouwd. Ik zal morgen ook al de elektronica op de weegschaal leggen.
Ik had natuurlijk mijn servo's meer naar voren kunnen leggen maar dan worden de stangen redelijk lang.
Jos
Heb de motor (FC28-05 1600)geprobeerd op 2S:
- met een prop 5.5 x 5.5: meer dan 13 A
- met een prop 5.5 x 4.5: tot 12 A
Hoi, ik denk dat deze spullen prima zullen werken. Prop is misschien wat groot, ik vloog het meest met een 4,7 x 4,5 graupner speed prop maar heb dit weekend met een 5x5 gevlogen en dat gaf goede performance. De span van dit kistje is relatief klein en een grote prop geeft een behoorlijk koppel op dit lichte kistje. Die mixer zal wel goed werken.
Ik heb het volgende in mijn F16 zitten:
2 x Servo:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : EM 4.3g / .5kg / .10sec Micro Servo $3.50
Regelaar:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 8-10A ESC $7.95
Echter ga ik deze op advies vervangen vanwege de storing die ik er op het door de regelaar van 6 posten terug.
Accu is nu een Align 3s 850Mah 20c maar eentje is er stuk gegaan bij vorige crash op beton en wordt vervangen door deze:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 800mAh 3S 20C Lipo Pack $7.63
De motor komt ook van hobbycity vandaan maar hebben ze helaas niet meer. Een vervanger zou deze kunnen zijn.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : FC 28-05 Brushless Outrunner 1600Kv $5.95
Daar heb je dan deze bij nodig:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 3mm Prop Saver w/ Adapter & 3 bands $1.99
Propeller:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 5x5E Precision propeller $1.54
Ontvanger is nu een multiplex RX5 locaal hier gekocht. Er zat eerst een hele goedkope corona ontvanger op: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Corona 4Ch Single Conv. Rx 35MHz (without Crystal) $8.26) Deze gaf meteen veel storing, verder dan 40 meter vliegen zat er niet in. Nu kan eea dus misschien ook verergerd zijn met die regelaar maar daar kom ik nog op terug.
Da's trouwens wel een nadeel bij deze F16, je bent een beetje gebonden aan de set-up vanwege het zwaartepunt. De motor in de staart waardoor de accu helemaal voorin komt. De lange bedrading loopt dus altijd langs de servo's en ontvanger, niet ideaal. RX antenne dus ook meteen van de romp naar de vleugeltip plaatsen om er het minst last van te hebben.
Hoi Jos,
Dat zijn onwaarschijnlijke waardes die je gemeten hebt, lijkt me. Hoe heb je precies gemeten?
Dirk