Depron oxalys

@Burp: leuk dingetje, die Silent Mite. Dat is ook een echt indoor model.
Constructief zijn ze echter verschillend. De Mite romp is opgebouwd rond schotjes. In mijn depron Oxalys zitten een ligger in de lengte (3mm depron (vangt krachten op van de gebogen romp) laminaat met 1mm balsa (stijfheid van de staart)).

Hoe vliegt die Mite ??

Ik ben bij mijn Oxalys alleen nog ontevreden over de stijfheid van de vleugel. Zit op dit moment een sate prikker in, had beter carbon strip kunnen nemen. Maar dat is voor de volgende.

@Burp: leuk dingetje, die Silent Mite. Dat is ook een echt indoor model.
Constructief zijn ze echter verschillend. De Mite romp is opgebouwd rond schotjes. In mijn depron Oxalys zitten een ligger in de lengte (3mm depron (vangt krachten op van de gebogen romp) laminaat met 1mm balsa (stijfheid van de staart)).

Hoe vliegt die Mite ??

Ik ben bij mijn Oxalys alleen nog ontevreden over de stijfheid van de vleugel. Zit op dit moment een sate prikker in, had beter carbon strip kunnen nemen. Maar dat is voor de volgende.

De Mite vliegt prima, buiten met best nog flink wat wind te vliegen. Kan veel hebben en is lastig stuk te krijgen. Constructie is simpel maar erg sterk. Alleen de gebogen bovenkant is wat lastiger te maken.

Klaar

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, er zijn geen tekeningen (heb alleen wat papieren tekeningen).

Neem gewoon een bovenaanzicht, zijaanzicht van een oxalys, vergroten, en snijden maar.

Het ding is trouwens weggegooid, omdat er goedkope servootjes in zaten die binnen een maand begonnen te jitteren (slechte potmeters ?). Had ik er maar HXT500's in gezet, dan was er niks aan de hand geweest. Maar ik moest en zou 3.7 gram servo's ipv 5 gram .... achteraf spijt dus.

Maar het los snijden om de servo's te vervangen binnen in de romp werd een drama. En toen het "mooie" eraf was was de lol er ook af.

Als ik er nog ooit een bouw, dan maak ik de vleugels en staartvlakken iets groter. Dat wijkt dan wel af van de oxalys, maar geeft de mogelijkheid indoor te gaan vliegen. Hij is nu wat zwaar, en dat dwingt de snelheid te hoog voor indoor. Ook het lamineren van de staart met 1mm balsa zou ik niet meer doen. De doos constructie is uit zichzelf sterk genoeg. Tussen motorschot en vleugel is 1mm lamineren wel erg goed.

De tekeningen van de "silent Mite" waar Burp het over had staan nog wel op internet.

Silent Mite - Full Fuz EPP Plans - RC Groups

Back