Depron stabilo & kielvlak

Ik denk het laatste :D Zonder breather cloth , oftewel toiletpapier wordt het helemaal nix.
Toch echt gevraagd bij polyservice of daar iets voor nodig was...
Daar gaan we dus niet meer heen.

Ik wacht denk ik tot ik het een keer kan zien hoe het moet.
Als ik mijn vinger op die inlaat kan houden zonder dat het zeer doet (niet lang) is het dan niet veel als pomp?

Moesten jullie het ook zo leren?

Ja. Want hoe je ook leest / oplet / dingen voor laat doen, ik ken maar 1 persoon op de wereld die met baggen alles in 1 keer goed doet, en dat is Niels1275. De rest van Nederland leert met vallen en opstaan. En dat is heel normaal.

Niels1275 woont overigens wel weer op een k*t plek om te dlg-en, dus dat maakt eea weer goed :D

Als ik mijn vinger op die inlaat kan houden zonder dat het zeer doet (niet lang) is het dan niet veel als pomp?

Als je voor de eerste keer je vinger houdt op de slang van een pomp die 0.8 bar vacuum zuigt, dan is dat ook gelijk de laatste keer dat je dat doet.

Niet doen dus....

veel auw, vooral uren later.

OK...
Dan kan ik dus de pomp ook de schuld geven ;-)

Dat Duits bedrijf had ik al een berichtje gestuurd. Ik kon alleen betalen met Amazon...
Dit is toch voor boeken? Misschien krijg ik morgen een berichtje dat het ook met paypal kan. Bestellen dan maar...

Met een beetje geluk is de vleugelbevestiging gewoon gelukt met de houtklem. Als dat staartstuk er redelijk uit ziet kan ik alsnog het toestel compleet maken en de gelegenheid maken om nog meer fout te doen (waar ik weer van leer).

Ik gebruik van die goedkope wasemkap filters als breather. Is luchtiger als wc papier.

Ik leg wel het weefsel los met wat wc papier even onder het vacuum (een keer het wc papier verversen) dan is de overtollige epoxy er wel uit.

Ja. Want hoe je ook leest / oplet / dingen voor laat doen, ik ken maar 1 persoon op de wereld die met baggen alles in 1 keer goed doet, en dat is Niels1275. De rest van Nederland leert met vallen en opstaan. En dat is heel normaal.

Niels1275 woont overigens wel weer op een k*t plek om te dlg-en, dus dat maakt eea weer goed :D

Als je voor de eerste keer je vinger houdt op de slang van een pomp die 0.8 bar vacuum zuigt, dan is dat ook gelijk de laatste keer dat je dat doet.

Niet doen dus....

veel auw, vooral uren later.

Hahaha Slome!!! ik had het nog zo gezegd! niet je vinger op de slang! toch zelf ff voelen he ;-)......ik had het ook hoor! 0,8 bar pfff das toch niks.... Au godvrd...... ;-)

enne over dat in een keer goed..... het is natuurlijk altijd een keuze wat je wel en wat je niet op het forum zet he ;-)

Hahaha Slome!!! ik had het nog zo gezegd! niet je vinger op de slang! toch zelf ff voelen he ;-)......ik had het ook hoor! 0,8 bar pfff das toch niks.... Au godvrd...... ;-)

enne over dat in een keer goed..... het is natuurlijk altijd een keuze wat je wel en wat je niet op het forum zet he ;-)

;) ;)

Met mijn pomp kan ik dat ongestraft doen.. Ik heb het niet lang gedaan, maar toch... Volgens mij is die pomp niet veel.

Ik heb nu die Wiltec-pomp besteld en die zal ik volgende week dan wel hebben.

Vanmorgen heb ik de lijmklemmen eraf gehaald. De vleugelbevestiging kan ik gewoon gebruiken al is die niet zo mooi als die had kunnen zijn. De staartdelen zijn niet goed, maar ik ga toch verder hiermee. Van een gitaarsnaar ga ik een veer buigen en probeer die erin te krijgen. Die ervaring kan ik dan meenemen bij mijn prachtige staartstukken die ik volgende week ga maken ;-)

Die snaar haal ik straks bij een gitaarbouwer die hier tegenover zit. Halen jullie die kevlardraad bij een viswinkel?
Jammer dat er op mijn club vooral vliegers zitten en maar een paar bouwers.

Niels1275 zei:
enne over dat in een keer goed..... het is natuurlijk altijd een keuze wat je wel en wat je niet op het forum zet he
Ja.. net als de meeste mensen laat ik ook liever mijn beste kant zien. Zolang er maar vooruitgang in zit...

Ik gebruik van die goedkope wasemkap filters als breather. Is luchtiger als wc papier.

Ik leg wel het weefsel los met wat wc papier even onder het vacuum (een keer het wc papier verversen) dan is de overtollige epoxy er wel uit.

In het weekend ben ik altijd in Heeze.
Zou ik misschien een keer mogen kijken?

Dus je doet je nog mooier voor ook ! :-P

tis dyeema vislijn, niet kevlar. bij de hengelsportwinkel, het dunste spul wat onze viswinkel verkoopt is paling.

Laatst bewerkt:
Dus je doet je nog mooier voor ook ! :-P

tis dyeema vislijn, niet kevlar. bij de hengelsportwinkel, het dunste spul wat onze viswinkel verkoopt is paling.
Ik vind het een vreemde hobby, maar dat is de onze denk ik ook vanuit een ander perspectief. "Wat heb je daar nu aan" hoorde ik een Belgische madam eens zeggen toen ze me bezig zag in een wei en behoorlijke korte vluchtjes maakte met mijn HK mini-DLG.
Tijdens een TV-interview op een hengelsportbeurs hoorde ik een man met enige zelfspot zeggen "Sommige mensen denken dan aan beide kanten van de hengel een dode pier........."
Moest daar natuurlijk aan denken toen ik eerder in zo'n "viswinkel" stond voor wat lood... De 4 man, waarbij ik geen onderscheid kon maken tussen klanten en verkoper, bevestigden die uitspraak ook nog eens...

Ik zag later nog wat dunner spul, maar ook minder trekkracht...
Heb al een leesbril, dus vraag me af of ik het nog zie. Qua gewicht zal het ook niet veel meer maken. Om eigen vraag te beantwoorden: Dyneema vs Kevlar - PAZ Performance Clothing

Maken jullie gewoon een knoop of door een dun aluminium buisje en knijpen? CA-lijm borgen? Ik weet niet of dat verstandig is. Al die vezels zullen wel een verschrikkelijke capillaire werking hebben.

De lijn is besteld... Daar gaat weer € 17,- ;-)

yep, die van de action.......al is al is 0.8 bar vacuum toch net iets beter :D

action mylar is volgems mij 0,3 mm

QUOTE=Frater;3399112]Ik vind het een vreemde hobby, maar dat is de onze denk ik ook vanuit een ander perspectief. "Wat heb je daar nu aan" hoorde ik een Belgische madam eens zeggen toen ze me bezig zag in een wei en behoorlijke korte vluchtjes maakte met mijn HK mini-DLG.[/QUOTE]

vreemde belgen, als ik aan het vliegen ben staan mensen vaak verbaast te kijken over hoelang die in de lucht blijft, moeten ze dubbel vragen of er echt geen motortje oid inzit, en dan nog geloven zijn het bijna niet ;)

die bril ... ach hoort bij het verval [emoji15] niet te moeilijk doen met lijntje. achterop gewoon lusje of knoopje op het roerheveltje, en op servo lijntje door oogje servoarm halen en twee keer om servoarmschroefje wikkelen, schroefje vastdraaien. klaar

Laatst bewerkt:
vreemde belgen, als ik aan het vliegen ben staan mensen vaak verbaast te kijken over hoelang die in de lucht blijft, moeten ze dubbel vragen of er echt geen motortje oid inzit, en dan nog geloven zijn het bijna niet ;)
Ik snap het wel een beetje... Mijn vluchtjes waren een stuk minder spectaculair. Slecht gegooid... Duurden niet veel langer dan 20 seconden...

Mijn lijn was nog niet binnen (Dyneema), dus even gebeld. Nu schijnt het zo te zijn dat die lijn toch iets dikker uitvalt dan wordt geadverteerd door de fabrikant. Op hun site staat nu ook dat de lijn iets "dikker lijkt". Ongelukkige woordkeus, want hiervoor hebben ze een schuifmaat uitgevonden. Hij zou me nu gegarandeerd dunnere lijn sturen met een trekkracht van ongeveer 7 kg.
Ik ben benieuwd.
Heeft iemand al ooit de hobbyking omgebouwd naar draadbesturing?
Ik zal de weegschaal erbij nemen en zoveel

De romp met staart weegt nu (bowden-besturing) 69,5 gram inclusief servo's en lood voor het zwaartepunt (exclusief ontvanger).
Ik hoop dus dat gewicht aan de staart terug te brengen waardoor ik weer wat lood uit de neus kan nemen.

Back