Depron stabilo & kielvlak

Ik heb de push-rod besturing eraf gehaald en het veertje is gemonteerd...
De vislijn komt morgen pas...
Het gewicht van de romp is nu 65,3 gram. Dat is 4,2 gram verschil
Als het goed is ligt het zwaartepunt nu verder naar voor en kan ik er denk ik 6 à 7 gram lood uit de neus halen. Dat betekent dan een winst van 10 gram.
Vermoedelijk stuurt hij ook wat beter omdat het geheel nu eigenlijk spelingsvrij is.
Ik hoop dat er morgen een proefvluchtje aan zit.

Dat scheeld toch best wel veel in gewicht[emoji106][emoji106]

Bij mij mag je wel een keer kijken als ik een staartsetje maak, stuur maar een pm als je wilt

Ha Joris,
Dat doe ik heel graag. Ik ben alleen gedurende het weekend in NB . Dit weekend is de Brabantse dag wat heel belangrijk is voor mijn vriendin. Maar ik heb het echt nodig om het hele proces te zien.
Heel erg bedankt, je hoort van me.

Is goed, laat maar een keer iets weten. Mijn manier is denk ik nogsteeds niet helemaal goed maar denk wel dat je er iets van kan leren.

merkte wel dat er altijd nog wat rek in het dyneema zat en dus met verschillende weertypes wat getrimmed moest worden. Daarna overgestapt op 0.3mm staaldraad en nooit meer problemen gehad.

merkte wel dat er altijd nog wat rek in het dyneema zat en dus met verschillende weertypes wat getrimmed moest worden. Daarna overgestapt op 0.3mm staaldraad en nooit meer problemen gehad.

Oh?
Had ik niet verwacht en ook niet eerder over gehoord.
Misschien was ik dan niet voor de dunste kwaliteit gegaan.
Trouwens.. ze hebben me 2 kwaliteiten gestuurd in verschillende zendingen. Nu dus 2x 100 meter. Kan ik voorlopig vooruit.

Meteen mijn HK DLG afgemaakt en ook gevlogen.

Dat trimmen was dat op te lossen met je servo-trim?
Ik zou met staaldraad veel meer verschil verwachten.
Hebben anderen ook die ervaring?

Ik ben op zoek gegaan naar "dyneema fabric" maar ik vind niet veel. Ik zag wel sailboards die ermee gemaakt werden. Meestal toch wel in combinatie met glas en carbon.
Witchcraft Fuerteventura Sailboards
Zou het nog duurder zijn dan carbon?
Iemand ervaring hiermee?
Het komt van DSM dus een extra reden om het te gebruiken.

Edit: Nog een link gevonden. Blijkbaar heet het "Spectra" buiten Europa. Daar maar weer op zoeken. http://www.favonius.com/soaring/materials/material.htm

Via die link kwam ik weer hier:

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh?
Had ik niet verwacht en ook niet eerder over gehoord.
Misschien was ik dan niet voor de dunste kwaliteit gegaan.
Trouwens.. ze hebben me 2 kwaliteiten gestuurd in verschillende zendingen. Nu dus 2x 100 meter. Kan ik voorlopig vooruit.

Meteen mijn HK DLG afgemaakt en ook gevlogen.

Dat trimmen was dat op te lossen met je servo-trim?
Ik zou met staaldraad veel meer verschil verwachten.
Hebben anderen ook die ervaring?

Ja. Temperatuur heeft idd wat invloed op je afstelling met dyeema (maar ook met staal denk ik dan maar zo) niet zo'n ramp vinnik, met een klikje of twee op je zender ist weg. We hadden dit probleem vooral met de MiMi's herinner ik me, we dachten toend dat het stokje wel eens de oorzaak zou kunnen zijn (zwart / wordt warm / zet uit)

Laatst bewerkt:
Zijn er al ervaringen met de WilTec vacuumpomp? Ik zit ook naar een pomp te zoeken en heb geen zin/tijd om er één te bouwen. Als de WilTec het goed doet lijkt het me een mooie pomp voor een redelijke prijs.

Groet,
Bernard

Ik heb hem, maar nog niets mee gedaan omdat ik eerst even wat meer spullen wil hebben (kevlar). Ook wordt er nu gestukadoord op de plek waar ik op mijn werk mag knutselen. Ik overweeg om eerst een vacuumtank te maken voordat ik begin. Daarvoor moet ik dan nog rioleringpijp kopen en in ieder geval een kraan en aansluitingen.

Hij werd snel geleverd en was wat kleiner dan ik verwacht had.
Hij zuigt in ieder geval...

Back