Depron Swift met 450 heli motor.

Hallo allemaal,
Ik ben van plan een depron swift te maken, deze: http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=269975

Oke, setup ff flink aangepast omdat het model hier iets te klein voor was (Vooral de accu)
Setup:
Moter: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5245
ESC: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6457&Product_Name=Hobbyking_SS_Series_18-20A_ESC
Accu: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9173&Product_Name=Turnigy_800mAh_3S_20C_Lipo_Pack
En 2 9g micro servo's die ik nog heb liggen.Opmerkingen/tips voor mijn setup?

Verder nog wat vragen:
-Welke prop moet er op deze motor? ik geloof iets van 6x??
-Hoe krijg ik het depron (6mm) in zoon grote hoek gebogen? (ong 170 garden ofzo)
-Je ziet veel zwifts/zagi's ingetaped met glasvezel tape, waar moet al die tape? is daar een patroon voor?
-Waar moet het SG komen?

Alvast bedankt
icon_buigen.gif

Mvg jordi.

Laatst bewerkt:
Hoi,

je motor weegt 83 gram, dat is wel een beetje veel hoor !!

Gebruik de zoekfunctie even op dit forum en op RCG met de zoekterm "Swift II" dan vind je antwoord op al jouw vragen :)

Kijk die draadjes even door en je komt ik denk zo'n 50 verschillende setups tegen :yes:

Grtz,
Menno

Up!,

Ik ben al begonnen, nu blijkt dat het model veelste klein is voor een 3s 2200 mah accu..
Dus nu zet ik de setup van mijn extra 300 erop, met mis een andere motor.

Foto's komen nog!

Mvg jordi,

Oke, hier het eerste deel van mijn bouwerslag!
Ik heb de setup aangepast omdat de accu er wass niet in zou passen :?

Zo uitgetekend en uitgesneden:
f4el9jv.jpg

Nu zag ik dat het mischien wel niet helemaal zou gaan passen:
f1csk0l.jpg

Spandjes uitgesneden en vastgelijmd:
5bmgl6v.jpg

v23du92.jpg

Omgebogen en bijgesneden,
Ik heb het depron eerst iets ingesneden en toen met een verfbrander warmgemaakt en omgebogen.
:
ogb6jwl.jpg

76686h1.jpg

Zo dat was het dan!
Word vervolgd! :exactly:

Het lijkt alsof die depron liggers veel te veel naar voren staan. Nu krijg je misschien teveel weerstand van je profiel. Vergelijk het maar eens met de foto's op rcgroups

Tja, hoe erg het is durf ik niet te zeggen. Het zal vast nog wel vliegen, maar ik wil alleen zeggen dat je er even naar moet kijken, of zeggen dat ik het niet goed zie en dat het wel gewoon klopt:D

Ziet er goed uit. Ga zo door. :)

Misschien staat de ligger inderdaad wat ver naar voren. De originele Swift heeft het dikste punt op ongeveer 1/3e van de koorde gezien vanaf de voorlijst. Weet niet of je nog wat kunt schuiven, anders kun je dat overwegen.

Hoi,

Op je nieuwe motortje zou ik niet te groot gaan met de prop.

In de reviews kom ik 4,75x4,75 tegen op 3s dat is ook wel de max denk ik.
En ik ben bang dat je dan best wel eens een kans hebt om over de 20Ampere heen te gaan.

Begin met 4,1x4,1 en kijk later of je groter kwijt kunt.
Zou gaan voor iets van 5x4 of als je liever nog meer trekkracht wilt 6x3 maar die zijn er alleen van GWS

4,7x4,2 is er wel van APC.

op 3s draai je circa 20.000 / 25.000 rpm met de juiste prop en een accu die het aan kan.

[edit]

Ein super Motor zu einem unglaublichen Preis.
Ich betreibe ihn an 3S Rhino 30C 1350mah Lipos in Verbindung mit einer APC 4,75x4,75.
Der Motor zieht geloggt mit Eagle Tree V3 Datenlogger 35 Amp bei knapp 350Watt Leistung und lässt meine MIG-29 zu einer Rakete werden. Super Leistung und Mator wird kaum warm dabei!

Gr. Dennis

Welke prop van hobbycity heb ik dan precies nodig? linkje?
Het moet een push prop zijn.
Maar deze motor kan je uitelkaar trekken, dus als je er een push prop op zet word hij uitelkaar getrokken, hoe kan ik dat voorkomen?

Mvg jordi

Hoi,

Wist niet eens dat ze ze hebben.

4,1x4,1
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 4.1x4.1E Precision propeller $1.54

6x3
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 6x3E Precision propeller $1.64

Let wel op dat je regelaar en je accu het aan kunnen. een 20C 800mAh accu mag maar maximaal 16A hebben.
Ik weet niet wat je kwijt kunt maar kijk eens naar of 25C 1000mAh of 20C 1300 mAh Beide 11.1V. Dan zit je ongeveer op 25A max. Is misschien nog krap maar in ieder geval minder.

Als ik zie op rcgroups is het maar een kleintje. 24" (61cm) Ik denk dat je echt naar een heel andere motor moet kijken.
Gaat niet alleen om een zwaardere motor maar ook zwaardere accu en regelaar dus het totaal plaatje.

Ik heb zelf een 2300kv turnigy van 17 gram op een vleugeltje van 55cm en een totaal gewicht van 130 gram met 3s460 lipo en 12A regelaartje
Servo's 2x HXT500.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8140

Zie hier:

speed-wing

Of je maakt hem opnieuw maar dan groter. 80 á 90cm.

Gr. Dennis

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem gebouwd met de maten 1 inch is 3cm dus 72cm span.
Ik koop denk ik dan wel 1000 mah 25-30c.

Het is ook wel een beetje de bedoeling dat hij overpowerd is :mrgreen:

Mvg jordi.

Update!

Hallo allemaal!,
Hier weer een update van de bouw van m'n swift !
Ik ga niks over vertellen, foto's vind ik wel genoeg 8)
Zo, eerst hem maar is dicht gemaakt met epoxy:
as43ysm.jpg

Hij is een beetje scheef maar dat intereseerd mij vrij wijnig :roll:
730o3gd.jpg

De zijkanten recht gemaakt, komen morge wing tips op:
2wexnkt.jpg

Ruimte gemaakt voor de electronica en de neus mooi rond en dicht gemaakt:
q9c6kn0.jpg

cjm6p74.jpg

Het resultaat van vandaag, zeg maar vrijdag :mrgreen: :
vlikeoz.jpg

Nog even met glasvezeltape gespeeld:
fpea6hq.jpg

Ik ga deze week of volgende week de setup bestellen, hopen dat de douane niet moeilijk gaat doen :evil:
Dat was het dan, morge wss weer een update!
Mvg jordi,

Back