Derde ronde NK-F3K Arnhem 24 juni

Nou, ik heb de standen op de site aangepast en het rekenwerk door excel laten doen. Het geeft wel een beetje vertekend beeld, maar................
Ik ga met een heerlijk gevoel de vakantie in en het levert lekker veel hits op op mijn (jullie) site 8)

thanx Arno :!:

Ik wijs maar op de kleine lettertjes in het reglement:
5.K.1. Algemeen
Een wedstrijd voor radiobestuurde werpmodellen is een meertaken wedstrijd, waarbij radiobestuurde
zwevers uit de hand moeten worden gestart en bepaalde taken moeten uitvoeren. De wedstrijd moet
uit ten minste vijf ronden bestaan.

daar staat duidelijk dat er minimal 5 ronden moeten worden gevlogen,
wat heet dat konkreet da ja in arnhem maar 4 ronden gevlogen zijn. ????????

CU Henk

Het lijkt wel de briefing in Kaltenkirchen :lol: Heerlijk deze discussie.
Op deze manier is het wel bij iedereen duidelijk straks. :roll:

:roll:

De wedstrijd bestond ook uit 5 ronden.... er zijn er alleen maar 4 van gevlogen. Volgens de regels staat er niets bij dat de rondes ook werkelijk gevlogen dienen worden. Maar misschien is dat wel niet helemaal naar de "geest" van het reglement.

Daarnaast is met meerderheid van stemmen gisteren besloten om na 4 rondes te stoppen, geloof niet dat er iemand in zijn achterhoofd heeft gehad, dat Arnhem dan niet meer zou meetellen voor de NK stand. Indien dit gisteren duidelijk was geweest, hadden waarschijnlijk meer mensen gekozen om de 5de ronde ook te vliegen.... weer of geen weer.

Ik stel dan ook voor om Arnhem gewoon mee te tellen en met deze regel in het vervolg rekening te houden.

Allen,

Ik vraag me af of een wedstrijd uit minimaal 5 ronden moet bestaan. Mogelijk heeft de huidige tekst te maken met een onvolkomenheid in de vertaling van het orgineel. Hieronder de bron tekst:

A multitasking contest where RC gliders must be hand-launched and accomplish specific tasks. The contest should consist of at least five rounds. The organiser must provide a sufficient number of timekeepers in order to allow enough simultaneous flights at all time etc etc etc...

Zoals te zien is wordt het woord “should” (behoord, moet eigenlijk) gebruikt en NIET het woord “must” (moet).

Ook zou de tekst van reglement 5.K.7 “ Einduitslag” niet erg logisch zijn indien er minimaal 5 ronden gevlogen moeten worden:

In geval van méér dan 4 gevlogen taken wordt de slechtste taakscore geschrapt, in geval van méér dan acht gevlogen taken, worden de slechtste twee scores geschrapt. In geval van gelijk eindigen worden alsnog de geschrapte scores meegeteld om de rangorde te bepalen

Misschien een leuke vraag voor dhr A. Streit (?)

Bas

Bas,

klopt idd. Volgens de regels van Kaltenkirchen (meest recent):

5.K.1. General
This event is a multitasking contest where RC gliders must be hand-launched and accomplish specific tasks. In principle the contest should consist of at least five rounds. The organiser may announce more rounds to be flown before the start of the contest. In certain situations (for example bad weather conditions) the jury may decide that fewer rounds than initially announced will be flown. In these cases, the number of rounds may be fewer than five and all the rounds shall be considered as the final result

Misschien een aanpassing van de nederlandse regels naar bovenstaand?

Peter

Peter,

ik ben voorstander om de tekst van het reglement van Kaltenkirchen over te nemen omdat deze tekst zeer duidelijk is (alleen ben ik niet degeen die daar over beslist).
De huidige tekst heeft waarschijnlijk dezelfde intentie maar is onduidelijk.

Wat mij betreft genoeg gediscuseerd over regeltjes.

Waar blijven de fotos van Arnhem??????

Bas

gelukkig zijn er hier genoeg mensen die regeltjes leuk vinden...

Had me fototoestel bij me, maarja... niet aan gedacht om nog fotootjes te maken... ( bijna geen tijd voor ook...)

Heren,

De score van Arnhem blijft dus gewoon staan.

En voor volgend jaar zullen we de nederlandse regels aanpassen, zodat deze overeen komen met de originele tekst.

Verhip, toch nog met de vinger op het knopje kunnen drukken.

DSC01030%20%28Small%29.JPG

DSC01036%20%28Small%29.JPG

DSC01035%20%28Small%29.JPG

DSC01033%20%28Small%29.JPG

DSC01038%20%28Small%29.JPG

Het moet niet gekker worden.
Niet alleen Theo had schade aan zijn Turbo 2004 (Stabilo brak doormidden tijdens een start) ook Hans ontkwam niet aan het Turbo duiveltje.
Hij brak een richtingsroer van zijn Turbo 2004 (ook bij een start)

:? Hoe herken je een Turbo vlieger, simpel, hij vliegt met zijn reserve kist 8O

Eric van Dijken zei:
Bas B zei:
Prima georganiseerde wedstrijd waarbij door het rekencentrum alle snelheidsrecords werden verbroken!!!

Haha, hier heb ik mij ook over verbaasd.... geen moeilijke software, nobel handwerk met een eenvoudige rekenmachine.

Heb Theo alvast de voorlopige uitslag toegezonden, zodra ik het nogmaals allemaal nagerekend heb... (eind van de week)
Kunnen we deze uitslag als definitief zien.

Heren, bedankt voor een gezellige dag en tot Swalmen ;)

Heb nog snel voordat ik op vakantie ga, de scores gecontroleerd. Alles klopt en bij deze is de score dus definitief!

Back