Derde ronde NK-F3K Arnhem 24 juni

Frequenties blijven zoals ze in post #1 zijn, alleen Hans en Ik hebben dan een dubbele frequentie, binnen 1 klasse.
Zullen extra tijd geven om het ruilen van "knijpers" mogelijk te maken tussen de mini en de F3K klasse rondes.
De groepsindeling komt zo. (even knippen en plakken)

Cor de Jong, vliegt ook op kanaal 71.

Dus, Martijn Schoorl en Cor delen dus een frequentie, het is niet anders. Alle ronden hebben dus wat extra tijd om knijpers te wisselen.

Eric van Dijken zei:
Frequenties blijven zoals ze in post #1 zijn, alleen Hans en Ik hebben dan een dubbele frequentie, binnen 1 klasse.
Zullen extra tijd geven om het ruilen van "knijpers" mogelijk te maken tussen de mini en de F3K klasse rondes.
De groepsindeling komt zo. (even knippen en plakken)

Dat betekend Peter dat ik op 77 vlieg en ook 2 maal tegen jouw dus is deze frequentie niet vrij.

P.S. Windkracht 5 en 70% regen voor zondag. Is er nog uitstel mogelijk voor volgende week of zo?

Alex,

Is idd duidelijk dat ik op de 66 zit.

Windkracht 5 is toch nog geen probleem?? De Gamma is zaterdag tot 17.00 open als je nog wat extra lood nodig hebt :P

Windfinder geeft trouwens nu nog wel betere voorspelling voor zondag (9 knopen en droog tot een uur of 17.00). Maar dit zal naar het weekend toe misschien nog wel veranderen?

Peter

Heren,

Frequenties staan in post #1, controleer dit voor jezelf.

En uitstel is denk ik niet mogelijk en moeilijk i.v.m. vergunningen voor het veld.
Indien we niet kunnen vliegen, komt deze wedstrijd (jammer genoeg) gewoon te vervallen.

Peter Aanen zei:
Windkracht 5 is toch nog geen probleem?? De Gamma is zaterdag tot 17.00 open als je nog wat extra lood nodig hebt :P

Windfinder geeft trouwens nu nog wel betere voorspelling voor zondag (9 knopen en droog tot een uur of 17.00). Maar dit zal naar het weekend toe misschien nog wel veranderen?

Peter

Gewoon vliegen, ik heb niet voor niets een windmeter aangeschaft (en lood). Verarmd uranium is wel zwaarder maar bij onze Gamma niet te krijgen (wel tot 20.00 uur open).

Volgens mij geeft Windfinder voor Deelen op zondag
windkracht 2 a 3 aan...als dat uitkomt en
het niet regent vind ik dat persoonlijk heel aardig
vliegweer :?

Ik ben wel eens naar een wedstrijd in Denemarken geweest
die vanwege de harde wind niet is gevlogen, hebben we maar onder
een grote legertent met z'n allen gezellig gegeten en gedronken,
en over vliegtuigen geluld, was toch erg leuk.... :)

Cheers

Bart

hoi

zijn we er eindelijk uit hoe het word zondag :)
tjonge lees alles net even door (lachen hoor )
maar we kunnen er dus vanuit gaan dat het helemaal gaat lukken :roll:

rob kanaal 73 en ik kanaal 61

oke heb er weer vreselijk zin in, en het weer lijkt ook nog goed te worden

groeten arnold

Zuid 3, wel wat regen... Word knallen!!! Parapluutje mee en gaan :). mmmhh misschien is zo'n paraplu-petje handig. Of een zonnebril met ruitenwissers...

We zien wel!

Heb inmiddels wel eindelijk een nieuwe 1.5m DLG bijna vliegend. Vleugel van Theo (±160 gram), rompje en staart van F3-modelbau en staartdelen die eindelijk mooi gelukt zijn (wel zwaar, maar ook sterk).
Totaal moet het redelijk vliegen gok ik. beter dan de vorige denk ik. Zat er nog eens naar te kijken, maar het blijkt dat het 1 keer gebroken hoogteroer toch nog erg veel buigt bij het werpen.. Daarbij is de vleugel na 2x te zijn gebroken (grashalmen zaten erin vast...) en te zijn gelijmd op 200 gram gekomen...
Naja Ideën voor de volgende lichtere zijn al in de maak. misschien dat ik voor de laatste wedstrijd eindelijk echt een goeie heb :)

sietse zei:
Zuid 3, wel wat regen... Word knallen!!! Parapluutje mee en gaan :). mmmhh misschien is zo'n paraplu-petje handig. Of een zonnebril met ruitenwissers...

Hopen dat Frans zijn rol plastic zakjes bij zich heeft..... Die zijn handig om je zender droog te houden, tijdens het vliegen. ;)

Weersvoorspelling op de site van het knmi op dit moment:
Morgen lijkt het karakter van het weerbeeld tijdelijk iets minder wisselvallig; de kans op een bui is geringer, de zon laat zich waarschijnlijk nauwelijks zien. Er staat een zwakke tot matige, overwegend zuidwestenwind.
Ziet er in ieder geval vliegbaar uit! Waarschijnlijk niet heel thermisch, goed voor het oefenen van het gooien. Ik wacht in spanning op het oordeel van de organisatie vanavond.

Zonder tegenbericht, gaat de wedstrijd morgen gewoon door.
Kijk voor de zekerheid morgenochtend, voordat je vertrekt nog even snel hier op het modelbouwforum.
Staat er dan niks, kun je ervanuit gaan dat we gewoon vliegen.

GJ komt hier om 8 uur langs, dus ik sta er al bijna klaar voor :). ff broodjes smeren en de paraplu zoeken! hahaha.

DLGtjes bouwen is nog redelijk gelukt. naja, zien jullie wel!
Tot zo!

Ben net terug uit Arnhem. Wat een leuk spelletje, dat F3K! Heb er erg van genoten. Arnhemse Luchtvaart Club: erg bedankt!

was zeker leuk idd! Best nog lekker gevlogen ondanks niet al te geweldige weersvoorspellingen. Ook blij dat mijn nieuwe vleugeltje vloog! Toch niet voor niks laat door gebouwd :).

Net verslagen door Frans, maar dat was zeker verdient :).

Back