Deze is leuk, niet iedereen kan tegen een grapje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas snappen veel mensen niet wat echt humor is, humor is “iets grappigs waar bijna iedereen om moet lachen, ook het slachtoffer” (evt achteraf) wat in het ooitje genomen wordt door de “grappenmaker”. Tegenwoordig is er veelal “eenzijdige humor” waar slechts enkel “de grapbedenker” om kan lachen, hij of zij is dan niet “een grappenmaker”, maar eerder een “egotripper”, die enkel om zichzelf kan lachen. Het gaat hen alleen maar om het kwetsen van een ander, daar tapt men plezier uit, als dit dan slecht valt bij een ander, dan is deze niet sportief en heeft “het slachtoffer geen gevoel voor humor”. Wanneer hij of zij zelf het slachtoffer dreigt te worden, dan wordt hem onrecht aangedaan, in zijn of haar beleving, flauw hoor, he kom op zeg grapbedenker, tranen drogen en verder leven, dit verwacht jij ook van de ander.

De rc rijder maakt een grapje door te proberen te golfen met een rc auto, waarbij hij “het spel van de golfer kapot maakte”, de golfer maakt een grapje door te proberen met een rc auto te golfen, waarbij hij “het speeltje van de rc rijder kapot maakte”. Beide maken ze wat kapot van de ander, en vatte het beide niet sportief op.

Een grap bedenken is niet moeilijk, een grap bedenken waar iedereen, dus ook het slachtoffer om kan lachen (evt achteraf), is een stuk moeilijker, helaas zijn er tegenwoordig meer “egotrippers dan echte grappenmakers”, hierdoor ook meer korte lontjes, en minder sportief gedrag. Hoe meer er tegenwoordig kapot gemaakt wordt (kwetsen van personen, slopen van alles en nog wat, geen enkel respect tonen, enz) hoe leuker men het vindt, helaas heeft dit niets met humor te maken, maar veel met dommigheid, jalousie, onzekerheid, zelfverheerlijking, onmacht om voor zichzelf respect te verdienen, enz, enz. Dan zijn er nog veel mensen die dit gedrag proberen te vergoelijken uit angst om zelf slachtoffer te worden van dit soort onhumoristisch gedrag, de enige bescherming tegen dit gedrag is: het te verwerpen en het niet tolereren.

Wil je nu echt beweren dat iemands eigendom doormidden rammen en daarna hetzelfde pogen met de eigenaar zijn SCHEDEL een normale reactie is voor het "verpesten" van een spelletje? Als een golfer een balletje op jullie baan zou slaan, zou je hem dan ook zijn club om zijn nek draaien?

Laatst bewerkt:
+1, niks aan toe te voegen :mrgreen: . Vind het zelf ook niet normaal dat iemand zomaar een auto kapotslaat. Dat is materiële schade, een golfballetje wat verplaatsen is even erg wil je zeggen?

Dan begrijpen jullie niet de essentie van mijn verhaal, het gebrek aan “inlevingsvermogen in de ander” leidt tot extremistisch gedrag zoals in het filmpje, het doet er niet toe of de ene reactie extremistischer is dan de ander, het is nog steeds geen excuus, om een ander te kwetsen op wat voor manier dan ook.

Wie geeft jou het recht om het vernietigen van een rc auto, boven het vernietigen van het golfspel te zetten, misschien hebben de golfers er een weddenschap op afgesloten van 1000 dollar per hole??? Dus als het voor jou geen waarde heeft, is het maatschappelijk aanvaardbaar om een ander onrecht aan te doen, of te kwetsen, lekker ventje ben jij!!!

Het najagen met de golfclub op de rc rijders is buiten proportie, dat de golfer een swing naar het autootje zou geven, was redelijkerwijs in te calculeren, lijk mij. De grapbedenkers hebben zich niet goed voorbereidt of de grap niet goed doordacht, hoe dan ook hun “egotripperij” is hun duur komen te staan, actie, reactie, pech voor hen, volgende keer beter.

Ha, ik had net voordat ie mijn auto zou slaan gas gegeven... Zodat ie mis slaat.. En nog een keer ... en nog een keer...
Je ziet 'm die golfclub pakken, je ziet 'm aanspannen, je ziet 'm uithalen... Die gozer had er op bedacht kunnen zijn geweest dat hij het autootje wou slaan met die golfclub; zijn lichaamstaal zegt genoeg!!

Eigen schuld dat ie dat autootje raakt! En ach; ouwe kerels zijn nou eenmaal snel gestresst; die moeten zich altijd bewijzen dat ze nog niet oud zijn. Ook dat had je kunnen verwachten!

ps 2: ook vind ik het zeer triest dat mr micropuller alle jongeren over een kam wil scheren.
Is dit de nieuwe uitdrukking van de week? Ik zie dat deze de laatste tijd te pas en te onpas wordt gebruikt (veelal door jongeren die weer eens op hun lange tenen getrapt zijn overigens. Of getuigt deze uitspraak van een gebrek aan restecp, weet je?)

PS: ook mooi om te zien dat het merendeel van de personen dat de reactie van de golfers belachelijk vindt nog (of net niet meer) in de categorie "tieners" valt.

Laatst bewerkt:
Klasieke actie-->reactie...

Feit, geen actie , geen reactie.
Dus als men niet had lopen pesten was zijn autotoje nog heel geweest...
Dus niet lopen zeuren of het nu buitensporig was of niet,dat staat hier nu niet ter discussie, ik zeg alleen actie--> reactie.

Geen actie geen reactie. Ofwel eigen schuld dikke bult. Net als de inbreker welke hier 4 kant de deur weer uit getimmerd word. Had hij maartniet in moeten breken, of aan men vrouw moeten zitten , als ze dat niet wil.

Er waren meerdere waarschuwingsmomenten, maar ze besloten door te gaan, prima, actie--> reactie.

je bedenkt dat je oude mannen gaat pesten die een golfclub vast hebben?? Ok, hoe doe je dat...juist van een afstand. Je pakt je op afstand bestuurbaar autootje en probeert wat te klieren....juist je was vergeten dat je niet kon rijden......jahh, waarom ook weer met een op afstand bestuurbaar autootje?, juist! Wat stom dat je dan toch nog uit die bosjes komt. En wat leuk dat je je mannetje niet kunt staan tegen die heren met een stokje.
Nee nee vlug wegrennen en nog wat na roepen. Grote jongens, jammer dat die ouwe het carretje niet in de hole sloeg, effe nadrukken met de hak van zijn schoen. jah dan was het filmpje pas echt leuk geweest.

Laatst bewerkt:
Wie zegt dat deze grensoverschrijdende grapbedenkers (net zoals men in de riooljournalistiek probeerd) er niet op uit waren om de zaak te laten escaleren, dat is toch de laatste hype van tegenwoordig, eerst het bloed onder iemand nagels vandaan halen, vervolgens het filmpje op youtube plaatsen of er een advocaat erop zetten om schadevergoeding te verhalen, omdat men psychisch of lichamelijk geschaad zouden wezen, door de uitbarsting van het slachtoffer.

Momenteel worden dit soort gasten nog beschermd door de wetgeving die achter blijft tozv de te neergang van de beschaving, waar (wederzijds) respect nog iets betekenden. Wie weet hoeveel dagen men heeft moeten filmen, en golfers hebben moeten zieken, voor deze ene youtube hit, net zoals bij die filmpjes over die leerkrachten die helemaal door het lint gingen, en nu ontslagen en vervolgd worden. Uitlokking moet weer net zo strafbaar worden als de overtreding die ontstaat ten gevolge van de uitlokking, pas dan kan er weer een normale beschaving komen.

........Geen actie geen reactie. Ofwel eigen schuld dikke bult. Net als de inbreker welke hier 4 kant de deur weer uit getimmerd word. Had hij maartniet in moeten breken, of aan men vrouw moeten zitten , als ze dat niet wil.........

Foei Emil, je weet toch dat je hem moet vragen om niet te vluchten maar om te wachten, evt een bakkie koffie, of een goede slaapplaats aanbieden tot de politie arriveert na 3 dagen. In de tussentijd proberen hem over te halen om vrijwillig zijn DNA af te staan voor het onderzoek, vragen of hij “klaargekomen is” zoniet of hij nog niet een poging wil wagen (je wil tenslotte niet vervolgd worden op trauma schade), want je kan niet het risico nemen dat hij vrijgesproken wordt omdat jij hem “geen gastvrijheid” heb aangeboden. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Is dit de nieuwe uitdrukking van de week? Ik zie dat deze de laatste tijd te pas en te onpas wordt gebruikt (veelal door jongeren die weer eens op hun lange tenen getrapt zijn overigens. Of getuigt deze uitspraak van een gebrek aan restecp, weet je?)

PS: ook mooi om te zien dat het merendeel van de personen dat de reactie van de golfers belachelijk vindt nog (of net niet meer) in de categorie "tieners" valt.

Het boeit me eerlijk gezegd niet echt wat jij over jongeren denkt. Je hebt zelf nog niet zo lang geleden ook tot die categorie behoort. Uiteraard heb jij nooit wat uitgehaald.;) Anyway...ik weet hoe ik me gedraag in deze maatschappij. Ik sloop geen spullen van andere mensen en ik verpest geen spelletjes van andere mensen. En nee ik ben geen helig boontje, maar wie is dat wel

@ driftjunkie: je hebt een mooi verhaaltje getypt maar eigenlijk slaat het nergens op. In welke grappenmakerij dan ook is er zo goed als altijd wel een "slachtoffer". Professionele carbaretiers doen niets anders dan mensen of groeperingen belachelijk maken. Maar daar heb jij nog nooit om gelachen ofzo? 40 jaar geleden legden ze ook brandende kranten met stront erin voor de deur bij iemand, om vervolgens aan te bellen. De "egoïsten" van toen zijn de 50 plussers van nu.
Egotripperij vind ik het ook niet van die jongens, want ze waren zo vriendelijk en vooral sociaal om hun grap te delen met de hele wereld.

Die bejaarde golfers reageren WAY over de top...
Als je niet tegen zo'n geintje kunt kan je net zo goed van een brug springen..

Egotripperij vind ik het ook niet van die jongens, want ze waren zo vriendelijk en vooral sociaal om hun grap te delen met de hele wereld.

Nee!, het doel was juist om hun kant kracht bij te zetten, dat ze verbaasd waren dat de oudjes zijn wagentje total los beukten.. Dit was puur hopend op sociale steun.......

Het boeit me eerlijk gezegd niet echt wat jij over jongeren denkt.
Heb ik uitspraken gedaan over hoe ik over jongeren denk dan? Jouw reactie op mijn opmerking zegt meer over hoe jij over jezelf denkt.

Professionele carbaretiers doen niets anders dan mensen of groeperingen belachelijk maken.
Het slag volk dat zich vandaag de dag cabaretier noemt misschien wel ja, maar ik kan me toch een tijd herinneren dat het er een stuk subtieler en intelligenter aan toe ging. Helaas verlagen veel moderne "cabaretiers" zich tot het niveau van "Jackass" en "Oh, oh, Cherso"

Ik hoop dat je er nog zo over denkt als iemand voor de gein de broek van je kont trekt en de video ervan op youtube zet.

Laatst bewerkt:
Dit gaat over macht uitoefenen.
Dat joch met die speelgoedauto wil alleen maar aan die golfers laten zien dat hij de baas is, dat hij hun spel kan verpesten zonder dat ze hem dat kunnen beletten.
Dat die gast nog een grote bek opzet als ze zijn speelgoedautootje vernielen is verbaast me niets.
Het probleem bij hem is een gestoord empatisch vermogen.
Hij voelt niet meer aan hoe akelig dit is voor die golf spelende mannen.
Een normaal mens doet bewust geen dingen die akelig zijn voor anderen.
Bij pestkoppen is dat systeem gestoord, daarom helpt oog om oog, tand om tand ook niet.
Worden ze alleen maar rancuneus van en zullen altijd blijven proberen hun gelijk ('ik heb het recht om voor mijn lol, anderen het leven zuur te maken') te halen.
Dit is het voorstadium van crimineel gedrag.
Daarom is het zo belangrijk om kinderen van jongsafaan hierop in de gaten te houden en aan te pakken.
Gezien sommige reacties hier, die het gedrag van die etterbak proberen goed te praten, kunnen een aantal ook wel een reset van hun ontregelde empathisch systeem gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back