DFS Habicht 1:3,5 mijn nieuwe project

Grappig: precies in de week dat ik begonnen ben om mijn Habicht af te bouwen (sorry Johannes...toch weer een arf) komt er weer leven in dit draadje.....is dat toeval? ;-)

Haha, toeval bestaat niet.
ARF toestellen zijn er in overvloed en makkelijk te verkrijgen voor een schappelijke prijs, ieder z`n ding.:)
Ben benieuwd naar je Habicht!

Johannes

Het Scratch-build project was nog te hoog gegrepen voor mij en ik liep gunstig tegen deze aan. (Eentje met goede referenties)

Ik ben bijna toe aan foto's maken!

Hoi Johannes,

ik vermoed dat uw Habicht van Schneider komt ?

Een paar vrienden uit Bastogne hebben er ook ( 3,88 meter )

b1.jpg

b2.jpg

De secretaris van de BIGGS heeft de grotere versie (5,44 meter)

Hallo ,ook ik ben een Habicht 3.45 mtr aan het bouwen van Chr.Williams alleen de V-stelling van de knikvleugel en de instelhoek ( vleugel-stabilo ) zijn onbekend weet iemand hier de juiste gegevens van ? Die zou ik erg dankbaar zijn.

Hallo ,ook ik ben een Habicht 3.45 mtr aan het bouwen van Chr.Williams alleen de V-stelling van de knikvleugel en de instelhoek ( vleugel-stabilo ) zijn onbekend weet iemand hier de juiste gegevens van ? Die zou ik erg dankbaar zijn.
Hoi Sjef, de V-stelling van de knikvleugel is 14° per vleugel, gemeten aan de bovenkant vleugel.
De instelhoek zou ik niet te groot maken voor kunstvlucht. Bij mijn Habicht kan ik de instelhoek eenvoudig veranderen met één stelschroef.
Ik begin bij 1°.
Veel plezier met bouwen!

Johannes

Johannes,

Wordt er nog verder gebouwd aan je Habicht.

Mvg,
Aurectar
Hallo Aurectar, helaas staat bij mij modelbouw even stil. Ik durf nog geen uitspraak doen wanneer het bouwen van de Habicht weer verder gaat.
Ik zit nu in een fase waarbij al mijn tijd en energie in het bedrijf vloeit. Heeft nu even prioriteit, maar ik kom terug op het forum met modelbouwprojecten.

Johannes

Back