DFS Habicht 1:3,5 mijn nieuwe project

Andere werkzaamheden hebben nu voorrang zoals een aantal zwevers vliegklaar maken voor de Gerlitzen. :D

Begint het al te jeuken? Ik heb alle kisten die mee gaan al een keertje in de vingers gehad om na te lopen en ben al aan het nadenken hoe ik de spullen deze keer mee wil nemen. Misschien nog een nieuwe transportbak/koffer bouwen voor achterin....maar daar moet ik wel snel mee zijn want ineens is het zover!!

Inderdaad, speling mag er absoluut niet inzitten i.v.m. gevaar voor flutter
Daarom gebruik ik speling vrije kogelkoppen voor het aansturen van de hevel!

Ik weet dat jouw methode veel wordt toegepast en dat met succes.

Toch heb ik voor een extra hevel gekozen die de kabel voorspanning gaat opvangen.

Het extra gewicht heeft de Habicht wel nodig.

Je kan zien dat de fabrikanten inmiddels met speciale servo's op de markt zijn gekomen die een extra hevel overbodig maken.

hitechs7956shr.jpg

Johannes

Bijna vergeten nog te vermelden dat het vooral gaat om de juiste onderlinge verhoudingen!

Naarmate de voorspanning hoger wordt is ook een sterker lager nodig.
Uiteraard ook bij het roer!
Ik heb al diverse toestellen gezien waarbij de stuurkabels net zoals een waslijn erbij hingen. Daarvoor hoef je zeker geen extra hevel te plaatsen behalve misschien als het gaat om schaalgetrouw bouwen.

Johannes

Nog verder gebouwd?

Nee, helaas niet. :mad:

De tijd vliegt!

De nieuwe keuken is bijna klaar ondanks vele tegenslagen zoals dwars door de gasleiding slijpen :shock: ,granieten aanrechtblad 15 mm te lang :confused: en nog veel meer vervelende dingen. Nog even doorzetten dan is de klus geklaard en mijn vrouw helemaal gelukkig. :D

Over twee weken richt ik me weer op de modelbouw en ...... verder gaat het dan met de Habicht. :D

Johannes

Hoi Johannes,

ik vermoed dat uw Habicht van Schneider komt ?

Een paar vrienden uit Bastogne hebben er ook ( 3,88 meter )

b1.jpg

b2.jpg

De secretaris van de BIGGS heeft de grotere versie (5,44 meter)

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, mijn Habicht is van Schneider.

De Habicht van Clemens ziet er prachtig uit! :thumbsup: :D
Een enorme prestatie.

Gaaf filmpje! :cool:

Johannes

Dankjewel voor het compliment!
De bouw ligt tijdelijk stil i.v.m. uitbreiding van mijn hobbyruimte.

Johannes

Grappig: precies in de week dat ik begonnen ben om mijn Habicht af te bouwen (sorry Johannes...toch weer een arf) komt er weer leven in dit draadje.....is dat toeval? ;-)

Back