DG-800 van Vagenknecht

jan brilman

Forum veteraan
Collegae!

Nu het geweld om ons heen losgebarsten is (ASH-26, Minimoa, ASW-17), moest ik me ook maar eens in het strijdgewoel mengen. :wink:

En wel met de DG-800 van Vagenknecht. Met klapptriebwerk!:D

afb16532.jpg

Elders heb ik er al eerder wat over geschreven:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6223&highlight=vagenknecht

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2454&highlight=vagenknecht

Ik heb me voorgenomen om me, zoals we dat vroeger bij de GSA (http://www.kvi.nl/gsa/) altijd noemden, dit jaar "de ballen uit de broek te vliegen" ( :P ), maar dan moet 'het bakje' er wel een beetje netjes uitzien!

Een van de eerste dingen die moet gebeuren (we beginnen kalmpjes aan :| ) is het kapje.
Helaas werd de mijne (opgehaald door Jan Bakker uit Tsjechie! (die moest daar toch zijn :wink: )) geleverd met een kap waarvan de randen niet gelakt waren. :evil:

En zo'n mooi raampje zat er ook niet in! :cry:

afb16537.jpg

Ik heb minstens een vierkante meter witte zelfklevend folie verknipt, door te proberen er een zodanig gat in te knippen (in de folie :wink: ), dat je de rest precies over de kap heen kon leggen, en dus niet hoeft te lakken. 8O

Ik zal niet zeggen dat het niet kan, maar mij is het niet gelukt . . . :nooo:

Dus gaan we toch maar lakken. :|

Mijn vraag: met wat voor soort afplakband kan ik dat het beste afplakken, en wat is geschikte lak voor op zo'n kap? :roll:

Dank.

Verder zal dit draadje gaan over allerlei klein-onderhoud-achtige zaken, om binnnekort het vliegseizoen 'baron tot in de puntjes'
te kunnen aanvangen. :D

jan.

(Wie verder niets te doen heeft raad ik het feuilleton 'Fam. Zweefvlieg' op de GSA-site aan. :rolling: )

Jan,

ik gebruik hier vaak solartrim voor. Je snijdt gewoon een strook op de juiste breedte. Tijdens het plakken, laat dit zich goed rekken, evt een beetje verwarmen met de fohn, Resultaat is bij mijn asw27 prima geworden!

Het beste afplaklint haal je gewoon bij een zaak die autospullen verkoopt.
Ik gebruik het al jaren en kan bevestigen dat het dé methode is. Het is een tape die zich goed laat buigen en ronden en voortreffelijk kleeft. Na verwijdering merk je dat er geen vervelende verfrestjes ondergekropen zijn. Bovenop die tape kleef ik papiertape, waarover papier gaat dat op zijn beurt weer is afgeplakt met kunststoftape. zo is alles netjes afgeplakt. Helaas geen foto beschikbaar.
De lak voor de kap kan gewone, maar goede autolak zijn. Wel eerst de kap voorbereiden met een primer voor kunststof ondergrond én van hetzelfde merk als je verf. Resultaat is een erg profi rand op je kap.

Martin!

Bedankt.

Maar eh, hebben ze die lak ook in busjes van pak 'm beet 25 cc? :roll:

Ik ben bang dat het alleen in bussen van 1 liter gaat . . . :cry:

Zal morgen eens informeren . . . :?

jan.

En theoretisch gaat het er dan zo uitzien. :D

afb16699.jpg

Maar voorlopig is het nog iets te koud om te lakken . . . :?

jan.

Hoi

Ik werk in een vliegtuig spuiterij daar gebruiken we altijd blauw plastictape van 3m. Het voordeel van deze tape is dat hij zich makkelijk door de bochten laat trekken en de verf er niet onder kruipt zoals het bij papiertape wel vaak gebeurd. Dit tape is ook makkelijk met de verf feun te bewerken voor de perfekte aansluiting.

succes

Groeten Onno

Fotos worden herschaald door het vervelende foto resize script :mad: Robert zal hier naar gaan kijken zei hij.

Om de foto wel goed te zien, kan je hem naar de adresbalk slepen.

Goed, nou maar weer even :ontopic:

Ik heb ondertussen nog wel een vraagje.

Het is mij uit de handleiding van mijn Futaba FC-18 V3 nooit helder geworden hoe je het voor elkaar krijgt om zo'n schakelaartje (switch) te gebruiken om richting- en rolroer te koppelen (mixen), en weer uit te schakelen. :nooo:

(Volgens Richard is dat toch wel erg handig. :) )

Er is iets met een programma, soms maakt het deel uit van een standaardprogramma, maar ik weet al amper waar ik de stekkertjes in moet steken, laat staan dat het werkt. :?

Het zal best een lang verhaal zijn, hoef je niet helemaal uit te schrijven, maar waar staat het helder beschreven?

Dank. :wink:

jan.

Ja, hier gebeurt ook weer wat!

Eerst maar eens een stevige 'bok' gemaakt (nog niet helemaal klaar).

afb17714.jpg

afb17715.jpg

Werkt erg fijn, dat dikke MDF. :) Dit zijn allemaal gratis (verzaagde) afvalstukken van de lokale meubelmaker. :D

En het is een beest van een bok! 8O

Daar kunnen we ook nog zonder problemen op proefdraaien . . . :wink:

WAAR kan ik filmpjes uploaden???

Dit is wat je ziet als je de plaat waar de accus opliggen er afschroeft . . .

afb17716.jpg

Is dit normaal? :roll:

Veel stekkertjes, drie V-kabels (Merz), regelaar, vario, Akku-weiche, besturing van het KTW, delay voor het intrekbare wiel:
het zorgt voor veel kabels . . . :yes:

Eerst een paar foto's van het KTW.

Top-kwaliteit. 8)

afb17717.jpg

Je ziet dat in de uitgeklapte toestand de 'stopper' naar beneden staat; de propellor kan er langs.

afb17718.jpg

afb17719.jpg

afb17720.jpg

Binnenkort meer.

jan.

hi jan ik heb net ff in mijn fc-18 gekeken
en het menu 54 is het menu voor het rol roer met richtings roer mixen
dit menu word beschikbaar als je een van de zwever programa's kiest
en de schakelaar moet je dan op de aansluiting voor nummer 5 zeten
hoop dat je hier iets aan hebt

heb nog iets verder gezocht voor de vrijemixen onder standaar menu 24
daar bij kan je 2 kanalen van de 8 mixen met elkaar dit kan je daar na onder elke schakelaar die jij maar wil en die vrij is toe wijzen

Back