strutter
PH-SAM
Ik had zin om een klein modelletje te bouwen voor de windstille avonden.
Om de hoek zijn sportvelden, met een klein kistje kan ik daar in de verloren avond uurtjes wel even tuffen
Uit een oude RC Scale International had ik nog een leuk plan van de DH6 van Peter Rake liggen.
Verder had ik nog wat electro spullen liggen welke nodig eens gebruikt moesten gaan worden
Al met al kost dit projekt me geen drol (nou je een kleintje dan
)
Het is een electrisch aangedreven modelletje van minder dan 500 gram.
Bespanning is Litespan welke met balsaloc vastgezet wordt.
Van Hannesie heb ik een stuk gekregen welke ik hiervoor gebruikt heb.
Nogmaals dank Hans!
Het Litespan werkt prettig!
Eerst het hout insmeren met een beetje Balsaloc, laten drogen en met de bout opbrengen.
Ik begin met de onderkant, als deze klaar is met folie dan smeer ik de Balsaloc aan de bovenkant enz.
Nog niet spannen.
Als geheel klaar is dan met de bout spannen.
Dit gaat tot op zekere hoogte, er blijven rimpels in.
Met de verfstripper erna verwarmen geeft een prachtig resultaat
Het spant mooi en staat mooi strak.
Ook weer niet zoveel dat de hele boel krom trekt, perfekt voor kleine modelletjes dus
De constructie is simpel en werkt lekker snel door
Wel een modificatie aan de neusspanten gedaan omdat er in het bouwplan uitgegaan was van de vertraagde Speed 400.
Het nieuwe buitenlopertje is een stuk kleiner en lichter!
Het gaat om een Fun Scale modelletje, mocht je vinden dat deze bouw hier niet thuishoort dan hoor ik het graag van je.
De bedoeling van het posten is om te laten zien dat je ook aan een 'kleintje' veel bouwplezier kunt hebben.
(en hopelijk ook vliegplezier
)
Groeten, Ralf
Om de hoek zijn sportvelden, met een klein kistje kan ik daar in de verloren avond uurtjes wel even tuffen

Uit een oude RC Scale International had ik nog een leuk plan van de DH6 van Peter Rake liggen.
Verder had ik nog wat electro spullen liggen welke nodig eens gebruikt moesten gaan worden

Al met al kost dit projekt me geen drol (nou je een kleintje dan

Het is een electrisch aangedreven modelletje van minder dan 500 gram.
Bespanning is Litespan welke met balsaloc vastgezet wordt.
Van Hannesie heb ik een stuk gekregen welke ik hiervoor gebruikt heb.
Nogmaals dank Hans!

Het Litespan werkt prettig!
Eerst het hout insmeren met een beetje Balsaloc, laten drogen en met de bout opbrengen.
Ik begin met de onderkant, als deze klaar is met folie dan smeer ik de Balsaloc aan de bovenkant enz.
Nog niet spannen.
Als geheel klaar is dan met de bout spannen.
Dit gaat tot op zekere hoogte, er blijven rimpels in.
Met de verfstripper erna verwarmen geeft een prachtig resultaat

Het spant mooi en staat mooi strak.
Ook weer niet zoveel dat de hele boel krom trekt, perfekt voor kleine modelletjes dus

De constructie is simpel en werkt lekker snel door

Wel een modificatie aan de neusspanten gedaan omdat er in het bouwplan uitgegaan was van de vertraagde Speed 400.
Het nieuwe buitenlopertje is een stuk kleiner en lichter!

Het gaat om een Fun Scale modelletje, mocht je vinden dat deze bouw hier niet thuishoort dan hoor ik het graag van je.
De bedoeling van het posten is om te laten zien dat je ook aan een 'kleintje' veel bouwplezier kunt hebben.
(en hopelijk ook vliegplezier

Groeten, Ralf