Diesel Combat

Nog voor de echte winter toch al een combat frame af! Er moeten nog
schuim lijsten aan en het geheel moet bekleed worden. Allemaal nieuwe dingen.
Er komt een boel op je af als je werkelijk nog nooit een combat in elkaar hebt gezet.

Grote vraag : waar en hoe zetten we de haak voor de streamer op de kist? Het model dat ik nu heb is de "Jaguar" . Er staat op de schetsjes geen aanduiding van de haak, of zo klein dat ik het niet kan zien.

normal_IMG_0315.jpg

Gewoon met een grote knoop om je cylinderkop heen???
Gewoon met een stukje ijzerdraad wat buigen en bevestigen aan een motor boutje?
Gewoon met een grote strik om je motorbalk heen??

Zo even drie oplossigen die ik in het verleden met succes heb gebruikt :)

lintjes aan combatmodel?

Gewoon met een grote knoop om je cylinderkop heen???
Gewoon met een stukje ijzerdraad wat buigen en bevestigen aan een motor boutje?
Gewoon met een grote strik om je motorbalk heen??

Zo even drie oplossigen die ik in het verleden met succes heb gebruikt :)

Jo Owen, je hebt de stemming meteen te pakken!
Ik was al begonnen de streamer om de kist heen te wikkelen maar daar was ie toch te kort voor.
Vandaar dat ik dacht dat het anders moest.
Mijn probleempje is dat ik zo gauw geen plaatjes bij de hand heb van de werkelijke oplossing. En ik heb er eigenlijk nooit goed naar gekeken. Vandaar.

Hier heb je een voorbeeld van een streamerhaak. Je kunt hem met een houtschroef op de motorbalken vast zetten. De haak heeft een lusvorm om te zorgen dat je de streamer niet verliest als iemand het touwtje met de vleugel pakt of wanneer je erg hard de grond in gaat.

Kijk, daar heb ik wat aan! Bedankt voor je moeite.
Het forum is op deze manier een uitkomst in tijden van grote fantasieloosheid, of bij het weigeren om het wiel nog een keer uit te vinden.

Gerben: Schuimlijsten op een Jaguar????
Ik hoop overigens niet dat het noodzakelijk wordt dat als je beginnerscombat gaat vliegen dat je je in schuimtechniek moet verdiepen. Probleem van schuim is ook dat je daar je bekleding op aan moet passen. Spanlak tast schuim aan en ik denk te grote hitte van de bout voor spanfilms ook.

Ik hoop (maar ja dat ben ik weer, misschien wil de goegemeente wel een andere kant op), dat ons beginnerscombat uit zal komen bij een vintage diesel klasse.

Wie beschikt er inmiddels over geschikte modellen?
- Ik heb op dit moment meerdere 2,5cc dieselcombats en ik heb ook meerdere modellen voor 1,5cc motoren, dus als het goed is zijn die ook komend voorjaar klaar.
- Frits zei dat hij één of meer modellen had, ik meen dat dit alleen 2,5cc was.
- Henk (de Jong) heeft als het goed is minimaal één Pink Panther met een Oliver (2,5cc)
- Robert-Jan heeft minstens twee 1,5cc modellen.
- Gerben heeft zijn Jaguar straks ook vast klaar (2,5cc)
- Wie gaat er nog meer meedoen?

Gerben: Schuimlijsten op een Jaguar????
Ik hoop overigens niet dat het noodzakelijk wordt dat als je beginnerscombat gaat vliegen dat je je in schuimtechniek moet verdiepen. Probleem van schuim is ook dat je daar je bekleding op aan moet passen. Spanlak tast schuim aan en ik denk te grote hitte van de bout voor spanfilms ook.

Ik hoop (maar ja dat ben ik weer, misschien wil de goegemeente wel een andere kant op), dat ons beginnerscombat uit zal komen bij een vintage diesel klasse.

- Wie gaat er nog meer meedoen?

PP, wanhoop niet. Dat van dat schuim is een project dat loopt tussen mij en John Klok. Het alleen om sneller te bouwen en heeft in dit stadium niets te maken met prestaties. John bouwt een digitaal gestuurde schuim snij machine en zocht een toepassing.

Het bekleden van het schuim is mij bekend. Ik heb een methode eerlijk gestolen van Loet ' s Combat Site. Het gaat met cadeaupapier en behang snot.

Daarna gaat het hele model in de mylar, dan lijkt het net echt.
Maar ook hier geldt, dat ik eens wilde spelen met mylar .

Overigens, er zijn twee Jaguars in de maak, alleen maar om te testen of serie bouw mogelijk is als je eenmaal een doos bouwmalletjes hebt gemaakt. En ja hoor , dat lukt.

P-P, ik heb twee Liquidators klaar voor de strijd met PAW TBR .15 en zorg dat er ook nog twee 1,5 ers op tijd beschikbaar zijn.
Groet, Frits.

Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Mijn eerste Pink Panther sinds 1976 is net af. Lekker stevig in de Solartex, op 520 gram met een Oliver. Ik ben klaar voor het betere Kneuzenwerk...

OK, wat gaan we in Winterswijk doen, een wedstrijd of eerst wat trainen? Als we een wedstrijd gaan doen, moeten we dan eerst nog een training afspreken? Heeft iemand verdere gegevens over WInterswijk?

Volgens mij oefent het het beste als je er meteen een wedstrijd van maakt, dan komen ook de spelregels tussen de oren. Vooral ontspannen en wat rekening houden met elkaar.
Ik neem 1,5 en 2,5 cc mee.

fotootje

Even oefenen met mijn nieuwe status "vriend van...". Eens zien of het uploaden van eigen narigheid nu makkelijker gaat.

730479359274d4f9.jpg

En ja hoor, het werkt.
Weet iemand de goede manier om de ALU bokjes in Abachi hout vast te zetten? Ik heb al eens met 3mm spaak met m3 erop gewerkt, maar dat is zo'n gedoe. Een Parkertje misschien ????

Laatst bewerkt door een moderator:
m3 boutje van voldoende lengte er dwars door heen, eventueel een 4mm gat boren en een 4mm messing buisje erin lijmen, wordt het gehel ook niet samen geperst wanneer je de boutjes aandraait.

wie levert de mounts voor de fora junior??

m3 boutje van voldoende lengte er dwars door heen, eventueel een 4mm gat boren en een 4mm messing buisje erin lijmen, wordt het gehel ook niet samen geperst wanneer je de boutjes aandraait.

wie levert de mounts voor de fora junior??

Ik heb twee stuks blank gekocht van Roberto Parra via internet. De passende komen bij Tim Hobbins uit Engeland vandaan.

Back