Ik vind dit een prachtig project en heb het idee opgevat om mijn GWS mini dragonfly ook direct driven te maken. (1e zelfbouw motor projectje)
De afgelopen dagen heb ik uren en uren besteed aan het lezen van forums en websites ivm borstelloze buitenlopers en LRK motoren, maar heb toch nog veel vragen. Ook al flink wat cd-roms, harddrives, floppydrives en videorecorders gesloopt
Uit een oude 5-1/4 floppy drive een mooie 30 polen stator gehaald. Hij lijk op deze
http://www.powercroco.de/ECO8dir.html, maar de mijne is maar 0.5mm dik. Ik heb ook 0.45mm draad ter beschikking, dus wil ik hem daarmee wikkelen ipv met 0.7-0.9 draad zoals op powercroco. Meer wikkelingen geeft minder toeren maar meer koppel, maar vermits die op powercroco 4000 RPM doet en ik met 2000 RPM wel uimschoots denk toe te komen voor mijn fp dragonflytje komt dat wel goed, correct ?
Ook gaat hij op 7.4V lipo's moeten werken ipv 11.1V
IS het best van 32 magneten te nemen voor deze stator ? Gaat dit een bruikbare motor opleveren met bovenstaande wijzigingen, of zit ik bij voorbaat al ergens dik fout ?
Ik heb uit een videorecorder ook nog een 40mm 9 pool stator, zou deze beter geschikt zijn ?
De motor draait nu (op de esc van de floppy drive) en heb em gisteren (bij wijze van 1e testje voor mezelf) ook al es van ster naar driehoek geschakeld met de voorspelde hogere stroomafname en toerental.
Welke ESC moet ik hiervoor kopen, of beter, gaat deze motor werken met een goedkope 10A esc ? (mijn dragonfly trekt nu met borstelmotor iets van 5A om te hooveren)
Of is er een manier om de bestaande floppy drive esc meer amps te laten leveren ?
PS. Mag ik sietse zijn topic hiermee wel vervuilen of start ik best een nieuw topic op ?
PS2 : Waarvoor zou die blokgolf-vormige lijn op de print dienen (rond de bel, met een weerstandje tussen)