Discus CS 265cm

Gisteren druk bezig geweest, (zijn met zijn 3en dus 3 x discus afmaken)

echter nog niet toegekomen aan het balanceren... Vanavond eerst Cockpitkap in orde maken.
Daarna maar eens zien hoeveel lood erin de neus moet.

Accu zit al voorin maar dat is niet genoeg.. Zodra ik weet wat er voor in moet zal ik het posten..

Frank

250 gram was te weinig...

Sleepkoppeling zit er bijna in. Ik hoop 'm vanavond af te krijgen. Foto's volgen.

Cockpit was bij mij twee dagen werk.

Wie is de derde bouwer?

Ik hoop vanavond tijd te kunnen maken op cockpit te kunnen doen...

Ik heb onderkant al ingesneden, nu nog even juiste breedte maat opmeten en
de onderkant weer aan elkaar plakken, opvullen en weer zwart maken.

Andere 2 zijn clubleden.

Was erg gezellig gisteren met zijn 3en (af)bouwen.

Frank

Aha. Ik heb nog wel een berg foam weer uit de romp gehaald. Kon met een lange dunne zaag vrij makkelijk het foam uithollen. De romp heeft nu rondom zo'n drie centimeter superstevig foamen voelt overal stijf aan. Gewicht zal niet noemenswaardig gedaald zijn, vrees ik. Maar het ging om het idee dat ik er alles aan gedaan heb het gewicht achter het ZP te minimaliseren...

Vincent

:D een van de clubleden ben ik :oops: Het was inderdaat erg gezellig. Ook andere clubleden die ons bezig zagen bleven hangen en het kommentaar was zeer positief. Naar mijn menig komt er nog wel een discus bij . :lol:
de servo's zitten er in en nu nog de rest afmaken op de club. En dan met z'n drieen het veld op. :roll:

De zelfgemaakte sleephaak:

DSCN3468.JPG

DSCN3472.JPG

DSCN3470.JPG

DSCN3473.JPG

De hoogstarthaak.

Ziet er goed uit...

Cockpit bijna in elkaar... Piloot erin..
Vanavond in elkaar lijmen...

Dan maar eens kijken wat er aan lood in de neus moet.
Ik weet niet of ik daar dit weekend aan toe kom. Morgen naar Holland Glide
en zondag schijnt het prima weer te worden om te vliegen.

Groet Frank

Ik heb vanmorgen toch nog even een stukje roerhoorn op de pen gelijmd.
Door de draaiende beweging van de servohoorn komt er toch te veel spanning op de pen.
Door beide punten scharnierend te maken, is deze spanning verdwenen. Foto volgt.
Vanavond even testen of de kleine servo voldoende kracht levert om de lijn onder druk los te koppelen.
Ik ga voorlopig uit van een maximale trekkracht van 1,5 kilo. (gewicht zwever)

Gisteren uitgewogen....

En als ik het zwaartepunt op 46 mm leg dan moet er ongeeer 180 gram lood in de neus...

Echter moet ik de sleepkoppeling en starthaak er nog in maken. Dus wordt alleen maar minder.

Groet Frank

Slecht, vooralsnog. Wacht nog op een mooie winderige dag. Bleek zondagmiddag ineens te gaan waaien. Was niet voorspeld. Druk met andere dingen, kon helaas niet weg.

De dame heeft spontaan behoorlijk wat butsen in de romp gekregen. Het lijkt wel alsof het door mij aangebrachte PU foam het fiberglas aantast. Ongelofelijk.

Na de eerste vluchten beslis ik wel of ik nog een reparatie doe, of maar direct een nieuwe romp bestel. (€50,- bij lindinger). Ja, zo erg is het.

Vincent

Vincent.....
Kun je mij vertellen wat je bij lindinger aan verzendkosten betaald hebt.. Alvast bedankt.

En zou iemand een duidelijke foto kunnen posten van een elektro uitvoering? Ik heb nog een plettenberg met vertraging liggen maar ik weet eigenlijk niet of ik daarmee wegkom.....ivm de lengte van de motor.
Wil hem gaan vliegen met 8x 4/5 subc cellen prop 14x8 moet genoeg zijn toch????
Moet hem nog gaan kopen, hoe vliegt hij (elektro)?
Nog thermiek gevoelig of issie te zwaar alssie als elektro omhoog gaat? Veel vragen, ik weet het...

Jeroen

bedankt vincent,

iemand misschien fotootje van cockpit met elektro motor of kan iemand mij vertellen hoelang de cockpit is (punt tot eerste dwarsspant)

Hoi,

Ik heb de Discus elektro gemaakt.

Mega 600/20/8
3S Lipo 300MAH
12 x 6 prop

totaal gewicht: 1810 gram

De vleugelstang heb ik vervangen door eentje van verenstaal. Is sterker.
De kwaliteit van de romp valt me erg tegen. Verf bladdert af en ik heb al barsten in de romp bij de staart.
Als er thermiek is vliegt hij goed.
Zonder thermiek is hij snel beneden. Landingssnelheid is redelijk hoog en ik vind het geen model voor beginners.

groet,

Kees

Hallo Kees,

Gebruik jij je aillerons als flaps bij de landing? Zoja... mix je met hoog/laag of hoeft dat niet?
Over die basten.. zitten die alleen in de toplaag of barst de hele body?
Ik zou graag weten hoeveel cm er zit tussen het puntje van de neus en het servo-plankje. Dan weet ik of mijn plettenberg met vertraging gaat passen.

Even nog een mededeling van huishoudelijke aard,
6 euro verzendkosten bij lindinger.... Da's toch niet veel dacht ik... Helaas pas in dezember pas weer leverbaar. ff wachten dus...

Slecht, vooralsnog. Wacht nog op een mooie winderige dag. Bleek zondagmiddag ineens te gaan waaien. Was niet voorspeld. Druk met andere dingen, kon helaas niet weg.

De dame heeft spontaan behoorlijk wat butsen in de romp gekregen. Het lijkt wel alsof het door mij aangebrachte PU foam het fiberglas aantast. Ongelofelijk.

Na de eerste vluchten beslis ik wel of ik nog een reparatie doe, of maar direct een nieuwe romp bestel. (€50,- bij lindinger). Ja, zo erg is het.

Vincent

He Prop-er
dan zou je dat niet aanraden, bij een ander om zon schuim in de romp te laten lopen?

Back