Discussie en bouw E-Club20!

ja nando, ik had het ook over 2keer 3S , wat ik hier nog heb liggen.
Ik denk dat ik dan gewoon de aangegeven setup ga bestellen en dat ik hem dan met 5s5000 ga testen als er genoeg ruimte is en met 2x 2200, we zullen zien.

Mike

Daar gaan we weer, een welles nietes discussie.
Nando weet waar het om draaid.
Van schaik wil gewoon gelijk hebben. Als je niet constructief wil mee praten doe het dan niet.

Ik zie helemaal geen wellus nietus discussie, het argument van Erik klopt gewoon, als je binnen die specs blijft bijft de motor heel, en hij geeft mij er gelijk in dat je als je weet waar je mee bezig bent je (ver) buiten de specs kan gaan.

Ik zou alleen als fabrikant of winkel zijnde er niet "550W" neerzetten, enkel een "max" continu en piek stroom (net als bij accu's).

Hoevaak ik niet vraag, wat voor motor zit erop? En ik krijg het antwoord in Watt, dan vraag ik of hij dat gemeten heeft, nee maar dat staat op de doos...
Ik denk dat al die gegevens nogal verwarrend werken voor de beginner, en de gevorderde doet er ook al niks mee, waarom zet je het er dan neer?
Daarom noemde ik het een redelijk nutteloos gegeven.
Een paar meetresultaten zou veel nuttiger zijn.

Goed, ik ben nu samen met mijn vader de boel bij elkaar aan het shoppen bij HC, ik hoop dat ik het vanavond kan bestellen.

Mike

Laatst bewerkt:
Is inderdaad 1 van goedkooste, let wel op dat je niet te grote bestellingen doet, je kan dan vaak beter splitsen.

Ik heb al 2x aan de deur moeten bij betalen.

www.ECpower.com.hk is ook intersssant, dan heb je ook geen verzendkosten.

Laatst bewerkt:
... Hoevaak ik niet vraag, wat voor motor zit erop? En ik krijg het antwoord in Watt, dan vraag ik of hij dat gemeten heeft, nee maar dat staat op de doos ...
Mits een elektromotor goed gekoeld wordt en niet uit elkaar spat t.g.v. hoge toerentallen, kan een elektromotor ELK vermogen leveren. Dit in tegenstelling tot brandstofmotoren, hun vermogen wordt beperkt door hun 'ademhaling' (in- en uitlaat). Ik vermoed dat veel vliegers het 'vermogen' van elektromotoren nog hetzelfde zien als het vermogen van brandstofmotoren.
Stroom maakt de motor (thermisch) kapot, vermogen zegt niet zo veel.

Laatst bewerkt:
AAAHRG!, hadden we de hele bestelling bij elkaar gezocht bij hc, bijna 500 dollar, we checken uit, valt het internet weg, alles opnieuw moeten doen, dat bestellen word dus morgen hoop ik...

Mike

Daar gaan we weer, een welles nietes discussie.
Nando weet waar het om draaid.
Van schaik wil gewoon gelijk hebben. Als je niet constructief wil mee praten doe het dan niet.

Ik wil best construktief meepraten, maar wordt best lastig als sommige het niet helemaal kunnen volgen en neigen te gaan bokken. Waarschijnlijk nog een beetje wrok van onderstaand linkje ;)

Mike,
Sorry voor het ongemak.

Ron,
Thx.

Back to topic dan maar.

Bij mij blijft het winkelmandje ook gewoon bestaan, behalve als je al in de betalings cyclus zat.

Laatst bewerkt:
Het is nu gelukt, de bestelling is gelukkig in de geschiedenis blijven staan, en je kan het dan gewoon opnieuw betalen. De setup is nu dus onderweg, nu nog een kist! :D

Mike

Zo, de setup is binnen, en de romp en kernen zijn geregeld en die zal ik zsm betalen.
Het motortje ziet er toch wel vrij klein uit, ik ben benieuwd wat dit zal doen....

Mike

Zo, vanavond wordt het geld voor de kist overgemaakt, dus ik hoop deze week de kist binnen te krijgen en dan kan het bouwen beginnen. Dit zal nog wel een tijdje duren omdat dit mijn eerste kist is die ik zo bouw, vleugel indekken en al dat andere ongein, we zullen zien!

Mike

Zo, de kist is ook binnen, en ziet er top uit!, Things to do;
Vleugeltje indekken
Stabilo maken
Motorschot maken
Romp spuiten
servo`s inbouwen
en dan zullen er nog wel een paar kleine dingetjes tussen komen.

Mike

postpics.gif

Back