Disney F3P (mini ? )

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door guyken, 25 okt 2015.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    En weer wat verder ... Ik had eigenlijk ook een Emax servo besteld maar dacht dat die veel later gingen toekomen ( China ) dus ik had keuze tussen 2 . Ze eens op de weegschaal gelegd en de lichtste genomen . De rc plus servo weegt 0 gr , lichter kan dus niet . LOL .
    P2060001.JPG

    P2060002.JPG

    Bij de rc plus servo passen niet alle standaard servo armpjes daarom heb ik deze wat moeten verlengen met een prothese :eek:
    P2060004.JPG

    en zo is ie afgewerkt ,
    P2060003.JPG

    wordt vervolgd :banana:
    PS we zitten op 40 gr nu .
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2016
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Bovenstuk en rudderservo erop , 51 gr Brr spannend . Nog te monteren motor/esc en lipo .
    P2070012.JPG
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    En af , ready to fly . Vlieggewicht toch nog uitgekomen op 80 gr all in . :oops:
    P2090001.JPG
    P2090004.JPG
    P2090002.JPG
     
  4. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Mooi Guy!
     
  5. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.727
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Mooi hoor, alleen toch nog vrij zwaar geworden?
    Waar heb je die mooie kogel linkjes vandaan?
     
  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Die zijn van T rex 250 . Align dus .
     
  7. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.727
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Thnx!
     
  8. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Zo ons kistje heeft zijn maiden gemaakt . Nog wat grappige commentaartjes bij filmpje , zo van vlieg niet tegen den disney want ... en wat dus bij een volgende vlucht wel gebeurde GRRR :mad: 1 aileron naar de vaantjes . Door uitgefreesde depron niet te herstellen dus 2 nieuwe ailerons uitsnijden maar nu volle 3mm depron . Zie niet zitten hoe anders herstellen . Enfin hier is ie nog heel en vloog naar mijn insziens heel goed .
     
  9. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
    Ziet er goed uit, jammer van de schade.... Grote Disney vliegt nog beter.... maar ook langzamer en dus nog meer kans op aanvliegen door de 'pylon racers' ;-)
     
  10. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ondertussen nieuwe ailerons uitgesneden maar uit vol depron 3mm :weetnie: Had eerst wat frames uitgesneden maar zou niet weten met wat te bekleden tenzij mylar ?
     
  11. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    En het was geen midair bij TLW he guy ;-) zonde...
     
  12. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Neeje t was bij ne club met gepaste naam voor de club ook " Crash " LOL :hammer:
     
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Zo even doe het zelf geest laten werken en depron belegd met pindaboter euh zelfklevend kaftpapier LOL

    P2150001.JPG
     
  14. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Zo gefikst . Kan geen kapotte vliegers zien staan . Beetje meer over eerste indruk Disney , bij eerste vlucht heb ik niets moeten bijtrimmen ( primeur) Elev - rudder - ail , allemaal ok . CG dus ook ok . Motortje heeft voldoende kracht zonder noemenswaardige toeren te maken ondanks zijn hoge kv waarde . Gevlogen met 8 x 4,3 schroef . Tijd moet nog eens gemeten worden . Rollen doet deze Disney zonder hoogte te verliezen . Looping moet nog uitgevoerd worden .
    P2150003.JPG
     
  15. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Hier zijn we weer . De volgende Disney is in aantocht , de 100% nu . Graag wat info over de eerder vernoemde Beli zell lijm ? Zijn er meerdere soorten of ...:weetnie:
     
  16. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Niet allemaal tegelijk aub :p
     
  17. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
    De 10-minuten variant werkt prima, dan kan je nog een beetje doorbouwen.

    Je hebt echt maar heel weinig nodig, maar je moet iedere lijm verbinding wel goed laten drogen.
     
  18. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Er is een groene tue en een rode (oranje) variant in mijn herinnering. Wat de onderlinge verschillen ook al weer zijn .......?
    Er staat mij ook iets bij dat de ene redlijk wit opdroogt (de andere wordt gelig).

    Erik
     
  19. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (Belgiƫ)
    Heb net even gekeken op een tube die ik hier heb liggen en op de groene tube Belizell staat 15 minuten verwerkingstijd vermeld, met behulp van Belizell kicker kan je naar 5 minuten (gebruik ik niet)
    De bruislijm uit groene tube slaat inderdaad wat geelachtig uit. Ik gebruik deze altijd dus geen ervaring met de andere soorten.

    Je hoeft echt maar uiterst minieme hoeveelheden aan te brengen (een dun lijntje van een halve mm dik is meer dan voldoende voor de kopse verlijming van 3 mm depron plaat). Je kan ook met dots werken met een centimertje tussenafstand. Lijm die je tussen de verbinding uit ziet komen nadien is verspilling.
     
  20. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Bedankt heren , nu weten we weer iets meer . :beer:
     

Deel Deze Pagina