DIY goggles

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Rubaaaa, 11 jun 2014.

  1. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Ziet er goed uit!

    Ik zit nu te kijken om de kabels in te korten.
    Ik heb het schermpje open geschroefd en ziet er makkelijk uit.
    De ground is 1 kabel voor de video en de voeding bij elkaar.
    Ik wil uiteindelijk 2 kabels uit het scherm laten komen, de voedingskabel die rechtstreeks naar de lipo gaat en de video kabel die rechtstreeks naar de video ontvanger gaat.
    en dat zonder 1 meter kabel ertussen.
     
  2. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Wat is er mis met aantal draden? Je zult je lipo een ground moeten hebben voor video raad ik toch wel aan zit er niet voor niks;-)
     
  3. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Nee zo zit het standaard.
    als je het scherm open maakt zie je dat er 1 ground kabel word gebruikt voor de video en de voeding samen.
     
  4. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Beter 2 goeie ground dan 1 slechte meer wil ik niet kwijt.
     
  5. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Het werkt! :D :D :D

    Bij het schermpje zie je nu 3 draden: Power in van de 3S lipo. Power out naar de ontvanger. Video in naar de ontvanger.

    Iedere draad bestaat natuurlijk gewoon uit een Ground en een plus en bij de video natuurlijk een video ipv plus.

    En het belangrijkste: Geen 20 stekkers en 10 meter kabel meer, maar alleen wat ik nodig heb.

    Ik zal kijken of ik straks of morgen fotos kan posten.
     
  6. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Weet niet hoe jij het hebt aangesloten maar ik heb maar 3 stekkers en er zitten draden aan van maar 20 cm
     
  7. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo heb ik het nu
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2014
  8. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
  9. burg

    burg

    Lid geworden:
    30 jul 2008
    Berichten:
    776
    Locatie:
    Gorinchem
    Ik heb nog zo een (nieuw) DIY FPV goggle setje liggen.
    PB even als je interesse hebt.
     
  10. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    wat zijn de bevindingen hiermee? ik denk dat ik er ook eentje ga bestellen...
     
  11. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    heb er nu ook eentje binnen, wel snap ik het gebruik van dat lensje niet... wat heeft deze als doel?

    welke accu (3cell) heeft hij minimum nodig? ik heb een 3000mah liggen, maar dit is wat lomp om hierop te monteren...

    groeten Chris
     
  12. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    hallo,
    deze persoon haalt met gemak 2uren met een 3cell 610mah. die heb ik toevallig ook nog liggen...
    [​IMG]

    ik zie dat hij een zeer mooie oplossing heeft voor het wegwerken van alle kabels.

    ik heb mijn schermpje ook eens opengedaan, zo ziet het eruit...

    hoe krijg ik het voor elkaar om dit te doen?
    de oorspronkelijke draden zijn lomp zeker met de connectors. maar die bezitten allemaal 2 draden zwart geel/zwart wit/zwart rood
    hij heeft maar een enkele servokabel uit zijn scherm lopen...
    als ik het zo ziet dan haalt het scherm zijn stroom ook uit de 5.8 ontvanger. kan dit kwaad of is dit wel goed mogelijk?
     
  13. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    [​IMG]
    dit heb ik al gevonden en ook gemaakt, is al een hele verbetering qua kabels...

    maar hoe moet het nu in het scherm? ik heb dezelfde kleuren gebruikt(en de witte kabel van het scherm niet gebruikt) maar dan doet het scherm niets, de ontvanger werkt, maar het scherm krijgt volgens mij geen stroom...

    zo ziet het scherm er vanbinnen uit:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    zo heb ik het nu werkend!

    ik heb de fpv receiver zoals hierboven, dan de servokabel in het lcd scherm gaat enkel naar de gele en witte draad ( de zwarte wordt niet gebruikt en is geisoleerd)
    dan heb ik een aparte fiche naar de ground en de rode draad gedaan.
    Hier heb ik een y kabel voorzien om zowel lcd als de receiver met 1 lipo 3cell te voeden...
    nu nog een geschikte lipo erop plaatsen en een plaatsje zoeken
    zou een 610mah voldoende zijn voor lcd en receiver te voeden?


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Ik ben ook wat aan het proberen om de goggles op mijn zender te monteren ( de hoofdband zou ik mss met velcro vastzetten...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    indien jullie fouten zien of opmerkingen geven laat gerust weten!
    ik snap nog niet 100 % waarvoor de losse lens dient...
     
  15. _Ik_

    _Ik_

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    51
    Dat is een Fresnel lens. Als je dat zwarte plaatje in elkaar hebt gezet (2 lipjes eraan gelijmd) dan kan je die tussen de schuimpjes in de uitsparingen klemmen en zo verschuiven. Daar plak je de lens op ( ik heb het met van die foto-driehoekjes gedaan zodat ik ze makkelijk kun uitwisselen). Afhankelijk van je ogen en de afstand krijg je met 1 of meerdere wel het beeld scherp, even kijken welke het best bevalt. Het haalt het beeld dichterbij en vergroot het, zodat je niet meer zo'n kijkdoosgevoel krijgt maar meer erin zit.

    Heb je misschien nog een gedetailleerdere foto van hoe de verschillende kabels op het beeldscherm zitten gesoldeerd? Nu lijken de zwarte en witte op hetzelfde punt gesoldeerd. Ik zit over dezelfde 'mod' na te denken om van de lange zware kabels af te komen. Mooi gedaan.
     
  16. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    [​IMG][​IMG]

    Ik heb zelf de orginele snoertjes buiten de bril ingekort en aan elkaar gesoldeerd...

    Even goed op de kleurtjes letten...vtx bovenop ivm gewicht beetje dicht bij hoofd.
     
  17. m00st

    m00st

    Lid geworden:
    1 sep 2013
    Berichten:
    1.142
    Locatie:
    regio Den Haag
    Gelukkig is het een VRX (ontvanger). Anders zou ik hem niet zo dicht bij m'n hoofd houden ;-)

    Ik heb zelf deze op m'n verlanglijstje staan: https://www.hobbyking.com/hobbyking...eo_Receiver_with_Built_in_Video_Recorder.html

    Met DVR, dus dan heb je een voor man's Dominator v2
     
  18. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Haha een poor man's dominator... Vtx Vrx ik plak gewoon wat op mijn kijkdoos
     
  19. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Zodra mijn scherm binnenkwam heb ik hem meteen open geschroefd om de kabels te veranderen. Er gaat nu een kabel het scherm binnen waar een 3s lipo aan kan. Dan komen er weer 2 kabels naar buiten. Een kabel naar de video ontvanger voor het beeld, en de andere kabel zit in het scherm aan de voedingskabel gesoldeerd om de video ontvanger te voeden.

    Een foto zegt meer dan....

    [​IMG]
     
  20. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Ik heb gister toevallig mijn zelfbouw kijker ook om gesoldeerd, dan verbindingen buiten...
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2014

Deel Deze Pagina