DJI Flamewheel: de F330 of F450?

Zo, net voor het eerst gevlogen met m'n rctimer 450 frame en direct al een motorsteun kapot. Dit nadat ik in aanraking kwam (niet eens zo hard) met een schuurtje. Qua stevigheid is het absoluut niet te vergelijken met alu. Ik wilde dit frame gaan gebruiken om eens te experimenteren met loopings enzo maar daar ga ik toch maar van afzien, bij een ongecontroleerde landing (crash) blijft er niets van over ben ik bang...

Zijn die armpjes 100% compatible? Misschien dat ik dan eens wat originele armpjes ga proberen en anders gewoon weer terug naar alu (of anders beter leren vliegen :D).

Heb een origineel DJI F330 Frame.
Tijdje terug gecrasht in het zand.
Brak me 1 motorgondel af.
Vind de kwaliteit tegenvallen voor wat ik erover lees en zie op You Tube.
Heb de breuk ondertussen al wel weer gefixt met epoxy en verstevigt met alu plaatjes en het toestel vliegt alweer maar zou niet snel meer een tweede DJI frame aanschaffen.
Vind het Frame van mijn Gaui 500-X toch echt robuuster en behoeft slechts een alu boom te vervangen indien die hard crasht.
Vr Gr E

Kwam ook nog een goedkoop adres met DJI frame's tegen: F450 frame / F550 frame

Emil > armen van de F330 zijn inderdaad anders dan de F450 en F550, ten eerste de maat van de arm en ten tweede het aantal schroefjes waar een arm mee vast zit.

Ik heb mijn F450 frame ook klaar en vliegend nu.
Nu moet ik het enkel nog goed leren want ik ben een beginneling met quadcopters.

Grts Dave

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog eentje van vandaag met een crashje op het einde in een boom hehe.

Het is echt wel een super frame en super sterk moet ik wel zeggen want het heeft de gehele dag goed afgezien.

Grts Dave

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ook nog aan het leren.
Bij mijn eerste vlucht kwam ik erachter dat één motor niet goed aan de metalen motorvoet vastzat.
Toen heb ik alle motoren uit elkaar gehaald en met locktite in elkaar gezet.

De tweede vlucht iets te hard op de grond geploft (gemaaid gras)
en daarbij een arm geknakt.
Nu heb ik deze vervangen door een DJI arm en deze lijkt steviger plastic te zijn.
Hij lijkt niet stijver maar wel beter plastic.
Mijn quad is een HJ450 van Bambucopter.

Is dat een echt DJI frame of ook een clone?

Dit is een echt DJI frame en komt van quadcopters.co.uk.
Zij zijn een officiele verdeler van DJI.

Die clone frames zijn niet zo goed en niet zo sterk als het origineel en dat kan ik zelf beamen want een vriend van me heeft de clone gekocht en na 2 maal een harde landing braken er 2 poten doormidden.

Grts Dave.

idd duur zijn de armen zekers niet.
voor het verschil in prijs zou ik dus zeker geen clone kopen daar dat verschil te klein is.

Grts Dave

Goede tip, ik ga daar wat spare armen bestellen, voor 3.42 engelse pond valt me dat heel hard mee!

Dji Flame frames zijn super frames maar toch niet zo onbreekbaar als ze beweren :(
Mijn eerste crash en ja arm naar de knoppen.
Heb maar ineens 10 extra armen besteld :) , voor dat geld kan je het niet laten.

Dji Flame frames zijn super frames maar toch niet zo onbreekbaar als ze beweren :(
Mijn eerste crash en ja arm naar de knoppen.
Heb maar ineens 10 extra armen besteld :) , voor dat geld kan je het niet laten.

Wilde net wat bestellen maar ze zijn nu uitverkocht, ik weet nu wie daar verantwoordelijk voor is ;)

Back