DJI FPV Racer voor RC vliegtuig chasing?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Tadango, 25 mei 2022.

  1. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    En van welke generatie ben jij als ik vragen mag? Als kind stond ik met een van m'n eigen zakgeld gekocht model helikoptertje dat je kon wegschieten op het plaatselijke trapveldje. Na drie keer wegschieten ging het mechaniekje kapot. Tranen, terug naar de winkelier, geen geld terug, geen nieuw model helikoptertje... nog meer tranen. En meneer Gerard hier die klaagt over wat ruis, een streepje over het beeld hier en daar.... :). Wat zijn wij toch enorm verwend met de hedendaagse technologie.

    Respect overigens voor wat DJI heeft gepresteerd als het gaat om FPV beeldkwaliteit... een echt huzarenstukje als je beseft hoe die techniek in elkaar zit. Dat kleine beetje extra latency dat is ze vergeven. HDZero komt nog lang niet in de buurt. Sterker nog, met goede analoge spullen ben je wss beter af.
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb vandaag een DJI FPV racer opgehaald en die bril is erg goed. En dat live beeld...... Echt super kwaliteit. Contrast, helderheid en uiteraard de resolutie is bijzonder. Latency op low mode is ook erg laag, komt heel dicht in de buurt van analoog.

    Komende week eens mee spelen buiten......
     
    Helikapoter en Ard Schell vinden dit leuk.
  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Ik zie de beelden graag tegemoet!
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen


    Even gespeeld voor het huis. Dit is een ruwe video direct vanaf de bril. Dus zonder stabilisatie en correcties zoals de drone het zelf opneemt. Alles werkt goed dus even wachten op beter weer en op de club verder testen.
     
  5. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Dat was bijna het einde van de kat van de buren ;). Mooi ook de camera-tilt die je kan aanpassen. Ben benieuwd wat voor beelden het oplevert in de achtervolging (rc vliegtuig dan wel, geen kat).
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Met de motion controller werkt het als een point en shoot systeem, dus de camera tilt volgt de positie van de controller. De drone vliegt dan in de richting van de controller via een gas hevel. Vliegt heel natuurlijk maar is natuurlijk begrensd in mogelijkheden.
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Even op de club gespeeld en wat snelle opnames gemaakt om youtube te testen.... en dat valt enorm tegen helaas. Als iemand daar nog tips voor heeft (vooral het laatste stuk :()

    Wel mooi iets kunnen volgen met de motion controller. De eerste 2 clips waren met de motion controller en dat volgt enorm lekker, gaan gewoon vanzelf. Voelt heel natuurlijk. De clips daarna waren met de normale controller maar hij lijkt de camera horizon soms wat scheef te houden. Er is een instelling om dat compenseren, ga ik nog proberen.

    Beeld kwaliteit met slecht licht valt me mee, ziet er nog prima uit. Kan ook allemaal beter, dit was even online gegooid uiteraard.

     
  8. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Zijn dit de opnames die de bril heeft opgenomen of de opnames die de drone zelf heeft opgenomen?
    Hier zit namelijk een behoorlijk kwaliteit verschil in.
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Dit is vanuit de drone. Kwaliteit op de PC is super, maar YT maakt het verschrikkelijk :(
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  10. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Ik zou de beeldkwaliteit eerder omschrijven als goed (afgezien van wat YT ermee doet). Je weet zelfs twee houtduiven bij te houden in de lucht: niet verkeerd. Waar je winst kan behalen (m.i.): interessante manoeuvres maken met de quadcopter tijdens het filmen, editen van het filmmateriaal inclusief geluid eronder. Vergeet niet dat je vaak kleine fragmentjes ziet die aan elkaar worden geplakt zodat het voor de kijker boeiend blijft om naar te kijken.
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ja, dit is echt niet bedoeld om mijn edit skills te laten zien :) Alleen om de initiƫle kwaliteit van de drone en upload naar Youtube te testen.

    Btw, in de 4K upload (ook met motion blur toegepast op de laatste clip) blijft er een stuk beter beeld over.

     
    Ard Schell en Helikapoter vinden dit leuk.
  12. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    die motion controller zou ik ook wel eens willen proberen.
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Zeker doen, is erg leuk. Bochten vlieg je er niet lekker mee maar gewoon rondfladderen is heerlijk.

    Gisteren was een mooie avond dus de FPV Racer eens in manual mode gezet en gekeken hoe dat aanvoelt.... heerlijk :) Vliegt een stuk makkelijker dan gedacht. Dus maar eens achter wat vliegtuigen aangegaan.... viel niet tegen voor een eerste keer. Niets spannend, gewoon wat gevolgd om te kijken hoe het qua snelheid en framen ging.

     
    tone en Helikapoter vinden dit leuk.
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Opnames gemaakt tijdens de FlyIn in Odoorn, ging redelijk :)

     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  15. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Prachtig, Herman!

    Ik heb zelfs af en toe het gevoel dat ik naar een simulatorbeeld zit te kijken.
    Dat ziet er soms ook uit als "echter dan de werkelijheid".
    Zo perfect zijn je plaatjes.....
     
  16. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Prachtige opnames.
    Erg mooi.
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    En weer een leuke video erbij:

     
    Ard Schell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina