DJI Naza Hexa project

Nadat ik nogal wat tijd en moeite had gestoken in een probeersel (test-quad) ben ik begonnen met een Hexacopter.

Uiteraard heel veel ingelezen, uitgetest, opgebouwd en afgebroken ben ik spullen gaan bestellen die nu langzaamaan binnen druppelen.

Hieronder alvast een setuplijstje en alvast wat fotos:

controller: DJI Naza
ESC: RCTimer 40A
motor: Avroto 2814/11
frame: combi van zelfbouw en gekochte onderdelen
zender: Futaba 7C
ontvanger Corona 8ch

eindelijk de motoren binnen.
Stuk duurder dan mijn eerste versies van RC Timer maar bij openen viel meteen op dat deze motoren een stuk degelijker in elkaar zitten

motoren komen incl. motormount

de Avroto motoren zijn voorzien van kabels met een lengte van ong. 60cm

Mijn ervaringen met onderstaande ESC's waren goed dus deze opnieuw besteld

Ik heb de aansluit kabels alvast van de ESC gehaald want ga de kabels van de motoren gebruiken. Ik heb de motoren al wel getest. Ik weet niet of iemand er wat aan heeft maar aansluiting is als volgt:
C= geel

voor CW props:
A= geel
B= zwart
C= rood

Maandag verwacht ik de laatste onderdelen voor het frame en dan kan ik aan de opbouw gaan beginnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk project Marruc! Ik zie steeds meer de DJI Naza langskomen!

De Naza heb ik puur op geveol gekocht al heb ik er uiteraard veel over gelezen/gezien. Mijn test quadje had een KK board en werkt op zich wel maar is niet ideaal. Met de Naza heb ik persoonlijk nog geen ervaring. Het is dus even afwachten hoe alles gaat werken...

vervolg

Heb nu alles in huis en ben meteen begonnen met bouwen

eerst het middenframe in elkaar gezet:

trillingsdempertjes voor electronicaplate:

begin van PCB:

carbon motormounts:

Motorkabels op ESC aangesloten:

Tenslotte de voedingskabels op ESC gezet:

Nu kan ik de plate voor de electronica gaan installeren. Daarna ontvanger en Naza erop en de eerste settings gaan uitvoeren.

wordt vervolgd....

Mooi!:cool:

Waar heb jij die boom clamps vandaan als ik vragen mag? Zoek er zelf namelijk wat voor 20mm, maar de meeste zijn belachelijk duur voor 2 kleine stukjes plastic..

Ik heb ondertussen alle electronica erop gezet.
Daarna via Assistent de settings op default gezet.
Heb meteen een probleem... ik krijg de motoren niet ge-armed...

Nu begin ik me sterk af te vragen of mijn ESC's wel geschikt zijn voor de Naza. Ik las dat ESC's een refreshrate van 400Hz moeten hebben en kan nergens in de specs van mijn ESC's vinden of ze daar aan voldoen.
Heeft iemand ervaring met RCTimer 40A linear ESC's icm de Naza?

Om al het andere uit te sluiten vroeg ik me af wat nu de enige juiste arm methode is?
Ik dacht linker en rechter sticks naar de twee uiterste onderhoeken of zie ik wat over het hoofd? Wanneer ik dit nl doe blijft de LED braaf oranje knipperen en willen de motoren niet draaien.

Gr. Marc

op rc forums was er ooit een lijst met welke regelaars het wel en niet deden. ik geloof dat die rc timers inderdaad niet geschikt waren.

Rc timers zijn wel geschikt, gebruik ze zelf ook. Heb je de throttle range van de regelaars al ingesteld. Je zender al gecalibreerd in de naza software?

Rc timers zijn wel geschikt, gebruik ze zelf ook. Heb je de throttle range van de regelaars al ingesteld. Je zender al gecalibreerd in de naza software?

Ik zag op Youtube een filmpje waarin een Naza met RCTimer inderdaad gewoon werkt, al waren deze 30A. Waarschijnlijk heb ik een setting niet goed staan.
Ik heb in de Assist de sticks wel gecallibreerd. Hoe stel ik de throttlerange van de regelaars in? Mijn zender is van Futaba, moet ik een van de kanalen nog reversen? Morgen kan ik weer e.e.a. uitproberen.

Gr. M

regelaars een voor een rechtstreeks aan de regelaar koppelen. Dan gas stick vol open. Stroom aan de regelaar, dan hoor je 2 piepjes. Gas dicht en hij geeft een melodietje. Dan is de throttle range gecalibreerd. Dit voor alle regelaars doen.

regelaars een voor een rechtstreeks aan de ontvanger! koppelen. Dan gas stick vol open. Stroom aan de regelaar, dan hoor je 2 piepjes. Gas dicht en hij geeft een melodietje. Dan is de throttle range gecalibreerd. Dit voor alle regelaars doen.

dit moet ontvanger zijn;)

Alvast super bedankt voor alle tips, ik ga er vandaag nog even mee stoeien. Bij mijn vorige quad (KK-board) had ik de trottle inderdaad reverse staan. Als ik nu bij Naza assist kijk lijkt het alsof de throttle goed staat in "normaal". Ik ga ermee aan de slag.
Nogmaals bedankt voor de reacties tot nu toe

Het armen is gelukt! Het lag inderdaad aan het ontbreken van een throttle range. Nu kan ik eindelijk de instellingen in de Assistent gaan invoeren. Als ik nu arm beginnen de motoren direct te draaien. Ik ben van mijn vorige quad gewend dat je een piepje krijgt en de motoren gaan draaien als je een beetje gas geeft. Hopelijk vind ik hier iets over in de Assistent. Ik ben in ieder geval weer een heel stuk verder dankzij dit forum, geweldig!

De motoren gaan standaard draaien bij het armen. Dit hoort zo bij de naza. Dit is bij de meeste flight controllers nu standaard, zodat je zeker weet dat je hem niet zomaar gearmd oppakt.

De motoren gaan standaard draaien bij het armen. Dit hoort zo bij de naza. Dit is bij de meeste flight controllers nu standaard, zodat je zeker weet dat je hem niet zomaar gearmd oppakt.

En ik maar denken dat er iets niet klopt...... thx!

Back