DJI New Mavic Pro

Heeft iemand een idee wie antenne mods maakt voor de mavic? Niet van die zilverfolie dingen maar meer een signaalversterker? Baal wel n beetje van de output CE standard. Ik denk niet dat je in n open gebied meer uit kan dan 2.5km.

DBS MODs

 

Ja dank je. Zoiets bedoel ik dus..maar deze is niet te koop?! De alu dingen zijn zoals ik had verwacht niet geschikt/geen significante verbetering. Er is echt een booster nodig. Maar wat geduld hebben denk ik. Die battery mod vind ik weer niet noodzakelijk, vind de mavic een beetje designmeesterwerkje..ga er zeker niet in boren!
 
Net binnen, Examen op 18 januari 2017. Alle tijd dus............... :)
RPAS.jpg
 
Ik heb het boek en de kaart bij Droneland besteld. Ben zo eigenwijs om niet de cursus te doen maar 'zelfstudie'. De tijd zal leren of dit gaat werken.
 
Ik heb het boek en de kaart bij Droneland besteld. Ben zo eigenwijs om niet de cursus te doen maar 'zelfstudie'. De tijd zal leren of dit gaat werken.

Ok. Ben benieuwd [emoji1]
Maar Euh... met wat voor RPAS ga je vliegen? Voor de Mavic hoef je nl geen theorie examen te doen. Die valt in de tot 1Kg klasse. Die hoef je alleen te registreren en te verzekeren conform EC785/2004
 
Zo.... vanmiddag dan eindelijk wat 1e 'echte' testen kunnen doen met de Mavic. Bijgevoegd mijn 1e bevindingen...

De Mavic Pro is qua bouw een schitterende machine. Alles ziet er perfect, degelijk en zeer netjes afgewerkt uit! Omdat er al unboxing en andere reviews genoeg zijn laat ik het qua bouw hierbij...

Maar nu het vliegen.
Om eerlijk te zijn vind ik de Mavic Pro 'traag' en overgebalanceerd reageren. Ik doel hier op het vliegen in de NIET sportmode. De mode dus waarin je de sensoren aan hebt staan. De machine reageert relatief traag op de sticks en een banked turn is al helemaal niet mogelijk. Voor diegene die de term 'banked turn' niet kennen... probeer je voor te stellen hoe een vleugel toestel een bocht in gaat. Dan kantelt de machine over zijn lengteas terwijl hij de bocht aansnijdt. Dit is in de basis met de Mavic Pro niet echt mogelijk. Het gevolg hiervan is dat de Mavic Pro je het gevoel geeft dat hij 'onderstuur' heeft in de bocht (je snijdt de bocht al aan terwijl de mavic Pro met zijn neus naar voor blijft staan). Persoonlijk vind ik dat 'naar' vliegen omdat het dus lijkt dat de Mavic Pro nog niet reageert op wat jij wil...
Ga je naar de Sports Mode is bovenvermelde niet meer aan de orde.... dan vliegt de Mavic Pro als een raket! Super strak en bizar direct op de sticks! Let wel.... de sensoren staan dan dus wel allemaal uit! Geen anti collision dus etc...

Vwb de diverse vliegmodes.
Met stipt op 1 staat de tripod mode! Voor buiten absoluut overbodig maar als je binnen in krappe ruimtes gaat vliegen is het helemaal top! Wat een controle heb je dan over de machine zeg. SuperB! De kleinste bewegingen zijn mogelijk. Perfect voor een secure bediening van de Mavic Pro!

Active track...
Ik heb dat vandaag met de kinderen eens getest. Ik ben onder de indruk van de manier waarop de Mavic Pro eea koppelt aan de camera. Als je active track activeert kun je tijdens het vliegen bijv van hoogte veranderen terwijl de camera perfect het onderwerp vasthoudt! De camera beweegt dus over zijn verticale as mee met de hoog/laag beweging van de Mavic Pro. Wat ik helaas wel had is dat toen het onderwerp ging versnellen de Mavic Pro 'trillingen' in het beeld begon te vertonen. Ik moet nog uitzoeken waar dat hem in zit... kom ik nog op terug.

Gesture...
Tja, het kan aan ons gelegen hebben maar wij krijgen het niet voor elkaar. Wat we ook doen... geen enkele reactie van de Mavic Pro. Ook dit krijgt dus nog een vervolg.

Point of Interest...
In de basis werkt dit perfect. Wat ik persoonlijk er erg jammer aan vind is dat je eerst recht boven het onderwerp moet gaan hoveren alvorens je eea kunt instellen. Op basis van de huidige regelgeving is dat in veel gevallen zeer ongewenst omdat dat eenvoudig weg niet mag. In mijn optiek laat DJI hier een kans liggen omdat ze de tracking mode perfect zouden kunnen combineren met de POI (wellicht zit het erin maar ons lukte het niet). Ik zou zeggen... selecteer het onderwerp in het scherm zoals je dat bij de active track doet, geef de hoogte en afstand aan en start het POI. Simpel en efficient!

Camera...
Ik ben er nog niet helemaal uit. Met normaal licht werkt hij perfect! Zodra het 'donkerder' wordt, of zodra de lucht vochtig wordt zoals bijv vandaag vind ik de kleuren slecht. Ik ga dit nog verder testen. Kom ook hier op terug.

ND Filters...
Ik heb de set van Polar Pro. Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Het is RUK dat je de filters voordat je de Mavic Pro start niet al kunt plaatsen. Als je dat nl wel doet kan de camera niet kalibreren omdat bij de links/rechts beweging de dikke rand van het filter tegen het gimbal huis komt. De camera schakelt zich dan uit waardoor hij uiteraard onbruikbaar wordt. De enige manier om het wel te gebruiken is het filter te plaatsen NADAT je de machine opgestart hebt en NADAT de gimbal zich gekalibreerd heeft. Ik hoef jullie denk ik niet uit te leggen dat dat met een fragiele camera als deze ongewenst is... Zit het filter er eenmaal op is de kwaliteit ogenschijnlijk wel goed (moet er nog wat testen mee doen).

Lang verhaal kort...
het is en blijft een hobbyding. Wel 1 die ik overigens niet zou willen missen want voor vakanties is het qua formaat echt top en bij het juiste licht en in de juiste vliegstand is hij erg gaaf!

Word vervolgd Blikkie...
 
Laatst bewerkt:
Vind het wel raar dat je de mavic erg traag vind, terwijl je de tripod mode weer supertof vind. Beetje tegenstrijdig... Als je betere kwaliteit wilt zul je de Phantom 4 Pro moeten kopen, maar idd hoe geweldig is het dat je deze drone gewoon in je tas kunt stoppen. Wie had dat 3 jaar geleden gedacht.
 
Vind het wel raar dat je de mavic erg traag vind, terwijl je de tripod mode weer supertof vind. Beetje tegenstrijdig... Als je betere kwaliteit wilt zul je de Phantom 4 Pro moeten kopen, maar idd hoe geweldig is het dat je deze drone gewoon in je tas kunt stoppen. Wie had dat 3 jaar geleden gedacht.

Vermoed dat je mijn verslag niet geheel begrijpt. Ik leg uit in welk opzicht ik de mavic 'traag' vind. Dit staat los van de toepassing Tripod mode.
Vwb de 'betere' kwaliteit. Ik vlieg zelf met de M600 / S1000 en Inspire 1 Pro (RAW). Ik kies bewust niet voor de Phantom maar juist voor de Mavic ivm de hanteerbaarheid. Dat de camera 'minder' is is vanzelfsprekend gezien het feit dat het een 'speldenknop' camera betreft. In het verslag geef ik slechts aan wat ik mis in deze camera... Daar is het een verslag voor ;-)
 
Laatst bewerkt:
Hè jongens,

Als ik hier alles even nalees zijn er weinig nadelen aan de Mavic,buiten enkele problemen met camera door te kleine lens?

Ik heb Mn P3P vorige maand kunnen verkopen voor een goed prijsje en wil nu zeker de Mavic.vooral omdat tijdens uitstapjes Mn mindervalide zoon en dus ook een rolstoel altijd mee moet.de P3 was hierin zeer moeilijk.mavic moet dat oplossen.

Weet iemand wanneer de Mavics effectief in de winkelrekken zullen liggen? Ik woon in België aan de grens met Nederland.ik kan enkel op marktplaats 2e hands mavics terugvinden (voor een speciale prijs natuurlijk ).mn modelshop heeft er 5 besteld bij de launch,waaronder 3 pre orders.dus ik veronderstel dat ik daar beste kans heb?? Want bestellen bij DJI duurt ong 5weken las ik.

Alvast bedankt.
 
Vandaag even een "klein" afstand testje gedaan.

Ben tot net over de 1500 meter gegaan en toen maar besloten om weer terug naar huis te vliegen (ik kon dus verder gaan!
Er staat hier in Schotland momenteel al een paar dagen heel veel wind, en veel "gusts".

Ga het zeker nog een keer testen.. Dat is.. Als het weer mee zit.
 
Back
Top