DJI New Mavic Pro

Ik had de mavic in preorder staan bij Toemen sinds oktober. In december hebben ze er een aantal uitgeleverd gezien de review op hun website. Op 22 december krijg ik een mail dat ze met 2 weken binnen gaan komen. Op 9 januari na mail contact krijg ik te horen dat ze binnen 2 a 3 weken binnen gaan komen. Omdat ik hier eerder las dat DJI ze gewoon op voorraad had heb ik contact gezocht met DJI en die zegt voldoende voorraad te hebben. Ik heb nu de Mavic inmiddels besteld bij DJI zelf en de preorder bij geannuleerd. Toemen kan hier uiteindelijk niks aan doen denk ik zo maar echt jammer dat wij allemaal zo lang moeten wachten! Nu heb ik zekerheid... nog maximaal 7-12 dagen wachten :)
 
Laatst bewerkt:
Zekerheid ? die dacht ik ook te hebben.
Maargoed, ik laat de pre-order staan en wacht rustig af.
 
Kweenie. My story:
12/1 besteld in DJI store Fly More Combo
12/1 betaling 'autorized' via Visa
12/1 DJI order geeft aan 3 blue dots: Payment Success
12/1 Visa rekening geeft aan 'DJi Barendrecht xxxx.xx bedrag 'gereserveerd'
20/1 Op de Visa rekening is DJI verdwenen. Geen 'authorized', geen geld geïncasseerd, niets, nada, noppes
20/1 DJI order geeft nog steeds aan 3 blue dots: Payment Success
......zeg het maar
 
Ik heb de mijne bij Quartel besteld. Ook hun zijn niet blij met deze situatie, want veel pre-orders.
 
Hier ook hele slechte ervaring met Toemen. Om het een beetje kort te houden, na lang gedoe zou ik mijn geld terugkrijgen. Dit was half december afgesproken zwart op wit. Daar heel vaak naartoe gebeld maar of ze nemen gewoon niet op ( bel je daarna met je werktelefoon nemen ze wel op ), tijdens gesprek word gewoon de hoorn erop gegooid ( ja komop ik word wel boos na tig keer bellen ) Iedere keer iemand anders aan de lijn en diegene die je wilt spreken is altijd in bespreking. Ze bellen niet terug zoals beloofd... kortom laat die firma faiiliet gaan en ga daar niet naartoe! Ohja... wacht nog steeds op mijn geld ( vandaag wel eindelijk een mail dat de order geannuleerd is dus er lijkt schot in te komen )
 
Hier ook hele slechte ervaring met Toemen. Om het een beetje kort te houden, na lang gedoe zou ik mijn geld terugkrijgen. Dit was half december afgesproken zwart op wit. Daar heel vaak naartoe gebeld maar of ze nemen gewoon niet op ( bel je daarna met je werktelefoon nemen ze wel op ), tijdens gesprek word gewoon de hoorn erop gegooid ( ja komop ik word wel boos na tig keer bellen ) Iedere keer iemand anders aan de lijn en diegene die je wilt spreken is altijd in bespreking. Ze bellen niet terug zoals beloofd... kortom laat die firma faiiliet gaan en ga daar niet naartoe! Ohja... wacht nog steeds op mijn geld ( vandaag wel eindelijk een mail dat de order geannuleerd is dus er lijkt schot in te komen )

Spijtig te horen dat zo een grote modelshop faalt in service
 
Mee eens..wilde eigenlijk met mijn post alleen maar aangeven dat de DJI dealers aan het lijntje gehouden worden door de importeur. Toemen kan er niks aan doen dat de Mavic’s slecht leverbaar zijn. Ons geduld zal uiteindelijk beloond worden [emoji38]
 
Even een update

Vandaag Droneland aan de lijn gehad. Werd keurig te woord gestaan door de technische dienst.
Ze hadden nog niet van het probleem gehoord maar namen het wel serieus.

De man vertelde mij dat het niet zo moest zijn dat de verbinding helemaal wegvalt en vervolgens niet meer hersteld.
Als de verbinding wegvalt dan gaat de remote altijd proberen de verbinding weer te herstellen.
Dit is wat er bij mij niet gebeurt

Ook denk hij niet dat het geen bug in de firmware is omdat zij zelf 2 mavics hebben en met de nieuwste firmware al behoorlijk wat meters hebben gemaakt.

Zijn advies was om via de pc met de assistant 2, de firmware te downgarden en vervolgens weer te upgraden naar de huidige versie.
Mocht dit geen effect hebben dan moet ik even langs komen en in het uiterste geval word hij onder garantie gerepareerd/geruild

Helemaal keurig dus

Inmiddels heb ik de firmware down- en weer geupgrade.
Op dit moment staat hij naast mij zonder props en al ongeveer 30 min ingeschakeld zonder problemen.
Morgen maar voorzichtig vliegen op een open plek en even kijken of ik 1 of 2 accus leeg kan vliegen.

Tot nu toe positief dus maar de tijd zal het leren
 
Even een update

Vandaag Droneland aan de lijn gehad. Werd keurig te woord gestaan door de technische dienst.
Ze hadden nog niet van het probleem gehoord maar namen het wel serieus.

De man vertelde mij dat het niet zo moest zijn dat de verbinding helemaal wegvalt en vervolgens niet meer hersteld.
Als de verbinding wegvalt dan gaat de remote altijd proberen de verbinding weer te herstellen.
Dit is wat er bij mij niet gebeurt

Ook denk hij niet dat het geen bug in de firmware is omdat zij zelf 2 mavics hebben en met de nieuwste firmware al behoorlijk wat meters hebben gemaakt.

Zijn advies was om via de pc met de assistant 2, de firmware te downgarden en vervolgens weer te upgraden naar de huidige versie.
Mocht dit geen effect hebben dan moet ik even langs komen en in het uiterste geval word hij onder garantie gerepareerd/geruild

Helemaal keurig dus

Inmiddels heb ik de firmware down- en weer geupgrade.
Op dit moment staat hij naast mij zonder props en al ongeveer 30 min ingeschakeld zonder problemen.
Morgen maar voorzichtig vliegen op een open plek en even kijken of ik 1 of 2 accus leeg kan vliegen.

Tot nu toe positief dus maar de tijd zal het leren

Super! software was de oorzaak dan wellicht ?succes!
 
Net 1 lipo leeg gevlogen. Zonder problemen. :yes:
Ik wilde eigenlijk 2 lipo's leeg vliegen maar mijn vingers werden een beetje koud ;)

Het is in ieder geval positief en het lijkt erop dat de verbinding problemen weg zijn al wil ik dat met zekerheid zeggen na wat meer vluchten

Het is dus oppassen met het upgraden van een firmware.

Ik ga nu even mijn vingers opwarmen en misschien zo nog even een lipo leeg maken :rolleyes:
 
Back
Top