DJI New Mavic Pro

Ik heb vandaag de maiden gehad van de Mavic. Wat een super is dit ding zeg. Vliegt heerlijk en zeer mooie beelden gemaakt.

b3afa88f6546fa6fb38c103c1342caaa.jpg

f569966f2eadcaf8e4b754c0e4d7bf8c.jpg

63e103893df46f3bc6067c8556dc474f.jpg

Ik was gisteren op de standaard 16GB SD kaart aan het kijken naar wat ik opgenomen had met mijn Mavic. De instellingen stonden hoog op 4k 25 frames en hoge resolutie foto's. Maar de kwaliteit op de sd kaart was super slecht. Doe ik wat verkeerd? Hebben jullie ideeën dan hoor ik dat graag

Ik was gisteren op de standaard 16GB SD kaart aan het kijken naar wat ik opgenomen had met mijn Mavic. De instellingen stonden hoog op 4k 25 frames en hoge resolutie foto's. Maar de kwaliteit op de sd kaart was super slecht. Doe ik wat verkeerd? Hebben jullie ideeën dan hoor ik dat graag

Kun je wat laten zien?

Ook met foto's? Oude pc of nieuwere generatie? kopieer ze eens naar je Hard Disk...

Deze foto is ook minder dan ik had verwacht.

Dit is een moeilijke tegenlichtopname waarbij je een keuze zult moeten maken wat je goed belicht wilt hebben de lucht of het landschap je kunt op deze manier wel hele mooie foto's maken als je bijvoorbeeld een molen of gebouwen als een silhouet weergeeft dan kun je de lucht heel goed uit laten komen!

Er gaat iets niet helemaal goed. Heeft volgens mij met instellingen te maken, niet met de SD-card. Kun je een foto in RAW nemen ipv JPG? En dan het grootste formaat (meeste pixels).

Laatst bewerkt:
Kun je een foto in RAW nemen ipv JPG?

Natuurlijk en het voordeel is doordat er meer kleurinformatie beschikbaar is kunnen (delen van) foto's verbeterd worden. Donkere delen kunnen, met minder ruis, oplicht worden en uit lichte delen kan nog detail gehaald worden. Overigens heeft ook RAW hierbij uiteraard zijn beperkingen. De vaak genoemde twee stops over- en onderbelichting kan ik de praktijk vaak niet gehaald worden.

Zijn er Mavic eigenaars die hun instellingen zoals Yaw-beweging zachter hebben ingesteld om vloeiender beelden te maken?
Gimbal pan snelheid heb ik reeds op 15 teruggebracht.dat scheelt al veel.

Laatst bewerkt:
Back