DJI New Mavic Pro

Discussie in 'Multicopters' gestart door Navi-gator, 27 sep 2016.

  1. mcenet

    mcenet

    Lid geworden:
    3 jul 2006
    Berichten:
    346
    Locatie:
    Antwerpen /Berchem
    Hi,
    De vorige eigenaar kan deze niet dé-registreren, serienr blijft gekoppelt. (tenzij hij gestolen is)
    Het enige dat jij moet doen is de mavic registreren op uw naam en gegevens. Zonder deze registratie kan je trouwens niet verbinden voor updates of de dji assistent software gebruiken.
     
  2. erik1203

    erik1203

    Lid geworden:
    25 aug 2012
    Berichten:
    5
    Wie gebruiktver litchi for DJI en waarom
    Is dit beter of raden jullie het af
    Ik heb het forum doorgespit en kon hier weinig over vinden.
    Aangezien ik vrij nieuw ben met dit soort op afstandbestuurbaar spul is dit erg veel fun.
    Echt jaaaaaren gereden met bestuurbare auto's op vereniging.

    Graag jullie reacties. Dank
     
  3. mcenet

    mcenet

    Lid geworden:
    3 jul 2006
    Berichten:
    346
    Locatie:
    Antwerpen /Berchem
    Litchi heeft een waypoint mode vooraf te programmeren, deze route vliegt hij geheel zelfstandig, zelfs bij verlies van signaal.
    Ook een Fpv mode (dubbel raam om door vr bril te sturen) en een 360 panorama mode

    Dji heeft dan weer de prachtige tripod en enige andere nuttige modes.

    Heb de 2 lang getest maar ben toch terug op de dji go overgeschakeld.
    Gewoon kwestie van voorkeur denk ik, de één is niet echt beter of slechter dan de andere, alhoewel ik toch denk dat de originele Dji go app het betrouwbaarst en meest ondersteund wordt.
     
  4. erik1203

    erik1203

    Lid geworden:
    25 aug 2012
    Berichten:
    5
    Dank je voor de info
     
  5. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik ben ook overtuigd!
    Hij staat bovenaan op mijn verlanglijstje.
    Bedankt voor alle info.
     
  6. RCmarc1995

    RCmarc1995

    Lid geworden:
    28 jan 2009
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Oudenbosch
    Bedankt!
    Ik spaar nog even door en ga eens kijken wat er zoal aangeboden wordt.
     
  7. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    GPS bereik heeft niks te maken met je signaalsterkte TX/RX..
     
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Je Mavic ontvangt GPS signaal uit de ruimte, net als TomTom.
     
  9. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Ik heb een tweede DJI mavic batterij in bestelling. Op wat moet ik letten als ik deze voor het eerst ga gebruiken. Gaat de firmware van die nieuwe batterij automatisch laden bij het plaatsen van de batterij in de mavic ?
     
  10. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Joh?
    Meen je
     
  11. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    @blikkie, ja dat meen ik, niet iedereen begrijpt meteen hoe dat nou werkt. Beetje kinderachtige reactie van je.
     
  12. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    @Rhelie hmmm... ik krijg de indruk dat je eea verkeerd oppakt. Excuus als ik je gekwetst heb. Was absoluut niet mijn intentie. Was gewoon als grapje bedoelt.
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Je hebt mij niet gekwetst, maar tot op het bot vernederd. Maar ik vergeef het je als je antwoord heb op die accu vragen. Ik gebruik die accu`s net zoals in de boormachine. Niks update van firmware of aftoppen. Dat is nieuw voor mij, net als het aanzetten van de accu. Ik wist niet eens dat dat kon ! Maar waar is dat voor ?
     
    BlikvanBoven vindt dit leuk.
  14. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Heb de Mavic gisteren opgehaald bij de Mediamarkt in Duiven. Accu's zijn vol geladen. Wat een ontzettend mooi stuk techniek zeg. Ongelofelijk!
    Kan iemand mij adviseren of ik wel of niet de software moet updaten?
    Alvast mijn dank.
     
  15. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Leuk man ! Ik heb hem al een poosje en nog steeds blijft hij mij verbazen.
    Ik zou er eerst mee gaan vliegen, updaten kun je altijd nog.
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  16. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Vandaag de tweede accu voor mijn mavic binnen gekregen, eerst vol geladen en dan voor de eerste maal op de mavic geplaatst. Tot mijn verbazing werkte alles zonder vraag naar een update voor de batterij. Een vluchtje gedaan en alles ging perfect. Tot zover alles ok.

    MAAR NU KOMT HET !!

    Ik stond nog op de app versie 4.1.5. waar zich het probleem van het niet verschijnen van de map voor deed.
    Ik zag dat er een nieuwe update van de app was de 4.1.7, dus dacht ik zullen dat maar even updaten mss is dat probleempje met de map er uit.
    Na de update alles opgestart en nagekeken en ja hoor de map kwam er op, dus even een test vluchtje doen.... en wat krijg ik.... eens ik de motoren start krijg ik een error melding... "Your flight altitude and distance have been limited tot 30m and 50m respectively....." !!!!
    Eerst dacht ik staat de app nu in beginnersmode of zo, maar nee hoor alle instellingen staan zoals voorheen, niets veranderd. Compas en IMU waren perfect maar toch eens een Compas calibratie gedaan, maar niets lijkt te helpen.

    HELP PLS ... waarom krijg ik deze errormelding die duidelijk is gekomen na het updaten naat de app versie 4.1.7

    De frimware op de Mavic is nog steeds de 400 en dat wou ik zo houden omdat alles tot hiertoe vlekkeloos verliep.

    Ik heb het al eens eerder gezegd ik heb zo een hekel aan die updates... alles gaat goed en plots na een update beginnen de problemen.

    Kan er mij aub iemand zeggen of er nog zijn die dat hebben na het updaten van de app naar 4.1.7 en wat eraan kan gedaan worden want met die beperking ben je er niets mee toch.

    Vriendelijke groeten

    Hans
     
  17. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Die beperkingen zouden moeten gelden als je zonder de app. gaat vliegen. Dus zonder scherm.
     
  18. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Ja dat heb ik ook gelezen toen ze naar de mavic firmware 800 zijn overgegaan dacht ik. Maar ik zit nog op de Mavic firmware 400 en ik vlieg nooit zonder de app. Het rare is dat ik een half uurtje voordien nog probleemloos heb gevlogen toen de DJI Go 4 app versie nog op 4.1.5 stond. Ik heb de update gedaan van de app versie naar 4.1.7 en sindsdien heb ik dat probleem. Echt geen id wat daar de reden van is. Krijg gewoon die errormelding zonder ook maar enige uitleg waarom. En ik zie verder geen probleem alles is ok. Vervelend altijd die problemen met die updates.
     
  19. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    @Hans52 Die beperking geldt als je systeem (de app) niet met internet verbonden en is en je niet ingelogd bent met je DJI account in dr app. Als de machine (app) zich niet meld op de server van DJI kan DJI niet bepalen waar je bent en worden automatisch de (nieuwe) restricties opgelegd.
     
  20. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Ik ben wel degelijk ingelogd via de app met mijn DJI account hoor, maar in het veld kan ik met mijn ipad mini 3 niet via wifi op internet. Dus ik start de app op thuis zodat de map zich kan opladen, maar eens op het veld heb ik geen wifi meer he. Wil dat dan zeggen dat je enkel nog normaal kan vliegen als je tijdens de vlucht met de app constant met het internet bent verbonden?
     

Deel Deze Pagina