DJI New Mavic Pro

Discussie in 'Multicopters' gestart door Navi-gator, 27 sep 2016.

  1. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Ik zie de meerwaarde van die platinum uitvoering niet zo. Het kan best zo zijn dat de markt enigszins verzadigd is en najaar/winter zijn niet echt fijne maanden voor een aantal drone-piloten.

    MP zal volledig vollopen met gebruikte Mavics' als de Mavic Pro II uitkomt.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2017
    Ard Schell vindt dit leuk.
  2. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik ben nog steeds erg blij met mijn Mavic Pro.
    Waarom er zo veel op MP staan weet ik niet.
    Wellicht omdat het vlieg seizoen nu over is?
    Zie niet zo heel veel voordeel bij de Platinum versie.
    V-Nix vind ik persoonlijk een prima winkel, hoewel ik mijn Mavic gewoon bij de Mediamarkt gekocht hebt.
    Om echt mooie beelden te maken kun je het beste gepolariseerde ND filters aanschaffen.
    Let wel, deze moet je wel op de juiste manier op de camera lens plaatsen.
    Zet maar eens je gepolariseerde zonnebril op zijn kop of scheef op.
    Dat werkt de polarisatie niet meer.
     
  3. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Nijmegen
    De geluidsreductie, hoe klein dan ook, is mooi meegenomen. Het "publiek" vindt, dat de Drone's een klere herrie maken en dan is dit verschil belangrijk genoeg.De langere vliegtijd is te verwaarlozen .
    Welke filters vind jij belangrijk ? Ik heb daar geen ervaring mee, dus ben ik benieuwd naar jouw antwoord.
    Groet PHTB
     
  4. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Ik denk dat het een forumkwaal is. Te weinig mavic gebruikers die de grenzen van t ding opzoeken. Feit ook dat er erg goede fora zijn waar je als mavic gebruiker je hart kunt ophalen.
    De Mavic trekt een wijd publiek aan. Meesten zijn niet echt begaan met het hobbymatige en zien het als een gadget en gadgets eindigen op MP.
    Platinum is wel leuk vanwege de " nieuwere" ESC programmering maar risico dat je deze niet kan " downgraden" om bijvoorbeeld terug te gaan naar FW .0200. Al met al niet de moeite waard.
    Kijk voor de gein eens op Mavicpilots en in t bijzonder de draadjes " leaderboard" , Battery mods en Antanna mods. Buiten mooi filmen is het ding een prachtige hobbymachine waar je echt aan kunt kloten.
     
  5. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Het " publiek" kan de pot op. Alsmede een hoop moraalridders die van elk draadje een puinhoop maken zonder ook maar een enkele aanspraak te doen op logica.

    De platinum props heb ik zelf onderweg, ik vind ze gewoon erg goed vormgegeven en lijken aerodynamisch een doorontwikkeling van het huidige. Zal moeten ondervinden of geluidsreductie een feit is. Ze schijnen ook iets langere vliegtijd te geven bij mav pro.
    Wat wel een feit is voor de platinum props op mavic pro: Als je meer dan 300g aan ballast meedraagt (ext.accu bijv) schijnen de motoren oververhit te raken.
    De filters van polar pro zijn goed en geven geen gimbal problemen. Zoals Ard aangeeft zijn de gepolariseerde lastig icm een drone maar indien goed toegepast wel beter dan de nd filters (mijn mening).
     
  6. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Dat van die Polar Pro filters kan ik onderschrijven. Het monteren en demonteren is wel even een gedoe in het begin. Als je het trucje door hebt gaat het probleemloos. We zijn snel bang om de camera/gimbal te ontregelen.
     
  7. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    een dji die een kolere herrie maakt? dan hebben ze zeker nog nooit een fpv quad gehoord?
    die maken meer een rot geluid, en harder..een hommel (dji) versus een compleet nest boze wespen op steroïden..(mini quad)

    dat dit draadje rustig word komt ook omdat de mavic er al even is. in het begin is het druk omdat hij komt en iedereen nieuwsgierig is, daarna omdat iemand hem heeft en vragen heeft, daarna omdat iemand problemen heeft.... daarna is alles al zo een beetje gezien en ontdekt en word het rustig..
     
    Navi-gator vindt dit leuk.
  8. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Tijd dus voor de Mavic Pro II :)
     
  9. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Polar Pro filters zijn de beste maar daar betaal je ook voor.
    Ik heb deze gepolariseerde filters gekocht. Zie LINK
    ND4/8/16-PL Combo.
    Is inderdaad even wennen met er op en eraf halen maar daar wen je zo aan.
    Net als de gimbal klip.
    Zie deze LINK voor de uitleg wanneer je een ND4, ND8 of ND16 moet gebruiken.
    En niet te vergeten de basis regel voor de Shutter Speed:

    2x Framerate = Shutter Speed
    Example 1
    24 frames per second (fps) x 2 = 48 Shutter Speed.
    But: 48 might not be available. What do we do?
    We choose the closest amount, in this case 50.
    Example 2
    30 fps x 2 = 60 Shutter Speed
    Example 3
    120 fps x 2 = 240 Shutter Speed
     
    Navi-gator vindt dit leuk.
  10. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Ben nog lang niet klaar met de "classic"!
     
    Navi-gator en Ard Schell vinden dit leuk.
  11. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Nijmegen
    Komt er überhaupt wel een Mavic 2 ?
    De platinum is al een upgrading van de Mavic , dus ze zullen niet zo gauw de markt willen verstoren, denk ik.
     
  12. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Dat denk ik ook.
    Ben wel benieuwd of er een nieuwere versie van de FPV bril gaat komen.
     
  13. RCmarc1995

    RCmarc1995

    Lid geworden:
    28 jan 2009
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Oudenbosch
    Helemaal mee eens! Ik heb de Mavic pas sinds twee maanden en ben er voorlopig nog niet op uitgekeken.
    Maar ik snap dat als je hem sinds release hebt, dat er misschien weer een bepaalde vorm van jeuk heerst... ;)
     
  14. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Nijmegen
    Als je jeuk hebt, moet je krabben. In mijn geval kom ik van een Xiro Xplorer Vision en dat beviel heel goed, alleen de camera was niet echt je dat, vandaar de overstap.
    In mijn geval, kan ik kiezen tussen een gebruikte/ nieuwe Mavic Pro . Een nieuwere verbeterde uitgave trekt toch net even iets meer, niet de "langere vliegtijd" maar de geluidsvermindering is mooi meegenomen.
    Ben erg benieuwd, wanneer die leverbaar wordt. Heel anders vliegen, dan de oudere versie, zal hij niet.
     
  15. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Ik vlieg m al sinds begin december..dat exemplaar ligt op de zeebodem maar heeft plaatsgemaakt voor het trio “the good (mijn “quick response unit”, hardwarematig standaard), “the bad” (mijn long-range freak, aangepast voor externe accu’s. Zendbereik nagenoeg onbeperkt zover), en “the ugly” (stock reserve en orgaandonor).
    Zoals ik zei, nog lang niet klaar ;)
     
  16. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Nijmegen
    Beste Maclak, in jouw schuilt een poëet , maar wellicht kan je het ook in een wat voor ons begrijpelijker taal vertellen, wat zich allemaal heeft afgespeeld. Ik ben vol verwachting naar je ontboezeming.
    Direct zou ik vermoeden, dat jouw Drone het diepere zeewater heeft opgezocht, omdat ie zelf zijn leven wilde bepalen.
    Geef ons de oplossing van dit enigma.
     
  17. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Haha.. geen enigma hoor. Zal t toelichten:
    Op een mooie zomeravond wilde ik een lange- afstandvlucht maken boven open water (Kattegat, Denemarken). Zoveelste die week. Deze had wel de meeste afstand moeten opleveren, ik wilde boven de 14.5km enkele reis uitkomen (29-30km retour).
    Ik had een beetje tegenwind op de heenweg en wilde peilen wat ik kon verwachten want boven open water wil je niet zonder sap zitten. Ik had bij een eerdere vlucht die week in de penarie gezeten en landde met 0%, beter nog: vlak boven de grond schakelde hij af.. Nu besloot ik een lichtere 5200mAh LiHV te gebruiken voor de repetitie . Ik vloog 11km uit en had in de bocht terug nog 60% over maar.....mijn verwachte rugwind bleef uit. Het was golden hour, zonsondergang en mijn tegenwind werd weer tegenwind op de terugweg. Niet prettig maar te doen. Eerlik gezegd geven dit soort situaties net die "buzz", blijkbaar geniet ik daarvan.
    Zo'n 500- 600 m voor homepoint begon de ellende. Mijn 9% accu werd ineens 1% en besloot mijn trouwe vriend te landen op het zeeoppervlak. Daar was ik het niet mee eens dus ik duwde de knuppel omhoog en wist m nog 150 m te sleuren met 0% over totdat we beiden wisten dat dit vaarwel was.
    Nagenoeg synchroon met de zon liet mijn makker zich beheerst in het water zakken, zo'n 300 m voor de kust.
    Ik ben vrijwel zeker dat 1 van de externe accucellen het begaf. Helaas boven water ben je gewoon de sigaar als dat gebeurt.
     
  18. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Nijmegen
    Wat een jammerlijk afscheid van een trouwe vriend, die zijn laatste krachten heeft gegeven en uiteindelijk een zeemansgraf heeft gekregen, maar dit niet heeft verdiend. Hem was een beter lot beschoren.
    Met welke Drone vlieg je nu ?
     
  19. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Ik vlieg nog steeds Mavic..Heb geen interresse in andere drones.
    Doet idd nog een beetje pijn als ik eraan terugdenk.
     
  20. bzb

    bzb Guest

    nu ook in het wit! ach ja wel makkelijker terug te vinden en cooler in de zomer
     
    Ard Schell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina