DJI New Mavic Pro

Nou na heel veel testen heb ik toch beeld kunnen krijgen met weinig tot geen waterverf effect. Het komt met deze sensor nogal nauw als het gaat om belichting zo lijkt het nu. Vanuit andere camera's ben ik gewend om liever iets te onderbelichten dan overbelichten. Deze camera gaat bij de minste of geringste onderbelichting faliekant de mist in qua noise reduction. ND er op? Pas op voor schaduw gebieden! Voor je het weet is het een grote blur. Na wat testen kom ik er achter dat je deze camera moet gebruiken met het histogram iets naar rechts... dan wordt de kwaliteit heel acceptabel voor zo'n minisensor..

Kleurenprofielen.. allemaal leuk die flat profiles zoals d-log en d-cinelike, maar in een scene met weinig dynamiek (grasland, bomen) lijkt dat voor de image processor ruis op te leveren en BOEM, daar is de veel te agressieve noise reductie weer! Oftewel watercolor/aquarel/olieverf effect of hoe je het maar wilt noemen is weer terug.. om er het optimale uit te halen moet je vooral niet te veel knooien met settings zo lijkt het mij nu..

full

Eerlijk gezegd wijzig ik bijna nooit iets aan de instellingen. Gisteren gevlogen in Miami en vandaag bij Marathon richting Key West. Alleen wat lopen stoeien met de PolarPro cinema filters. De rest pak ik wel op in postprocessing.

Back