DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

  1. pegasus

    pegasus

    Lid geworden:
    7 dec 2013
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Budel
    Je kunt met een phantom 3 vliegen zonder scherm. De opname kun je evt. starten met de rode knop op de zender. Aan de led's kun je zien (knipperen rood) wanneer de accu leeg raakt.
     
  2. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Dus toch mogelijk om zonder scherm te vliegen al is het natuurlijk interessant om alle gegevens te kunnen aflezen. Het is zonder twijfel een prachtige quad en er zijn altijd wel een paar minpuntjes aan iedere multicopter, zo vind ik het wel jammer dat de gimbal met camera niet afneembaar zijn zoals bij de inspire als het louter de bedoeling is wat rondjes te vliegen want bij een eventuele crash is die gimbal met camera wel het gevoeligste onderdeel dat als onderdeel toch weer een pak geld kost.
     
  3. spookhol

    spookhol

    Lid geworden:
    31 mei 2010
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Hengelo (Overijssel)
    Ik kan nu bevestigen dat je kunt vliegen zonder telefoon.
    Kreeg tijdens het vliegen en melding dat er een app plotseling gestopt was. Dus scherm op zwart.
    Maar ik vind de opnames van mijn phantom 3 Advanced niet erg goed.
    Staat er misschien een instelling niet goed van mijn zender.
    Hieronder een link van het filmpje.

    https://www.dropbox.com/s/0tjf98fa21lf4n2/2015_06_21_20_39_55.mp4?dl=0
     
  4. pegasus

    pegasus

    Lid geworden:
    7 dec 2013
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Budel
    Dit filmpje is (31 sekonden) maar 8 Mb. Bij mij is een filmpje van 30 sekonden 110 Mb. De kwaliteit van dit filmpje is inderdaad dramatisch slecht.
    Komt dit filmpje van de SD-kaart die zich in de drone bevindt ?? (of soms van de telefoon/tablet)
     
  5. spookhol

    spookhol

    Lid geworden:
    31 mei 2010
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Hengelo (Overijssel)
    Dit filmpje is door de ontvanger van de phantom 3 naar mijn telefoon gestuurd.
     
  6. B. Schijf

    B. Schijf

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    9

    Dit filmpje gemaakt terwijl halverwege mijn telefoon batterij leeg was. ik start voor het opstijgen de opname en bewerk de film thuis met pinacle 18.


    Bart Schijf
     
  7. B. Schijf

    B. Schijf

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    9
    Wat ik wel begreep is dat de k4 camera niet altijd wordt ondersteund door de huidige tv en computers. als je die thuis nieuw hebt zou ik voor de prof gaan. zelf heb ik een advanced en die bevalt me buitengewoon. extra geld voor een batterij is nooit weg.
     
  8. spookhol

    spookhol

    Lid geworden:
    31 mei 2010
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Hengelo (Overijssel)
    Mooi hooi. Gave beelden.
     
  9. spookhol

    spookhol

    Lid geworden:
    31 mei 2010
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Hengelo (Overijssel)
    Ben er nu ook wel achter.
    Beginners fout.
    Kaartje uit de phantom gehaald en beelden in mijn computer gezet.
    Stukken beter nu.
     
  10. spookhol

    spookhol

    Lid geworden:
    31 mei 2010
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Hengelo (Overijssel)
  11. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Mooi filmpje B schijf !

    Als ik beslis om een phantom 3 aan te schaffen ga ik in ieder geval voor de 4K prof versie. Zelfs als je de 4K filmpjes bekijkt in 1080 dan is het verschil in beeldkwaliteit toch nog heel duidelijk merkbaar, waarmee ik niet wil zeggen dat uw filmpje kwalitatief slecht is he, dat is idd al behoorlijk mooi.
     
  12. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Mooie beelden met bijpassende muziek.
    Goed gevlogen!
     
  13. B. Schijf

    B. Schijf

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    9
    Kwaliteit van de film is inderdaad minder, maar dat komt door youtube het origineel in HD kwaliteit is echt super. daar hoef je echt geen 4k camera voor te hebben. geloof me.
     
  14. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Zonder enige twijfel is dit een heel mooi resultaat en ik weet dat het origineel tov YT nog een heel stuk beter is, maar toekomst gericht zal alles uiteraard naar 4K evolueren en daarom zou ik persoonlijk toch voor de 4K versie gaan. Maar nogmaals uw filmpje is super!
     
  15. gateman

    gateman

    Lid geworden:
    6 jul 2014
    Berichten:
    120
    Mooi beelden heb je geschoten hoor. Ik denk ook een beetje toekomst gericht. Hoef natuurlijk (nog) niet in 4K te filmen, maar wel makkelijk als je het hebt...........
     
  16. aluuh

    aluuh

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    99
    Locatie:
    tytsjerk
    Vandaag imu calli gedaan hoop dat mijn scheve horizon nu weg is, ook nog ff geprint voor de p3p image.jpg
     
  17. AndriesAltenburg

    AndriesAltenburg

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Roelofarendsveen
    De scheve horizon zal je bij een lange snellere yaw beweging altijd een beetje houden, is een probleem wat bijna alle systemen hebben.
    Bijvoorbeeld op de nieuwste zenmuse onder een S1000, of op een Inspire 1 bestaat dit probleem nog steeds, maar ook met een Alexmos controller.

    Tot nu toe is het enige systeem (waar ik ervaring mee heb) die dit niet heeft de Freefly Movi M5 (dus waarschijnlijk ook de M10 en M15).

    Deze systemen gebruiken nog een eigen kompas en GPS module voor het steady houden van de horizon bij een lange pan.
     
  18. pegasus

    pegasus

    Lid geworden:
    7 dec 2013
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Budel
    Heb een Phantom 2 met met Gopro (gimball) gehad en ook deze had totaal geen last van een ''scheve'' horizon
     
  19. spookhol

    spookhol

    Lid geworden:
    31 mei 2010
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Hengelo (Overijssel)
    Waar komen jullie dan allemaal vandaan?
    Ook mannen uit de omgeving Hengelo Overijssel?
     
  20. aluuh

    aluuh

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    99
    Locatie:
    tytsjerk
    Tijdens het hooverem was mijn ook,scheef ben benieuwd ,morgen ff testen waarachijnlijk
     

Deel Deze Pagina