DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

ik heb mazzel blijkbaar dat mijne nog perfect vliegt met 1.6 en 2.43 :) ik laat het de eerste paar jaar zo denk ik, kan zelfs internet aanlaten op me android krijg nergens meldingen van. ik had even last van lange wam up tijden maar na wat uurtjes in de koelkast en een imu calibratie hoef ik nu alleen even te wachten op de sattelieten.

ja werkt goed. Zet wel de vliegtuigstand aan om andere apps e.d. uit te schakelen. Wifi kun je zowiezo beter uit zetten.

ik heb mazzel blijkbaar dat mijne nog perfect vliegt met 1.6 en 2.43 :) ik laat het de eerste paar jaar zo denk ik, kan zelfs internet aanlaten op me android krijg nergens meldingen van. ik had even last van lange wam up tijden maar na wat uurtjes in de koelkast en een imu calibratie hoef ik nu alleen even te wachten op de sattelieten.
In de koelkast?? je houdt van :koud:

ja, nooit van gehoord? :) scheelt echt enorm als de phantom goed koud is en dan zo snel mogelijk na aanzetten de calibratie doen. ik doe niet anders maar vorige keer blijkbaar te kort in de koelkast

Je moet het idd koud doen maar in de ijskast... nog nooit van gehoord. Gewoon in de kamer zo uit mn backpack, dus imu niet warm laten worden. Heeft altijd goed gewerkt bij mij. Elektronica en ijskast.... vind het zelf niet zo verstandig.

Goedemorgen,

Ik ben eigenaar van een phantom2 vision plus en binnenkort eigenaar van een P3advanced!

Na alle 42 pagina's doorgelezen te hebben met veel nuttige info, me ook maar eens even aangemeld!

Goedemorgen,

Ik ben eigenaar van een phantom2 vision plus en binnenkort eigenaar van een P3advanced!

Na alle 42 pagina's doorgelezen te hebben met veel nuttige info, me ook maar eens even aangemeld!

Welkom. Er is genoeg info te vinden hier en anders kun je op youtube ook heel veel vinden. Natuurlijk is er ook nog het dji forum(engels). Hoop dat je veel plezier van je Phantom gaat beleven.

Al enige jaren lid van het forum.

Hier ook sinds gisteren in opdracht aangeschaft, en het beheer gekregen over een DJI Phantom 3 Professional. Als het een beetje meezit dit weekend in de leer bij een forumgenoot. Bij de aanschaf werd mij door de verkoper verteld dat er veel in de A-mode ( na de nodige ervaring te hebben opgedaan met de ondersteunende mode van GPS) wordt gevlogen, wat ik er op dat moment uit opmaakte is dat zonder ondersteuning van GPS. Ik ben benieuwd in welke mode dat jullie vliegen, plus of je in die mode ook met de restricties zit dat je bepaalde gebieden niet kan opstijgen zonder dat je daar autorisatie via DJI voor hebt aangevraagd?

Grt,

Robert

Kwam laatst op Facebook de groep binnenvaartdronebeelden tegen.
Zitten mooie opnames tussen
Kwaliteit alleen ff handmatig omhoog zetten

Hier ook sinds gisteren in opdracht aangeschaft, en het beheer gekregen over een DJI Phantom 3 Professional. Als het een beetje meezit dit weekend in de leer bij een forumgenoot. Bij de aanschaf werd mij door de verkoper verteld dat er veel in de A-mode ( na de nodige ervaring te hebben opgedaan met de ondersteunende mode van GPS) wordt gevlogen, wat ik er op dat moment uit opmaakte is dat zonder ondersteuning van GPS. Ik ben benieuwd in welke mode dat jullie vliegen, plus of je in die mode ook met de restricties zit dat je bepaalde gebieden niet kan opstijgen zonder dat je daar autorisatie via DJI voor hebt aangevraagd?

Grt,

Robert

Vliegen met de Phantom 3 is een eitje hoef je eigenlijk geen les voor te nemen. Belangrijk is dat je de veiligheid in acht neemt, let op hoge bomen, gebouwen etc. Ik neem aan dat met de A mode de Atti mode wordt bedoeld, dat is onder gps idd. Ik vlieg daar niet mee altijd in gps mode of één van de inteligent flightmodes (waypoints,POI etc.) Werkt tot nu toe altijd zonder problemen. Mocht je ineens gps verliezen dan is het verstandig zo snel mogelijk naar de Atti mode te schakelen anders heb je kans op een flyaway. Voor film is de gps mode het best en de besturing als gezegd een eitje.

@ JC, de P3p/a maakt gewoon hele mooie beelden, en als je een beetje overweg kan met video editing dan kun je prachtige opnames maken. Hier één van mij gemaakt voor een videoclip:

Vliegen met de Phantom 3 is een eitje hoef je eigenlijk geen les voor te nemen. Belangrijk is dat je de veiligheid in acht neemt, let op hoge bomen, gebouwen etc. Ik neem aan dat met de A mode de Atti mode wordt bedoeld, dat is onder gps idd. Ik vlieg daar niet mee altijd in gps mode of één van de inteligent flightmodes (waypoints,POI etc.) Werkt tot nu toe altijd zonder problemen. Mocht je ineens gps verliezen dan is het verstandig zo snel mogelijk naar de Atti mode te schakelen anders heb je kans op een flyaway. Voor film is de gps mode het best en de besturing als gezegd een eitje.

@ JC, de P3p/a maakt gewoon hele mooie beelden, en als je een beetje overweg kan met video editing dan kun je prachtige opnames maken. Hier één van mij gemaakt voor een videoclip:

Heb ergens een jaar geleden is een keertje met een drone gevlogen, dat ging me redelijk af. Maar een drone waar ik geen eigenaar van ben wil ik toch is onder begeleiding instellen en laten vliegen. Moet als ik hem volledig onder de knie heb een bedrijfsfilm gaan maken. We hebben er sinds kort 4800 vierkante meter productievloer bij bovenop de 5500 die we al hadden. Mooie en leuke uitdaging dit jaar. Film moet voor de opendagen in november klaar zijn.

Mooie filmpjes van zowel de binnenvaart als ook de videoclip van de nieuwe alarmschijf.

Laatst bewerkt:
ben benieuwd in welke mode dat jullie vliegen, plus of je in die mode ook met de restricties zit dat je bepaalde gebieden niet kan opstijgen zonder dat je daar autorisatie via DJI voor hebt aangevraagd?

Grt,

Robert
Hi Robert,

De GPS is niet uit te schakelen. Ook in atti mode heb je geen ondersteuning van gps, maar de positie bepaling is wel actief.
Dus geo / nfz beperkingen zijn altijd actief als er een gps fix is,ook in atti mode.

Ik ben nieuw op dit forum en al veel interessante informatie gelezen. Ik twijfel om een advanced of standaard versie van de Phantom aan te schaffen.
De video kwaliteit van de standaard is beter. Dus een pluspunt voor de standaard.

Maar het bereik is minder, dat zal niet zoveel uitmaken aangezien je wettelijk gezien oogcontact moet hebben met de drone. Daarvoor is het bereik van de standaard toch voldoende?
Lijkt me overigens een onveilig gevoel als je geen oogcontact meer hebt met je drone.
Is dus niet echt een minpunt?

Ander verschil is de bediening, die is bij de advanced eenvoudiger door een uitgebreidere controller.

Aangezien de videokwaliteit voor mij belangrijk is lijkt me de keuze van de standaard versie beter?
Of zie ik iets over het hoofd en is de advanced wellicht toch interessant?

Back