DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Wat ik hoorde volgens een kenner in de winkel is dat de communicatie bij de p3 standaard en de 4K om te janken is en dat je beter vanaf de advanced of de pro moet gaan kijken. Mijn doelstelling is om met de p3p te beginnen straks en te eindigen met de inspire. Maar om even terug te komen op het bereik. Vandaag gevlogen in open veld met zowel de iPad als met de telefoon. Wederom bij de iPad 30 meter max. Met de telefoon kon ik op 100 meter komen wat voor mijn filmmateriaal voldoende is. Toch vraag ik me af waar het aan moet liggen...

Vreemd, ondanks dat de lightbridge in p3a en p3p inderdaad superieur zijn tov de losse 2.4Ghz en 5.8Ghz video link bij de standaard en 4K moet je echt veel verder kunnen, op mijn club vliegt er iemand met de 4K en die haalt echt ruim 500m.
Lijkt toch op flinke interferentie lokaal bij de controller of de 4K zelf in het 2.4Ghz bereik.
Maar ja, zowel WiFi als Bluetooth zitten daarop. Ook weleens in een totaal leeg veld gestaan zonder anderen in de buurt?

Persoonlijk zou ik toch mijn voorgestelde lijstje afwerken. Nu het gebied het ws niet is toch eens een andere AB koppelen van een collega vlieger. Je zou ook nog eens het snoertje kunnen vervangen tussen AB en Scherm....ik heb vreemde zaken daarmee zien oplossen. Je kan ook nog eens vliegen zonder scherm. En tel en tablet uit. Kijken hoever je dan komt. Je P vliegt nl prima zonder scherm....ik probeer maar mee te denken....

TIP
Lens Phantom beschermen?
Een wel heel goedkope oplossing. Gebruik de dop van een pak vla of yoghurt. Deze past exact op de lens!
IMG_0918.JPG
IMG_0917.JPG
F

net m'n half jaar oude ph 3 adv opgestuurd voor garantie i.v.m. haarscheurtjes bij een motor, met mijn eerste nooit wat gehad, met deze helaas wel, tis een type 2 (nieuwe motor) dus nog altijd actueel probleem

Hee Jacob, Dikke TIP :thumbsup: Morgen gelijk maar even een pak vla kopen ;)

Weet iemand misschien hoe ik meer kleur krijg in mijn video's die ik maak met mijn Phantom 3 Advanced? Ik vind de beelden soms wat flets.
Misschien een bepaalde instelling?? Graag hulp!
In onderstaande video is het goed te zien...

Zal me ff voorstellen, want ik ben nieuw op dit forum.
Wil dat hier doen omdat ik eigenlijk alleen maar belangstelling heb in de phantom 3 advanced.
Ik ben oud privevlieger en was gecertificeerd zweefvlieginstructeur. Trad ook op als sleepvlieger die zweefvliegtuigen naar boven sleepte. Ben gestopt vanwege gezondheidsklachten en ouderdom. Nog steeds veel belangstelling voor de luchtvaart in het algemeen.
Afgelopen dinsdag de Phantom 3 Advanced besteld en woensdag had ik hem al in huis.
Van te voren veel ingelezen en gekeken op youtube. Ook dit forum viel onder mijn aandacht. Tot nu toe ben ik met lezen gevorderd tot pagina 16 en dat heeft al positieve resultaten voor mij.
Dankzij de postings op dit forum gaat de drone retour naar de winkel te Urk.
Nieuw uit de doos ontdekte ik al een scheurtje aan de onderzijde bij een van de motoren.
Direct contact gezocht met Urk en ik kan de drone omruilen voor een andere. Deze ga ik aldaar zelf bekijken en controleren.
Ook is mij gebleken dat een wat oudere versie van DJI Go beter is vanwege oa de kaartweergave van Google.
Die is toch beter dan de kaart van Here.
Ook zet ik?? bij het nut van het updaten van de FW. Heb nu da allernieuwste versie maar kan geen vergelijking trekking met eerdere versies. Een advies is daarom zeker op zijn plaats.
Ga nu weer door met het lezen van pagina 1y en verder. Voorlopig tot pagina 71 voldoende leesvoer.
Opa Robert.

Hee Jacob, Dikke TIP :thumbsup: Morgen gelijk maar even een pak vla kopen ;)

Weet iemand misschien hoe ik meer kleur krijg in mijn video's die ik maak met mijn Phantom 3 Advanced? Ik vind de beelden soms wat flets.
Misschien een bepaalde instelling?? Graag hulp!
In onderstaande video is het goed te zien...

Mensen kunnen je beter van advies voorzien wanneer je de instellingen waarmee je filmt ook noemt.
ND filter? En zo ja, welk filter?
Sluitertijd, iso, framerate etc.

Mensen kunnen je beter van advies voorzien wanneer je de instellingen waarmee je filmt ook noemt.
ND filter? En zo ja, welk filter?
Sluitertijd, iso, framerate etc.
Je hebt gelijk.. Ik heb zelf ook al een beetje met de instellingen gespeeld. En heb ervaren dat daar veel winst mee te behalen is. Had eigenlijk alles op Auto staan. Zowel Witbalans als sluitertijd en iso. Is er iemand die veel gebruikt maakt van verschillende Color instellingen? Bijv. D-log, D-cinelike, Beach, Dream, Classic? Of is het het beste om deze setting op None te laten staan?

Tip: wit balance vast zetten. Die gaat zeer zeker gedurende opnames veranderen en is in eventuele nabewerking rampzalig om mee te werken.
Voor de rest een vlak color profiel nemen als je later in de nabewerking een kleurcorrectie wilt uitvoeren, dus d-log (bij de p3p is die nog goed, bij de mavic en p4p pro is d-log onbruikbaar gemaakt)
Al die ingebouwde kleur profielen zijn niet echt nodig, of je moet echt niets aan nabewerking willen doen. In de nabewerking kan je elke kleur correctie toepassen die je wilt en wil je niet het bron materiaal verzieken met ingebouwde zooi.

Nd filter is noodzakelijk als je je sluitertijd gaat vast zetten bij heldere luchten. Als je bv een cimametic beeld wilt hebben, en je film bv op 24 frames per seconde, neem je een sluitertijd van 1 / 2 x fps, dus 1/48 sec of 1/50'sec.
Bij een heldere lucht zonder nd filter is het over belicht, dan ga je een nd filter zoeken die bij deze 1/50 s wel een correcte belichting geeft.

Ok, voorbeeld, stel je sluitertijd op auto is 1/1000e, flink heldere lucht of onderwerp, dan zet je je sluitertijd op 1/50e en kies een nd filter, waarschijnlijk wordt dat de nd16 of nd32 (te donker denk ik)
Bij een auto sluitertijd van bv 1/400 kom je met een nd8 waarschijnlijk goed uit.

Het is wat kennis opdoen, maar je beelden worden flink beter en makkelijker in de nabewerking omdat je licht en kleur profile consistent zijn.

Zal me ff voorstellen, want ik ben nieuw op dit forum.
Wil dat hier doen omdat ik eigenlijk alleen maar belangstelling heb in de phantom 3 advanced.
Ik ben oud privevlieger en was gecertificeerd zweefvlieginstructeur. Trad ook op als sleepvlieger die zweefvliegtuigen naar boven sleepte. Ben gestopt vanwege gezondheidsklachten en ouderdom. Nog steeds veel belangstelling voor de luchtvaart in het algemeen.
Afgelopen dinsdag de Phantom 3 Advanced besteld en woensdag had ik hem al in huis.
Van te voren veel ingelezen en gekeken op youtube. Ook dit forum viel onder mijn aandacht. Tot nu toe ben ik met lezen gevorderd tot pagina 16 en dat heeft al positieve resultaten voor mij.
Dankzij de postings op dit forum gaat de drone retour naar de winkel te Urk.
Nieuw uit de doos ontdekte ik al een scheurtje aan de onderzijde bij een van de motoren.
Direct contact gezocht met Urk en ik kan de drone omruilen voor een andere. Deze ga ik aldaar zelf bekijken en controleren.
Ook is mij gebleken dat een wat oudere versie van DJI Go beter is vanwege oa de kaartweergave van Google.
Die is toch beter dan de kaart van Here.
Ook zet ik?? bij het nut van het updaten van de FW. Heb nu da allernieuwste versie maar kan geen vergelijking trekking met eerdere versies. Een advies is daarom zeker op zijn plaats.
Ga nu weer door met het lezen van pagina 1y en verder. Voorlopig tot pagina 71 voldoende leesvoer.
Opa Robert.

vervelend van de scheurtjes nieuw in doos, het is een veel voorkomend probleem helaas, ik heb hem nu weggebracht omdat ik hem wel een maandje kon missen, maar mocht het tijdens het seizoen gebeuren giet ik er wat lijm in want je kan soms wel aan de gang blijven met garantie met scheurende motorsteunen, let er ook op de de camera scherpe foto's geeft, is laatste tijd ook wel is voor gekomen bij nieuwe ph3 dat ze wazig zijn

Gisteren de reis gemaakt naar Urk om de Phantom 3 Advanced om te ruilen.
Werd keurig netjes geholpen en kreeg een nieuw (verzegeld) apparaat mee. Wel voordat ik vertrok de drone vanalle kanten bekekenen geen scheurtjes kunnen ontdekken.
Weet nog niet of ik overga tot upgraden.
Volgens een mededeling van degene die mij hielp heeft Nederland er sinds eind vorig jaar een DJI servicecentrum bij gekregen en is gevestigd in Barendrecht. Je kunt hier niet direct terecht maar wel door tussenkomst van de dealer.
Reparatietijden zijn daardoor beduidend korter geworden.
Ook werd mij duidelijk dat DJI de productie van de Advanced volledig heeft gestopt.
Opa Robert.

Ik ga mijn phantom 3 advanced met extra accu verkopen. wat is een beetje goede prijs die ik kan vragen. Geen schade, alles in een handige kist.

Wat ik hoorde volgens een kenner in de winkel is dat de communicatie bij de p3 standaard en de 4K om te janken is en dat je beter vanaf de advanced of de pro moet gaan kijken. Mijn doelstelling is om met de p3p te beginnen straks en te eindigen met de inspire. Maar om even terug te komen op het bereik. Vandaag gevlogen in open veld met zowel de iPad als met de telefoon. Wederom bij de iPad 30 meter max. Met de telefoon kon ik op 100 meter komen wat voor mijn filmmateriaal voldoende is. Toch vraag ik me af waar het aan moet liggen...

Hallo, ik heb hetzelfde probleem gehad. Na ca 50 m viel het signaal weg. Ik heb hem teruggebracht met de garantie. M'n drone is toen terug gestuurd naar de fabriek. Daar hebben ze de controller vervangen en een onderdeel in de drone zelf. Nu is het bereik weer perfect. Zeker in een open veld zou je veeel verder als 30m moeten kunnen vliegen.

Heb me tot nu toe goed ingeleefd en gelezen vwb het gebruik enz. van de P3 Adv.
Gevlogen heb ik nog niet maar dat gaat binnenkort gebeuren.
Wat ik erg handig zou vinden is om te weten/zien op welk coördinaat de drone zich bevindt.
Mocht ik de drone eens kwijt raken (da's niet te hopen) dan kan ik daadwerkelijk gaan zoeken op het vermelde coördinaat.
Is er iemand die mij kan aangeven of die mogelijkheid aanwezig is cq is in te stellen.
Alvast met dank.
Opa Robert.

Hai Robert,

Ik ben zelf een ios gebruiker en vlieg de P3a met oa een ipad mini. Zolang de controller verbinding heeft kan je in de flightLog in de DJI go app exact zien (en later ook reproduceren hoe en waar je gevlogen hebt (en dus ook voor het laatst contact hebt gehad).....

Beste Yamahaa
Bedankt voor je reactie. Dus er is een mogelijkheid. Die kan ik nu niet zien omdat ik domweg nog niet heb gevlogen.
Geeft een geruststellende gedachte te weten waar die drone onverhoopt is gebleven.
BTW : heeft je username iets te maken met een Tyros van Yamaha?
Opa Robert.

Hai Robert,

Ik kom zelf uit Zaandam en als je een keertje wil kijken hoe of wat dan kan je me een pb sturen geen probleem. Dat Yamahaa komt meer voort uit oa de watersport.....

Laatst bewerkt:
Back