DJI Phantom Review

Werkt bij mij zonder problemen met een 32 gb class 10 ;)

Ik gebruik 16GB Class 10 en formatteer standaard voor elke vlucht daar is dus niets mis mee.
Hoe gebruiken jullie de Hero 3, in welke behuizing de open of de geheel gesloten versie, want het te warm worden kan best de oorzaak zijn.
Elektronica kan daar meestal minder goed tegen.

Albert

Hoi,
ik gebruik ook de Hero 3 met 32GB in de dichte behuizing en heb geen problemen met warmte.
Alleen zoals hierboven al staat is die 10class wel belangrijk want ik had nog een 8GB liggen maar die doet het niet. Hij geeft dan aan sd error dus dat zal dan wel een mindere kwaliteit zijn.

Ik heb zelfde als marc, en ook geen problemen..

Oké aan de dichte behuizing kan het dus niet liggen, blijft over mijn SD kaart, welk merk van SD kaart hebben jullie in de Hero 3 zitten, dan koop ik van hetzelfde merk ook een SD kaart en kijk of dat helpt.

De Phantom wordt pas leuk wanneer je er ook mee gaat filmen, daarom de Hero3 Black Edition aangeschaft samen met de Carbon Anti Vibratie systeem.
Dit werkt fantastisch, geen jello en de kwaliteit van dit kleine wonder is echt super.
Wat me opvalt is dat de camera behoorlijk warm wordt, tijdens één van de vluchten stopte de Hero3 zomaar met filmen.
Kan dit zijn omdat hij (te) warm wordt, bij zit die bovendien nog in de waterdichte behuizing dus de warmte kan nergens heen.
Is het zinvol om de achterwand van de behuizing van de camera met de open versie om te wisselen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Groet,
Albert
Doe ook eens update naar de laatste software

Hoi,
ik gebruik ook de Hero 3 met 32GB in de dichte behuizing en heb geen problemen met warmte.
Alleen zoals hierboven al staat is die 10class wel belangrijk want ik had nog een 8GB liggen maar die doet het niet. Hij geeft dan aan sd error dus dat zal dan wel een mindere kwaliteit zijn.

Ik gebruikt aanvankelijk een sandisk 32GB 10class.
Totdat deze het probleem gaf dat het filmen na 45 sec. stopte.

Ook de firmware update hielp niet.

Nu gebruik ik een 16GB sandisk 10 class. Deze geeft geen problemen.

De camera wordt inderdaad wel warm, maar de vliegtijd met een Phantom is meestal nou ook weer niet dusdanig lang dat de camera volledig oververhit raakt. Tenzij je met 10 batterijen vliegt :-)

Iedereen heel erg bedankt voor jullie bijdragen, dit kan helpen.
Uiteraard heb ik bij het binnenkomen de Hero geupdated naar de nieuwste firmware.
Mijn huidige 16 gb SD kaart zat in een bundel die ik bij de koop van de Hero 3 heb genomen. Het merk is wat onduidelijk, dus misschien is dat het wel.
Ga dus z.s.m. een 16 GB scandisk kopen.

De sandisk heeft inderdaad een goede reputatie. Wat ik ook vaak om me heen ziet is dat hij stopt met filmen, als je vervolgens Protune uit zet blijft hij het wel gewoon doen.

Eerst even kort voorstellen.....
Ik heb vroeger gevlogen met fixed wing apparaten en daarna met auto's (nitro) en daarna weer elektro off road auto's. In die periode zat ik ook vaak op MBF.
Ik heb nog steeds een off road auto, en onlangs was ik in de RC winkel en toen zag ik een AR Drone 2.0 en heb die in een opwelling gekocht.
Enfin, de Parrot vloog op zich wel lekker, maar het bereik was wat aan de lage kant.
Toen kwam ik een DJI Phantom tegen op YouTube.....en dat leek me wel wat, maar de prijs vond ik nog wat aan de hoge kant.
Toch trok de Phantom me wel aan, en toen ik laatst een aanbieding kreeg voor een GoPro Hero3 Black, heb ik mijn besluit genomen en de Hero aangeschaft en mijn Parrot te koop aangeboden.
De Parrot was snel weg en vanmorgen is de Phantom gearriveerd.
Tijdens het zoeken naar Phantom info, kwam ik deze review tegen.
Mijn complimenten!!!!
Er zijn weinig reviews geweest die zo makkelijk weglezen, informatief zijn en (voor zover ik kon zien) foutloos zijn!

De rest van dit draadje gelezen en toen sloeg de schrik me alweer om het hart: ze zijn er nog steeds, die arrogante, snobistische kwasten!
Gelukkig zitten ze weer in hun hok en kunnen we het weer over de Phantom hebben.

Ik heb 'm in elkaar gezet, op de props na, en toen de zaak aan de computer gehangen.
Gelukkig heb ik nog een HTPC die op W8 draait, want voor de rest heb ik alleen Macs in huis. En die ga ik niet bevuilen met MS producten.
Enfin.....de Phantom geüpdatet en gekalibreerd, verder alles in elkaar gezet, een bijgeleverde skin erop geplakt en de inmiddels opgeladen accu er in.
Tijdens de kalibratie heb ik ook IOC ingeschakeld!!!!
Ja ja!!!!
Ik durf!!!!
Ik geloof dat het not done is om het vliegen zo makkelijk mogelijk te maken en de hulpmiddelen te gebruiken.
Jammer dan.....ik maak van alle voorzieningen gebruik die er zijn.
In mijn auto zit ook een automaat en airco en comfortabele stoelen etc.....om het zo eenvoudig en comfortabel mogelijk te maken.
Maar dat is mijn mening! Doe zelf wat je het fijnst vindt, maar ga mij niet vertellen wat ik moet doen!

De Phantom dus....ik heb nu 3 ladingen er doorheen gejaagd en het gaat allemaal erg makkelijk:lekker stabiel.....een beetje als de Parrot , maar dan met wat meer power en bereik.
Tot nu toe niets dan lof. Ik moet nog wel even wennen aan de LED's.
We gaan rustig verder met oefenen en over ongeveer 2 weken komt de GoPro en gaan we lekker professioneel filmen en fotograferen. ;)

Laatst bewerkt:
Zijn deze hier eigenlijk al langs gekomen?

DP_DJI_wrap_red_expample.jpg

jb_yellowwrap.JPG

red_blk_grey_abstract.JPG

Phantom_pch.JPG

Of je spuit hem metallic zwart met carbon props, ziet de Phantom er een stuk volwassener uit!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik deze winter (wanneer de Phantom de zomer overleeft) een extra body koop en deze wrap of plastidip in digi desert camo.

Dat is natuurlijk not done volgens de cracks, maar ach , het oog wil ook wat.
De carbon vibration damper zit er op, en ik heb landingsgestel verlengers besteld, want met de damper én de Hero3 in zijn behuizing raakt ie de grond denk ik.
Ook een set Graupner 8x5 e props besteld.
Want ja.....als je professionele videoreportages wil gaan maken, boven de hoofden van duizenden mensen, wil je geen jello.

Ik heb nu een lading of 5 gevlogen en het valt tot nu toe allemaal erg mee.
Zeker wanneer je gebruik maakt van alle technische hulpmiddelen.
(vliegen de echte cracks eigenlijk zonder gyro's etc???)

Er zijn ook nog 3 LiPo's onderweg van Hobbyking. Die zijn zaterdag verzonden vanaf HK....ben benieuwd hoe lang het duurt.

Voor de rest veel vliegen, ijs en weder dienende.

Ik denk dat ik deze winter (wanneer de Phantom de zomer overleeft) een extra body koop en deze wrap of plastidip in digi desert camo.

Dat is natuurlijk not done volgens de cracks, maar ach , het oog wil ook wat.
De carbon vibration damper zit er op, en ik heb landingsgestel verlengers besteld, want met de damper én de Hero3 in zijn behuizing raakt ie de grond denk ik.
Ook een set Graupner 8x5 e props besteld.
Want ja.....als je professionele videoreportages wil gaan maken, boven de hoofden van duizenden mensen, wil je geen jello.

Ik heb nu een lading of 5 gevlogen en het valt tot nu toe allemaal erg mee.
Zeker wanneer je gebruik maakt van alle technische hulpmiddelen.
(vliegen de echte cracks eigenlijk zonder gyro's etc???)

Er zijn ook nog 3 LiPo's onderweg van Hobbyking. Die zijn zaterdag verzonden vanaf HK....ben benieuwd hoe lang het duurt.

Voor de rest veel vliegen, ijs en weder dienende.
Boven de hoofden van duizenden mensen? :|

Back