Tot nu toe heb ik enkel met mijn DJI Phantom gevlogen met de originele batterij, dit ging prima, met de camera eronder haalde ik circa 6-8 minuten vliegen voor hij aangaf dat het tijd werd om te landen.
Omdat ik toch wat langer plezier wilde beleven
ben ik deze week bij een RC winkel hier in de buurt gestopt om 2 extra batterijen te halen, die heb ik vandaag pas kunnen testen, en deze werken niet goed.
De Phantom stijgt op, maar geeft meteen aan dat batterij bijna leeg is, ik kan wel tot op een meter of 3-4 klimmen (hoger durf ik ook niet met zo'n batterij...) waar hij toch wel een minuut of 5-6 blijft hangen voor hij echt naar beneden komt omdat er niet genoeg power meer is. Ook bij het draaien en sturen voelt hij veel langzamer aan als met de originele accu.
dit is hetzelfde met beide aftermarket batterijen die ik gekocht heb, met de originele batterij vliegt hij perfect.
De originele batterij heeft als specs:
2200mAh
11.1V
3S
20C (discharge?)
??C burst
De aftermarket batterij is van RC-Plus, type Python Plus (link):
2100mAh
11.1V
3S
25C discharge
50C burst
De batterijen zijn beiden opgeladen met de lader die bij de Phantom zat (Balance Charger BC20-4) met een laadstroom van 2A.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Zijn de RC-plus batterijen gewoon stuk/foutief? Of heb ik verkeerde batterijen meegekregen?
bedankt voor de reacties!
Omdat ik toch wat langer plezier wilde beleven

De Phantom stijgt op, maar geeft meteen aan dat batterij bijna leeg is, ik kan wel tot op een meter of 3-4 klimmen (hoger durf ik ook niet met zo'n batterij...) waar hij toch wel een minuut of 5-6 blijft hangen voor hij echt naar beneden komt omdat er niet genoeg power meer is. Ook bij het draaien en sturen voelt hij veel langzamer aan als met de originele accu.
dit is hetzelfde met beide aftermarket batterijen die ik gekocht heb, met de originele batterij vliegt hij perfect.
De originele batterij heeft als specs:
2200mAh
11.1V
3S
20C (discharge?)
??C burst
De aftermarket batterij is van RC-Plus, type Python Plus (link):
2100mAh
11.1V
3S
25C discharge
50C burst
De batterijen zijn beiden opgeladen met de lader die bij de Phantom zat (Balance Charger BC20-4) met een laadstroom van 2A.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Zijn de RC-plus batterijen gewoon stuk/foutief? Of heb ik verkeerde batterijen meegekregen?
bedankt voor de reacties!