DJI S800 Spreading Wings

• Topicstarter Topicstarter AKruims
  • Startdatum Startdatum
eperiment

Voorstel : je koopt een "namaak" S800 arm bi RC tmer.
Kost maar 20 dollar.

"L" Multicopter MS800/DJI S800 Arm - SM800 Parts - RCTimer Online R/C Hobby Store:

je zaagt de bevestiging van het frame en de motormount ervan af
Vervangt dit deel door carbon ( buis of buizenframe) waardoor je ook de draden laat lopen ( voeding esc en sturing door mc)

Test op deugdlijkheid. Indien OK pak je de echte stukken aan.
testen kost je om en bij de 30 euro.

geen originele stukken naar de vaantjes. Als je een beetje handig bent een mooie Mod

Wacht maar even met testen.... er wordt al door meer mensen getest.. ;-)

S800arm1.jpg

S800arm2.jpg

S800arm3.jpg

Persoonlijk vind ik de S800 niet interessant meer. Teveel kinderziektes in een platform wat het nodige kost qua aanschaf. Ik ga zelf nu voor een ander platform. De S800 is leuk voor 'erbij' maar zal bij mij nooit een werkpaard gaan worden.

Overigens zou ik zelf bovenstaande mod pas toepassen als de oorzaak van FOD bekent is. Heb mensen al horen twijfelen aan de bedrading die door de armen loopt en makkelijk gestript wordt. Als je die dan door een zeer hard trillende arm laat lopen is wellicht op termijn een FOD verklaard.

Heb hier het heavy lift conversion setje te koop staan voor 45 euro. voor de geinteresseerden.

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat er wel toekomst zit in DJI en de s800 is nog niet zo slecht voor de foto wereld en daar spits ik me toch voornamelijk op toe. Maar voor de video wereld bij wijst hij ook zijn doel met de zenmuse. Maar die kost dan weer meer als een volledige drone. Ik ga gokken op de nieuwe props maar eerst wachten tot ge getest zijn. Want eerste zijn is niet altijd goed. Kijk maar naar mijn s800 die was rechtstreeks van dji en was nog niet in productie. Maar de productie versie heeft iets meer details zoal battery tray enz...

Ik trouwen ook aan mijn maximum gewicht van 7kg en nog steeds niks raars aan de hand. In verband met verzwakkingen op het blote oog. Maar je weet maar nooit als murphy in de buurt is.

Maar voor de video wereld bij wijst hij ook zijn doel met de zenmuse. Maar die kost dan weer meer als een volledige drone.

Dat niet alleen, ik vind de kleur verzadiging van de nex camera's buitengewoon slecht.

Met verstevigde armen is er niks aan het handje met reguliere props en adapters. Ik zou die 60 euro mooi investeren in snakeskin carbon, de draden in de armen vervangen en vliegen met de originele setup. Andere props lossen het probleem van de flexibele armen echt niet op.... Originele props gaan prima! En 60 euro voor 6 adapters, terwijl het niet de oplossing is...

Vreemd. Ik heb de armen vertevigd en de trillingen werden erger. Heb de versteveging er weer af gehaald.

De armen van een MK frame zijn nog veel flexibeler dan de s800 armen.
En die trillen niet

Denk je dat de trillingen minder zullen zijn met die props? Heb je ze al getest?

wat ik nu zo mooi vind aan dit verhaal , is dat we geen last hebben van trillingen.

je moet en zal de props altijd moeten balanceren.
ik heb wel al slecht geboorde props gezien, waarbij het gat dus uit het midden is.
daar kan je niets mee doen.

wij hebben toch wel een aantal van de s800 verkocht en niet echt klachten gehad over vibraties.

nu is het wel zo dat deze allemaal met een zenmuse zijn uitgeleverd.

de adaptors leveren we zodat je meerdere combo,s kan proberen.

Vreemd. Ik heb de armen vertevigd en de trillingen werden erger. Heb de versteveging er weer af gehaald.

De armen van een MK frame zijn nog veel flexibeler dan de s800 armen.
En die trillen niet

Ik ken niemand die een trillingsvrije s800 heeft. Hij trilt zefs vele malen meer dan een F550 of een ander frame. De geniale Zenmuse filtert dat erui, maar het frame zelf trilt echt met gebalanceerde props en motoren als een dolle. Ik ken nu 1 iemand die hem echt trillingsvrij heeft met de originele props en die heeft, de hier eerder getoonde, versteviging gedaan met carbon. Ragstrak, sterk en echt trillingsvrij! De orignele armen werken gewoon als een amplitude. Op het moment dat de trillingen daar wegzijn krijg je ze ook niet in het frame.

Ik ben benieuwd naar je manier van verstevigen. Heb je er een carbon buis langs gemaakt met tieraps? Of heb je die snakeskin mod gedaan zoals eerder getoond hier. Zit nogal wat verschil ik kwa stevigheid namelijk....

En met perfect gebalanceerde props (en evt motoren) kunnen de trillingen toch louter en alleen ontstaan in de arm? Als het daar niet trilt, trilt het nergens. En de stevigheid van de standaard armen, hebben we allemaal gezien op het filmpje, is (oneerbiedig gezegd) van kauwgomballen kwaliteit. Zeker in combinatie met de omvang van de props en de kracht van de motoren.

Ik ken niemand die een trillingsvrije s800 heeft. Hij trilt zefs vele malen meer dan een F550 of een ander frame. De geniale Zenmuse filtert dat erui, maar het frame zelf trilt echt met gebalanceerde props en motoren als een dolle. Ik ken nu 1 iemand die hem echt trillingsvrij heeft met de originele props en die heeft, de hier eerder getoonde, versteviging gedaan met carbon. Ragstrak, sterk en echt trillingsvrij! De orignele armen werken gewoon als een amplitude. Op het moment dat de trillingen daar wegzijn krijg je ze ook niet in het frame.

Ik ben benieuwd naar je manier van verstevigen. Heb je er een carbon buis langs gemaakt met tieraps? Of heb je die snakeskin mod gedaan zoals eerder getoond hier. Zit nogal wat verschil ik kwa stevigheid namelijk....

En met perfect gebalanceerde props (en evt motoren) kunnen de trillingen toch louter en alleen ontstaan in de arm? Als het daar niet trilt, trilt het nergens. En de stevigheid van de standaard armen, hebben we allemaal gezien op het filmpje, is (oneerbiedig gezegd) van kauwgomballen kwaliteit. Zeker in combinatie met de omvang van de props en de kracht van de motoren.

en hoe onstaan trillingen dan?

Back