DJI S800 Spreading Wings

• Topicstarter Topicstarter AKruims
  • Startdatum Startdatum
Voordeel is wel dat je hier in NL wel een erg redelijke importeur hebt zitten die zaken goed/serieus opppakt ALS ze voorkomen. Hier op het forum is er 1 voorbij gekomen en dat is volgens mij netjes afgehandeld....

Als ik er nu de centen voor had zou ik blind voor een s800 gaan icm wkm en zenmuse. Ik zou wel wat aanpassingen zelf doen, maar hij is zeker betrouwbaar in mijn ogen.

Welke aanpassingen?

Carbon armen maken om trillingen tegen te gaan?
Ik wil zo min mogelijk er zelf aan knutselen daar heb ik mijn Quads wel voor :D

Wat ik wel jammer vind is dat er maar een beperkt aantal soorten camera's op de gimbal passen. Ik heb hier namelijk nog een Fatshark die graag samen wilt laten werken. Gaat dat lukken met een van deze camera's i.v.m. de aansluitingen?

2 Tasz. Opensource?? beetje overdreven voor het beste en meest stabiele platform op multicopter gebied op dit moment.
Is dan een miljarden bedrijf als bijvoorbeeld apple of microsoft ook opensource?? Want die hebben namelijk ook bugs in hun software.

Ik heb het hier niet over een kleine bug.

Dit een een bug die zeer gevaarlijk is en mensen geld heeft gekost.

Ik vlieg zelf arducopter megapirate (opensource) daar heb ik nog niet eens dit soort problemen mee. Terwijl op dit platform veel verschillende hardware is te vinden. Dus meer kans op failures.

En aangezien er eigenlijk maar een soort flight controller is van DJI, mag dit gewoon niet gebeuren. Helemaal al niet voor hardware van bijna duizend euro.

Dat hoor je mij ook niet zeggen. En het zou ook niet mogen gebeuren.
Maar alles wat elektronisch werkt en dus met soft- en hardware kunnen bugs in zitten.
Maar ik reageer alleen maar op het gene dat jij zegt dat je niet snapt hoe er een bug in kan zitten.
DJI heeft 72 uur moeten vliegen om het probleem na te bootsen. Was dus niet zomaar een bug.

Ze hebben 1600 man uren gespendeerd om het probleem op te lossen.
Het is dus niet een foutje geweest van een regeltje of een string die verkeerd stond.

Ik wil het ook niet goed praten hoor maar ik vind de vergelijking een beetje krom.

Volgens mij zijn er bij arducopter in het begin ook veel problemen geweest of niet soms?

Ik wil alleen geen flip of death mee maken. Het schijnt dat mensen dit ook kregen met de oude Wookong GPS. Dit las ik op rcgroups. Dus als echt de bug die deze problemen geeft gevonden is vraag ik me maar af.

Niet alles geloven.
Zit ook nog percentage pilot errors tussen.

Elke crasch met de wookong word nu al snel op de bug afgeschoven.

Welke aanpassingen?

Carbon armen maken om trillingen tegen te gaan?
Ik wil zo min mogelijk er zelf aan knutselen daar heb ik mijn Quads wel voor :D

Wat ik wel jammer vind is dat er maar een beperkt aantal soorten camera's op de gimbal passen. Ik heb hier namelijk nog een Fatshark die graag samen wilt laten werken. Gaat dat lukken met een van deze camera's i.v.m. de aansluitingen?

Persoonlijk zou ik de draden vervangen en inderdaad verstevigen met carbon. Je kan er ook een draad uitlaten omdat deze toch alleen maar als 'antenne' dient en dus overbodig is. Check RCGroups, daar is er al veel over geschreven

Dat hoor je mij ook niet zeggen. En het zou ook niet mogen gebeuren.
Maar alles wat elektronisch werkt en dus met soft- en hardware kunnen bugs in zitten.
Maar ik reageer alleen maar op het gene dat jij zegt dat je niet snapt hoe er een bug in kan zitten.
DJI heeft 72 uur moeten vliegen om het probleem na te bootsen. Was dus niet zomaar een bug.

Ze hebben 1600 man uren gespendeerd om het probleem op te lossen.
Het is dus niet een foutje geweest van een regeltje of een string die verkeerd stond.

Ik wil het ook niet goed praten hoor maar ik vind de vergelijking een beetje krom.

Volgens mij zijn er bij arducopter in het begin ook veel problemen geweest of niet soms?

Ja klopt dat was voor dat ik Arducopter gebruikte. Ik ben nu bezig met autonome vluchten via missionplanner. Heb een kleine crash gehad. Maar dat kan je verwachten.

Ik heb bewust gekozen voor wookong omdat ik dus zeker wil weten dat alles werkt gewoon zoals het hoort. Als je dan zulke berichten lees over de wookong dan neemt dat een stuk vertrouwen weg, terwijl ik juist om die redenen het wilde aanchaffen :p

Ik denk dat uiteindelijk de s800 + wookong en gimbal wordt.

Het enige waar ik nog mee zit is hoe ik verbinding moet maken met mijn fatshark. Zit er op een van de camera's die ondersteund worden ook tv-out die ik door kan linken naar mijn video zender?

Ik kan met vergissen maar volgens mij zit er in de zenmuse een HDMI analoog converter. En kan je dus een gewone analoge video TX gebruiken.
Maar zeker weten doe ik niet.

in order to minimize the payload of aircraft, the video output module with expanded features like camera shutter is customized to transform HDMI signal to AV in neat wiring, which ensure the smooth and free movement of the 3 axial Gimbal.

Edit weet het bijna wel zeker. Kijk maar in de handleiding van de zenmuse op blz 17

Waarom een s800 met een wookong en niet met een veel goedkopere naza + gps? Wat is het verschil?

De Naza kan de Zenmuse niet aansturen... Dat is HET verschil als je kiest voor een Zenmuse gimbal. Al kan binnenkort denk ik de Zenmuse wel aangestuurd worden met meerdere controllers of zijn er vergelijkbare resultaten te halen met andere gimbals.

Ja klopt en je kan de POG niet instellen bij de Naza. Ik kan mijn lipos naar voren en naar achter schuiven om dit af te stellen.
Naza vind het niet prettig als de POG niet in het midden zit.
Wat ik begrepen heb heeft de wookong hier geen last van om dat je dit in kan stellen in de PC software

Ik vlieg nu S800 + Naza + av200 en sinds gister een Skyline gyro. eerste resultaten zijn veel belovend.

Nog niet. Wil het eerst perfect hebben.
Zit nog met de gains te spelen.

Setup is idd veel goedkoper maar kost ook meer tijd om het goed voor elkaar te hebben.

Kijk en lees eens hier... Je vliegt eigenlijk met 6 antennes kort gezegd...

DJI FINDS FIRMWARE BUG - DJI Spreading Wings S800 "OWNERS THREAD" - Page 120 - RC Groups

Post 1797 is interessant.

Ook niet onbelangrijk: "Please only try this if you know what you are doing, furthermore this is not recommended by DJI, so better position the cables as shown in the manual."

Dat was voordat dji de bug ondekte. Hij zegt zelf dat bij v2 van de WKM heeft dus waarschijnlijk ook de foute gps. Wat dus zijn fod's verklaard
Dus voor die draden ben ik niet zo bang.

Is ze iemand die zijn armen al heeft opgestuurt voor de mod?

Back