DLE niet altijd geweldig....

• Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
Sorry not going to happen, onderwerp is DLE en geen DL.....

Foto's zeggen verder niets zonder een revisie verhaal op de DLE site zelf....

En wat betreft broodje aap, Goh Jeroen waar zijn die beloofde vervangings setjes dan?
Beloftes maken schuld verder hou ik er over op...

nadat de DL niet al te best bleek te zijn, is de naam verandert in DLE..conversie setje van versie 1 naar 2:

DLE-111 Crankcase V2 Conversion Kit - DL Engines and Hobby Australia

toch jammer dat sommige mensen niet toe willen geven dat ze er soms naast zitten!!
als je maar in jezelf gelooft..

lees ook even wat er bij staat!!:

This is the Crankshaft Conversion Set for the DLE-111cc Gasoline Engine.
Contains all parts to convert engines made before serial #B4100, April 2011 to the currently produced engines
INCLUDES:
Crankshaft/Rods
Crankcase
Bearing Set
Prop Drive Hub & Woodruff Key and prop shaft.
Kit is assembled and cylinders/pistons/reeds/carburettor/sensor will need to be transfered over from old engine.

Jeroen ik heb je verteld dat als je motor problemen begint te vertonen zoals raar tikken
je me een mailtje moet sturen
als dan blijkt dat bij jou de zuigers niet goed zijn word dit kosteloos vervangen door mij
ondanks dat ik gestopt ben met DLE

ze blijken namelijk wel te zeggen dat ze garantie geven
Maar ze doen het niet
Ik moet gewoon de volle mep betalen voor de onderdelen

het moet natuurlijk wel de motor zijn die ik je verkocht heb

de motor heeft 5 vluchten gemaakt,

toen ik hem nieuw binnen kreeg bleek dat de krukas wangen uit lijn waren, waardoor het achterste lager bloed heet werd, alsook de motor.

ik heb toen met cyclone gemaild, hun een filmpje gestuurd van de krukas, waarop te zien was dat de krukas niet goed uitgelijnd was.

vervolgens zouden ze me tegen transport kosten een nieuwe krukas opsturen, maar daar ging ik niet mee akkoord, omdat ik niet zo veel vertrouwen meer in deze firma had, heb ik de krukas laten richten bij een revisie bedrijf,

omdat zij de propmeenemer niet los kregen hebben ze de meenemer verhit wat resulteerde in een in niet werkende magneet,

deze heb ik vervangen voor een magneet van een toerenregelaar voor de heli.
dat werkte,
daarna bleek de carb niet goed te werken dus die is vervangen voor een tillotson.

vervolgens heb ik er een 3 tal vluchten mee gemaakt
echter niet naar mijn zin, toch maar een nieuwe propmeenemer besteld en gelijk ook maar een krukas, die was zo goedkoop, dan gelijk ook maar vervangen.

vorige week had ik de Pitts weer in zijn nieuwe jasje en zou de eerste vlucht plaatsvinden.

motor wou niet lopen, blek dat de brandstof tank niet goed was, deze geruild. motor sloeg niet makkelijk aan, maar uiteindelijk kwam hij tot leven.

na ongeveer 30 sec, tijdens een keer gas geven sloeg hij zo vast als een huis, er zat geen beweging meer in.

dit was nog een dl100 en eerlijk gezegd neem ik niet de moeite om dat ding terug te sturen naar China,

want zoals dat gaat,
maak maar eens hard dat het een productie fout geweest is,

ik doe nogal aardig wat aan restauratie van oude Citroens, en heb ook al een flink aantal motoren gereviseerd, in zwel model als auto's maar zoals dit kapot gegaan is, heb ik nog nooit meegemaakt.

ik vermoed dat er een manco in de zuiger zat, 1 zuiger is totaal in 20 stukken uit elkaar gespat.

De oorzaak van deze schade is op te maken uit bovenstaand verhaal...

Krukwangen zijn verdraaid tov elkaar door of een slechte perspassing af fabriek of door het verhitten van de meenemer en dus de krukas door het revisiebedrijf is de perspassing verknoeid of verder verknoeid. Door de verdraaiing van de krukwangen is je drijfstang scheefgedraaid en verbogen en heeft je cilinder eraf geduwd....

Het is eigelijk best eenvoudig
de meeste motoren loopen goed en blijven heel
maar er zitten een aantal ongelofelijke missers tussen

nou heb ik dat ook gehoord over 3W DA en andere merken
en de meeste reageren hetzelfde als het stuk gaat

Bewijs het maar dat het aan de motor lag

hij heefd vast een klap gehad

ja en dan

Toch zit er een mega groot verschil in de motoren, service en garantie, die chinezen denken eerst we maken een motor gaan 'm verkopen en zien wel wat er gebeurd, heb het zelf meegemaakt gehoord en gezien en nee dit gebeurd echt niet alleen met motoren zo gaat et met veel dingen vanuit china er word gewoon gezegd verkoop maar dan kijken we daarna wel wat er terugkomt.......

De Amerikanen en Europeanen maken eerst prototypes en testen ze vervolgens tot op et bot voordat er 1 word verkocht, schroef maar eens een DA uit elkaar en een 3W alleen al het binnenwerk ziet er net zo uit als de buitenkant, we hebben eens een china motor vergeleken met een DA er was overduidelijk ontwikkelings verschil in het voordeel van de DA zeer net freeswerk passing van de lagers en ga maar door.

Natuurlijk heeft elk merk wel eens een maandag motor alleen hoor je veel minder van DA 3W of ZDZ of MVVS omdat de service beter geregeld is.

DA heefd een periode gehad dat de motoren uit elkaar klapten
maar DA maakt aleen de carters zelf
de krukas en electronica komen weer gewoon uit china

3W heefd een periode gehad dat er gaten in de zuigers vielen

ZDZ bougiedraad wat er uit plofte

moet ik doorgaan

Wat me china wel erg het geval is dat je een paar goede motoren

Maar er zit ook een heleboel bagger tussen

neem BV crrc die leveren onder de naam THOR en jamarra bagger
SV drama DLA herkloon en er is er nog weer 1 bijgekomen
ze willen alemaal een graantje maar denken niet aan het naampje

DLE doet nog aardig zen best met de motoren