de motor heeft 5 vluchten gemaakt,
toen ik hem nieuw binnen kreeg bleek dat de krukas wangen uit lijn waren, waardoor het achterste lager bloed heet werd, alsook de motor.
ik heb toen met cyclone gemaild, hun een filmpje gestuurd van de krukas, waarop te zien was dat de krukas niet goed uitgelijnd was.
vervolgens zouden ze me tegen transport kosten een nieuwe krukas opsturen, maar daar ging ik niet mee akkoord, omdat ik niet zo veel vertrouwen meer in deze firma had, heb ik de krukas laten richten bij een revisie bedrijf,
omdat zij de propmeenemer niet los kregen hebben ze de meenemer verhit wat resulteerde in een in niet werkende magneet,
deze heb ik vervangen voor een magneet van een toerenregelaar voor de heli.
dat werkte,
daarna bleek de carb niet goed te werken dus die is vervangen voor een tillotson.
vervolgens heb ik er een 3 tal vluchten mee gemaakt
echter niet naar mijn zin, toch maar een nieuwe propmeenemer besteld en gelijk ook maar een krukas, die was zo goedkoop, dan gelijk ook maar vervangen.
vorige week had ik de Pitts weer in zijn nieuwe jasje en zou de eerste vlucht plaatsvinden.
motor wou niet lopen, blek dat de brandstof tank niet goed was, deze geruild. motor sloeg niet makkelijk aan, maar uiteindelijk kwam hij tot leven.
na ongeveer 30 sec, tijdens een keer gas geven sloeg hij zo vast als een huis, er zat geen beweging meer in.
dit was nog een dl100 en eerlijk gezegd neem ik niet de moeite om dat ding terug te sturen naar China,
want zoals dat gaat,
maak maar eens hard dat het een productie fout geweest is,
ik doe nogal aardig wat aan restauratie van oude Citroens, en heb ook al een flink aantal motoren gereviseerd, in zwel model als auto's maar zoals dit kapot gegaan is, heb ik nog nooit meegemaakt.
ik vermoed dat er een manco in de zuiger zat, 1 zuiger is totaal in 20 stukken uit elkaar gespat.