Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nee... je haalt wat dingen door elkaar in de terminologie...Ik heb altijd begrepen dat bij een Twin de cilinders gelijk naar 1 kant bewegen.
In lengterichting plaatsen krijgt alleen voorste cylinder voldoende luchtkoeling, dus vloeistof nodig.
Dwars plaatsen zoals in motorfiets geeft voldoende luchtkoeling, echter kom je voor een aardige uitdaging te staan om propellor as aan te drijven.
Ik zie anders toch 2 krukas tapjes zitten.De RCGM 30cc twin is echt een twin zoals ik het dan zie, beide cilinders zitten op 1 krukastap, dus dat valt af.
Dat kan net zo makkelijk met de mengselverdeling te maken hebben als met de baffling... Saito Radial Triples hebben gegarandeerd 100% gelijke koeling op iedere cylinder, en die cylinders lopen ook niet gelijk.Achterste cylinder bleef toch warmer te lopen dan voorste, met als gevolg hogere slijtage.
Hij is daarom toendertijd ook niet met dit merk doorgegaan.
Deden ze ook. De Boxers hadden als typeaanduiding TS, en de Opposed Twins alleen een T (vraag me niet waar die "S" voor staat/stond, dat weet ik niet).Ik zou toch zweren dat Saito toch wel het verschil maakt.
Nee... Bij een Boxer balanceren de zuigers elkaar, en kan de krukas symetrisch zijn (zonder balansgewicht, bedoel ik).Omdat bij een boxer de ontploffing en massa elkaar opheffen.
Dat mailtje was overbodig geweest, want die DLE is een tweetakt (DLE bouwt geen viertakten voor zover ik weet) en een 2-takt opposed twin is technisch min of meer onmogelijk. Of beter gezegd, het is wel mogelijk met een externe spoelpomp maar uitermate onwaarschijnlijk dat iemand dat zou bouwen, want groot, lomp, zwaar en weinig vermogen.Ik heb DLE even een mailtje gestuurd om zeker te weten dat ik geen 450 Euro voor Jan met de korte achternaam uitgeef.
De RCGM 30cc twin is echt een twin zoals ik het dan zie, beide cilinders zitten op 1 krukastap, dus dat valt af.
Van de 3W site;
Thanks to the low cylinder temperatures of the 3W 70 R2, no air ducting in the engine hood is necessary.[/
Dat kan net zo makkelijk met de mengselverdeling te maken hebben als met de baffling... Saito Radial Triples hebben gegarandeerd 100% gelijke koeling op iedere cylinder, en die cylinders lopen ook niet gelijk.
Beetje apart dat Pe daar destijds niet dieper in gedoken is, want Pe was een scherpe vent.